{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.527 visninger | Oprettet:

Anders S
Anders S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

BMW 540i med MANGE km. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har set en BMW E60 540i til salg, som har kørt lidt over 300.000 km!
Ejeren påstår at den altid er blevet serviceret hos BMW, kører, lyder, ser ud, osv. osv. som en ny bil.
Jeg er godt klar over at bilen har en N62 motor, som nogle oplever nogle dyre fejl på, men lad os nu antage at sælger taler sandt og diverse ting som går galt, er blevet skiftet i årenes løb, ville I så turde købe den?

Hvad skal man evt. sørge for er blevet skiftet og repareret? Hvis nu motoren er så velholdt som han siger, er der så nogen som har erfaringer med om mange af problemerne gentager sig og om det er en dyr bil at holde kørende?

Alle erfaringer er velkommene!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 540i med MANGE km.
  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
    #1   19. mar 2016 Øhh 300.000 km som mange km, sammenholdt med årgangen er der måske nærmere en realistisk sælger, jeg ville lade den aktuelle stand svare på dit spørgsmål, kig hør føl, og bedst af alt, tag gerne en med der kender lidt til Bmw, jeg ville personligt ikke have det skidt med at købe sådan en bil, selvfølgelig til den rette pris..;-)

• #2   19. mar 2016 300000 KM er ingenting på en velholdt BMW 5´er serie. Hellere end der har gået 300000 KM med service og god stand, end en der har gået 190000 KM uden stempler og hvor man næsten er i tvivl om der er skruet på KM.

Men en 540 som denne er også en bil der som regel har været ejet af folk med pungen i orden til at holde den kørende.

Som altid ved luksusbiler der bliver ældre, så kommer der nogle reparationer som kan være meget dyre.

Men en 540i er langt fra billig at holde kørende som udgangspunkt - men der er jo altid undtagelser. Hvis du selv vil holde den serviceret hos BMW som ham, og kun bruge originale dele så skal du nok i hvert fald have 20-30000 Kr. klar om året til vedligehold. Er man ligeglad med hvem der skifter olie og tjekker efter normalle slidspor så kan det nok gøres for det halve. -Dette er uden reparationer.

• #3   19. mar 2016 30.000kr om året KUN til service + reparationer ??

Altså hvis man kører 15-20.000km om året og skal have lavet service 2 gange, og måske et sæt bagdæk hvert år, og hvert andet år nye dæk hele vejen rundt, hvordan kommer vi så op på 30.000

• #4   19. mar 2016 jeg tror heller ikke det er urealistisk at ligge 20.000 til side om året.

Bare for at holde den kørende.

• #6   19. mar 2016 Jo jo 30.000kr for drift OG reperationer.. men 30.000kr for drift alene (altså bare for service og hvad der hører til i løbet af et år hvor intet går i stykker??)

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#7   19. mar 2016 Tak for jeres svar allesammen. Er der nogen som har egen erfaring med en N62 motor med den slags kilometer på bagen?
    Min tanke var at lave så meget service, reparationer osv. som muligt selv.
    Hvad med gearkassen? Kan den holde til den slags km.? Det er en LCI model.

• #8   19. mar 2016 Mirza: Det var også som skrevet såfremt man vælger BMW-værksteder og originale sliddele til bremser osv.. Så skal man da have 20-30000 Kr. oppe ad lommen om året. 2 gange service på sådan en bil, evt. med skift af olie i gearkasse og bagtøj løber hurtigt op..

1 gang service og et senere Inspektion 1 service så er vi allerede på 5-6000 Kr, uden at de har fundet evt. ting der skal skiftes. Bremseskift for og bag ved BMW løber hurtigt op i 8-9000 Kr - så penge løber hurtigt og igen SÅFREMT man vil holde sin service ved BMW. Aldrig i livet om jeg selv ville det.. Skift af olie på gearkasse er nok det eneste jeg ville lade dem om. Enhver mekaniker kan skifte bremser, udstødning osv..

• #10   19. mar 2016 Jo jo man kan helt sikkert brænde nallerne på sådan en bil med reservedele, og ingen tvivl om at motor/drivlinje og bremser er dyre..

men hvis vi nu ser bortset fra defekter, så synes jeg bare at 30.000kr det lød meget højt for service og drift alene, men det kommer alt sammen an på om man køber katten i sækken og skal køre 10 eller 30.000km årligt, men en ting er sikkert, det er fedt at der stadig er nogen i dagens danmark der overejer sådan nogle biler.. biler er generelt dyre, og hvis det skal være dyrt så skal det fanme også være sjovt !

• #11   19. mar 2016 Det er også bedre at være forberedt på hvad det kan koste, end at håbe på det ikke koster..:D

Men ja, der er meget bil for pengene i de her tilfælde.. Der er ikke så mange der gider betale vægtafgift på dem og forsikire dem mere, så de kan erhverves til gode penge ofte.. En 540 giver et smil på læben hver gang der bliver trådt i bund..:)

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#12   19. mar 2016 Jeg har aldrig tænkt at det vil være en bil man holder kørende på et stramt budget smiley Jeg er med på at skulle betale hvad det koste at tanke en bil med en stor V8 motor, grøn ejerafgift osv. Jeg vil bare gerne undgå at have en bil som konstant holder stille fordi den er i stykker....
    Men det jeg hører folk sige er at kilometerne ikke nødvendigvis behøver være afskrækkende, hvis bilen er blevet godt vedligeholdt.
    Er der nogen der ved om det er muligt at få BMW til at tjekke servicehistoriken på bilen, hvis de får stelnummeret? Det kunne måske give en indikation af hvad der er blevet lavet på bilen tidligere. Synes jeg har læst noget om nogle pakninger omkring ventilerne som meget gerne skal være skiftet!

• #13   19. mar 2016 prøv og hør om kæderne er blevet skiftet samt kædehjul og ja pakningerne ellers kører den der ud a har selv en 39 540i har været igennem alt det der så jeg ved det også regn med en 25000+/- . kun for at have den stående plus benzin og drift efterfølgende. .

• #14   19. mar 2016 Du kan sagtens få BMW til at tjekke op på data. Mener at E60´eren har det hele lagret bare ved at scanne nøglen. Men ja, jeg ville ikke være bange for en velholdt 540i med en ejer der virker moden og troværdig. Men igen er det prisen der også er i spil. Hvad skal du give?

• #15   19. mar 2016 Jeg må lige sparke ind.

For første gang virker tråden voksen og brugerne meget moden.
    Jeg syntes pointen er super vigtig her.

Jeg har selv lavet drenge drømmen med en ældre drømme bil med lidt km på bagen, pointen er jo også at det at have en forholdsvis moderne bil med dato svarenden teknologi nogen gange krævet et værksteds besøg.
    At det er forventeligt at den hver 6 måned vil drille, det kan være en klima pumpe til 9000,-
    En el forstol til 3000,-
    Et stenslag til 4000,-
    Et service med olie til oliefilter til en stor motor , gearkasse olie og filter og skiver og klodser foran. Selv om du kan skrue selv, så er her for 7000,-

Enevidend så skal de sindsygé ejerafgifter tages med i mente,
    sindsyge forsikrings priser og det at den nok køre nærmer 6,5 km.l frem for 10 på benzin

Forvent en afskrivning på minimum 2000 kroner om måneden.

Havde jeg råd! Gad jeg godt eje en 540I men jeg personligt prioriterer anderledes.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#17   20. mar 2016 Udfordringen er som sagt ikke at betale de "normale" udgifter for at holde bilen kørende, men går motoren i stykker, gearkassen i stykker, osv., så tænker jeg da at økonomien lige pludseligt godt kunne blive lidt presset!
    Men jeg tror jeg vil undersøge hvad der er blevet serviceret og skiftet på bilen, og hvis den er så velholdt som ejeren påstår, så er den måske ikke SÅ farlig som man ellers kunne frygte.
    Men hvis nogen selv har erfaringer med at holde en stor BMW V8 motor kørende, så er alle erfaringer og råd stadig meget velkommen!

• #18   20. mar 2016 De fleste almindelige mennesker som os ville blive presset hvis en motor eller aut. gearkasse går i stykker.. Men det også derfor at opsparing og budget er så vigtigt ved bilkøb.. Jeg har været heldig med de BMW´er jeg har haft, efterhånden en 30 stykker inkl., men det var hårdt med SU og job ved siden af nogle gange - men jeg nød det hver gang jeg startede de biler.

At holde en stor V8 motor kørende er ikke så forskelligt som en R6´er eller andet. Service og opmærksomhed. At man tager affære ved mislyde med det samme, sørger for at olien skiftes i tide og at den rigtige olie bruges. Gearkassen skal også serviceres når tid er, og det koster også en god slat penge at få sådan en skyllet og serviceret. Ingen kan forudsige hvornår eller hvis en motor brækker sig, man kan kun gardere sig på bedste vis smiley

Med de tvivler du gør dig er mit råd til dig at vente med en BMW V8´er for nu.. Jeg går selv med planen om at købe en 645, men jeg gør også mine overvejelser inden smiley

• Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
    #19   20. mar 2016 Vil lige til nogle af de horrible priser knytte en kort kommentar, jeg har de sidste 2 år haft e61 525d, nuvel ikke en v8 men komplet bremser bestilt hjem til hele vejen rundt for 2800,-, og BMW i Hobro har altid skiftet olie/smurt bilen, de kører sådan et oldies tilbud eller hvad det nu hedder, 1699,- for det lille olieservice, så er der også krydset i servicebogen, og når det så er sagt er Bmw langt fra så slem til at gå i stykker som så mange andre, så de andre udgifter der er remset op som klimapumpe osv osv kommer ligeså nemt på alle andre biler.

Køb en BMW og nyd den..

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#20   21. mar 2016 Tak for de mange god input endnu engang! Det er til væsentlig mere hjælp end nogle af de andre "N62 motoren er bare altid noget lort!" -tråde som man kan finde rundt omkring.
    Hvad ville I tænke hvis man kan få bilen til under 200.000 kr.? Jeg tænker selv at det virker som en god pris for en E60 LCI 540i, forudsat at bilen selvfølgelig er så velholdt som sælger fortæller mig.
    Jeg har også skrevet til BMW og spurgt om de vil oplyse mig hvad der er lavet af service og reparationer på bilen. Håber de vender tilbage.
    Så er der bare lige en helt anden ting, nemlig at finde nogen som vil forsikre den til en bare nogenlunde pris! Det virker til at det godt kunne blive lidt af en udfordring...

• #21   21. mar 2016 Du er 24 år ifølge din profil, så den bliver nok svær.. Jeg kender ikke til hvor mange års skadesfri kørsel du har, men du får den nok ikke nogle steder til under 25000 om året i kasko.. jeg tror faktisk det er mission impossible for dig med den bil og forsikring hvis jeg skal være ærlig..:(

Som 31-årig uden skader skal jeg give omkring 5500 i kasko om året for en som den..

• #22   21. mar 2016 GF plejer at være billige med hurtige biler..

jeg skal give 6000kr ved dem for en Civic type R i kasko.. ja ved godt bmwen er mere dyr, men tror civicen hører i en større "risiko" gruppe.. måske kan du få bmwen forsikret der for 15k ?

men det plejer at skelne MEGET ved 25 år.. om du er 25 eller 30 betyder ikke det store, men 24 og 25 kan der være stor forskel på..

• #23   21. mar 2016 Så vidt jeg ved så vil GF ikke have muskelbiler mere.. Mener de siger nej til over 250 hk..

• #24   21. mar 2016 De har et kraft/effekt forhold de går meget op i.. men hvis man har indbo og andre forsikringer hos dem så plejer de at se bort fra det, en ting er sikkert, det kan godt betale sig at ringe rundt til SAMTLIGE forsikringer man kan komme i tanke om, for priserne kan godt svinge flere dobbelt

• #25   22. mar 2016 Jeg fik i hvert fald afvist at forsikre en BMW 335i selvom de måtte få hus, ulykkes og indbo med. Jeg var 30 på det tidspunkt - ingen skader. Min søster har arbejdet for dem i en god stilling indtil for et års tid siden, og hun kunne hverken få mig eller min far ind med vores biler.. Det var 250 HK dengang, men ved de har ændret tingene op til flere gange.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#26   22. mar 2016 Det bedste tilbud jeg har fået indtil videre var 16.000 kr. hos Top Danmark... Håber jeg kan finde noget bedre, for det er godt nok mere end jeg har lyst til at give for forsikring.

• #27   22. mar 2016 Jeg sætter min hat på at du ikke kommer under 16000 med din alder.. Du kan måske finde enkelte steder til 12000 +/- men det er også med en selvrisiko på mindst 15-20000 Kr..
    16000 Kasko for en 24 årig mand med 300 HK syntes jeg egentlig er en flot pris..
    Husk lige at sikre dig ved Top DK at de ikke kræver gps-tracking. Og hvis de siger ok til at undgå det - så få det på skrift ligesom jeg gjorde ved min bil.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#28   22. mar 2016 Jeg håber du tager fejl Thomas! smiley Selvom jeg har på fornemmelsen at du godt kunne gå hen og få ret...
    Det krævede en GPS tracker hos Top Danmark, men det var inkluderet i prisen. Det var så også et krav at jeg tegnede min indboforsikring hos dem.

• #30   23. mar 2016 Ikke enig med forsikring og service.. Service er dog alt efter hvordan man lige gør det. smiley Jeg har en Mercedes C320 lige nu.. Skift af bærearm og sporing 3000 Kr. inkl. dele.. Konens VW UP fik ny bærekugle og en anden lille ting lavet=2500. Så ikke en vild forskel på dette i min verden..;)

Forsikring er jo så individuelt.. Jeg skal give 5500 i kasko for en BMW 540 eller en 645 for den sags skyld.. For en VW UP koster det mig 3700 Kr..

Men jeg forstår hvad du mener.. Der er også langt flere ting og småting der kan gå i stykker på en ældre luksus-BMW..:)

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2014

#31   23. mar 2016 Jeg har absolut heller ingen forventning om at Bimmeren vil koste det samme at holde kørende som en ny Kia Ceed el. lignende fjollet lille bil til 200.000 kr. smiley
    Mit originale spørgsmål omhandlede mere at jeg gerne vil høre fra folk, som har erfaring med at holde en N62 kørende, og hvilke reparationer man evt. skal sørge for er foretaget, samt hvad andre har haft af erfaringer med en BMW V8 motor med så mange kilometer i bagagen.
    BMW'er med V8 motorer er selvfølgelig nok ikke de mest solgte biler i et afgiftsplaget land som Danmark, men jeg tænker at der må være nogen derude som har ejet sådan en på et tidspunkt, og som kunne have lidt erfaringer at dele ud af.

• #32   23. mar 2016 Altså hvis man køber BMW´er med N47 eller N62 motorer vil det altid kræve lidt is i maven og lidt "det sker kun for naboen" mentalitet..:)

Der er link her til lidt problem-beskrivelse.. De gamle V8´ere havde jo problemet med at oliepumpen gik løs hvilket også gav større hovedpiner..:P

BMW er konger inden for R6, men har stadig lidt at være når det kommer til V8..:)

http://mywikimotors.com/n62b44/#Problems

• #33   26. mar 2016 Hej Anders.

Jeg er 22 år og står i din situation.

Jeg vil ikke sige at jeg har gjort forarbejdet for dig mht. forsikringer, da jeg lige er 2 år yngre end dig .. Men, det billigeste jeg kunne forsikre en 540i'er for, var 21.000,- kasko ved GF.

Jeg har haft ringet rundt til alle forsikringsselskaber i DK, store som små, igennem personlige assurandører osv.

Jeg ville springe på den med det samme til 16.000,- hvis jeg var dig. smiley

Til sammenligning kan jeg forsikre en 530i for 10.000,-

En af de ting der holder mig fra en 540, udover forsikring, er den reelle forskel på en 530i og en 540i i virkeligheden. Jeg prøvede begge biler med 10min. mellemrum, og den eneste umiddelbare forskel på de to, var den meget subtile rumlen fra v8'eren, der desværre også er et kæmpe trækplaster! (På motorvejsstrækningen kunne overskuddet fra v8'eren selvfølgelig også mærkes.)

Jeg tror dog, at jeg er kommet til den konklusion at jeg venter et par år indtil forsikringsselskaberne er blevet presset i bund ift. priser, og må "nøjes" med en I6'er for nu. smiley

Der er lidt læsning her, hvis du interesserer dig for hvad den reelle forskel på e60'erne er:

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1509855-the-real-difference-between-the-e60-530i-545i-535i-550i

Kommentér på:
BMW 540i med MANGE km.

Annonce