BMW 540i med MANGE km. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har set en BMW E60 540i til salg, som har kørt lidt over 300.000 km!
Ejeren påstår at den altid er blevet serviceret hos BMW, kører, lyder, ser ud, osv. osv. som en ny bil.
Jeg er godt klar over at bilen har en N62 motor, som nogle oplever nogle dyre fejl på, men lad os nu antage at sælger taler sandt og diverse ting som går galt, er blevet skiftet i årenes løb, ville I så turde købe den?
Hvad skal man evt. sørge for er blevet skiftet og repareret? Hvis nu motoren er så velholdt som han siger, er der så nogen som har erfaringer med om mange af problemerne gentager sig og om det er en dyr bil at holde kørende?
Alle erfaringer er velkommene!
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Men en 540 som denne er også en bil der som regel har været ejet af folk med pungen i orden til at holde den kørende.
Som altid ved luksusbiler der bliver ældre, så kommer der nogle reparationer som kan være meget dyre.
Men en 540i er langt fra billig at holde kørende som udgangspunkt - men der er jo altid undtagelser. Hvis du selv vil holde den serviceret hos BMW som ham, og kun bruge originale dele så skal du nok i hvert fald have 20-30000 Kr. klar om året til vedligehold. Er man ligeglad med hvem der skifter olie og tjekker efter normalle slidspor så kan det nok gøres for det halve. -Dette er uden reparationer.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Altså hvis man kører 15-20.000km om året og skal have lavet service 2 gange, og måske et sæt bagdæk hvert år, og hvert andet år nye dæk hele vejen rundt, hvordan kommer vi så op på 30.000
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
Bare for at holde den kørende.
jun 2011
aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
Min tanke var at lave så meget service, reparationer osv. som muligt selv.
Hvad med gearkassen? Kan den holde til den slags km.? Det er en LCI model.
jul 2007
1 gang service og et senere Inspektion 1 service så er vi allerede på 5-6000 Kr, uden at de har fundet evt. ting der skal skiftes. Bremseskift for og bag ved BMW løber hurtigt op i 8-9000 Kr - så penge løber hurtigt og igen SÅFREMT man vil holde sin service ved BMW. Aldrig i livet om jeg selv ville det.. Skift af olie på gearkasse er nok det eneste jeg ville lade dem om. Enhver mekaniker kan skifte bremser, udstødning osv..
jun 2011
men hvis vi nu ser bortset fra defekter, så synes jeg bare at 30.000kr det lød meget højt for service og drift alene, men det kommer alt sammen an på om man køber katten i sækken og skal køre 10 eller 30.000km årligt, men en ting er sikkert, det er fedt at der stadig er nogen i dagens danmark der overejer sådan nogle biler.. biler er generelt dyre, og hvis det skal være dyrt så skal det fanme også være sjovt !
jul 2007
Men ja, der er meget bil for pengene i de her tilfælde.. Der er ikke så mange der gider betale vægtafgift på dem og forsikire dem mere, så de kan erhverves til gode penge ofte.. En 540 giver et smil på læben hver gang der bliver trådt i bund..:)
aug 2014
Men det jeg hører folk sige er at kilometerne ikke nødvendigvis behøver være afskrækkende, hvis bilen er blevet godt vedligeholdt.
Er der nogen der ved om det er muligt at få BMW til at tjekke servicehistoriken på bilen, hvis de får stelnummeret? Det kunne måske give en indikation af hvad der er blevet lavet på bilen tidligere. Synes jeg har læst noget om nogle pakninger omkring ventilerne som meget gerne skal være skiftet!
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 4
jul 2007
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
For første gang virker tråden voksen og brugerne meget moden.
Jeg syntes pointen er super vigtig her.
Jeg har selv lavet drenge drømmen med en ældre drømme bil med lidt km på bagen, pointen er jo også at det at have en forholdsvis moderne bil med dato svarenden teknologi nogen gange krævet et værksteds besøg.
At det er forventeligt at den hver 6 måned vil drille, det kan være en klima pumpe til 9000,-
En el forstol til 3000,-
Et stenslag til 4000,-
Et service med olie til oliefilter til en stor motor , gearkasse olie og filter og skiver og klodser foran. Selv om du kan skrue selv, så er her for 7000,-
Enevidend så skal de sindsygé ejerafgifter tages med i mente,
sindsyge forsikrings priser og det at den nok køre nærmer 6,5 km.l frem for 10 på benzin
Forvent en afskrivning på minimum 2000 kroner om måneden.
Havde jeg råd! Gad jeg godt eje en 540I men jeg personligt prioriterer anderledes.
aug 2014
Men jeg tror jeg vil undersøge hvad der er blevet serviceret og skiftet på bilen, og hvis den er så velholdt som ejeren påstår, så er den måske ikke SÅ farlig som man ellers kunne frygte.
Men hvis nogen selv har erfaringer med at holde en stor BMW V8 motor kørende, så er alle erfaringer og råd stadig meget velkommen!
jul 2007
At holde en stor V8 motor kørende er ikke så forskelligt som en R6´er eller andet. Service og opmærksomhed. At man tager affære ved mislyde med det samme, sørger for at olien skiftes i tide og at den rigtige olie bruges. Gearkassen skal også serviceres når tid er, og det koster også en god slat penge at få sådan en skyllet og serviceret. Ingen kan forudsige hvornår eller hvis en motor brækker sig, man kan kun gardere sig på bedste vis
Med de tvivler du gør dig er mit råd til dig at vente med en BMW V8´er for nu.. Jeg går selv med planen om at købe en 645, men jeg gør også mine overvejelser inden
okt 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
Køb en BMW og nyd den..
aug 2014
Hvad ville I tænke hvis man kan få bilen til under 200.000 kr.? Jeg tænker selv at det virker som en god pris for en E60 LCI 540i, forudsat at bilen selvfølgelig er så velholdt som sælger fortæller mig.
Jeg har også skrevet til BMW og spurgt om de vil oplyse mig hvad der er lavet af service og reparationer på bilen. Håber de vender tilbage.
Så er der bare lige en helt anden ting, nemlig at finde nogen som vil forsikre den til en bare nogenlunde pris! Det virker til at det godt kunne blive lidt af en udfordring...
jul 2007
Som 31-årig uden skader skal jeg give omkring 5500 i kasko om året for en som den..
jun 2011
jeg skal give 6000kr ved dem for en Civic type R i kasko.. ja ved godt bmwen er mere dyr, men tror civicen hører i en større "risiko" gruppe.. måske kan du få bmwen forsikret der for 15k ?
men det plejer at skelne MEGET ved 25 år.. om du er 25 eller 30 betyder ikke det store, men 24 og 25 kan der være stor forskel på..
jul 2007
jun 2011
jul 2007
aug 2014
jul 2007
16000 Kasko for en 24 årig mand med 300 HK syntes jeg egentlig er en flot pris..
Husk lige at sikre dig ved Top DK at de ikke kræver gps-tracking. Og hvis de siger ok til at undgå det - så få det på skrift ligesom jeg gjorde ved min bil.
aug 2014
Det krævede en GPS tracker hos Top Danmark, men det var inkluderet i prisen. Det var så også et krav at jeg tegnede min indboforsikring hos dem.
jul 2007
Forsikring er jo så individuelt.. Jeg skal give 5500 i kasko for en BMW 540 eller en 645 for den sags skyld.. For en VW UP koster det mig 3700 Kr..
Men jeg forstår hvad du mener.. Der er også langt flere ting og småting der kan gå i stykker på en ældre luksus-BMW..:)
aug 2014
Mit originale spørgsmål omhandlede mere at jeg gerne vil høre fra folk, som har erfaring med at holde en N62 kørende, og hvilke reparationer man evt. skal sørge for er foretaget, samt hvad andre har haft af erfaringer med en BMW V8 motor med så mange kilometer i bagagen.
BMW'er med V8 motorer er selvfølgelig nok ikke de mest solgte biler i et afgiftsplaget land som Danmark, men jeg tænker at der må være nogen derude som har ejet sådan en på et tidspunkt, og som kunne have lidt erfaringer at dele ud af.
jul 2007
Der er link her til lidt problem-beskrivelse.. De gamle V8´ere havde jo problemet med at oliepumpen gik løs hvilket også gav større hovedpiner..:P
BMW er konger inden for R6, men har stadig lidt at være når det kommer til V8..:)
http://mywikimotors.com/n62b44/#Problems
dec 2011
Følger: 8 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 38
Jeg er 22 år og står i din situation.
Jeg vil ikke sige at jeg har gjort forarbejdet for dig mht. forsikringer, da jeg lige er 2 år yngre end dig .. Men, det billigeste jeg kunne forsikre en 540i'er for, var 21.000,- kasko ved GF.
Jeg har haft ringet rundt til alle forsikringsselskaber i DK, store som små, igennem personlige assurandører osv.
Jeg ville springe på den med det samme til 16.000,- hvis jeg var dig.
Til sammenligning kan jeg forsikre en 530i for 10.000,-
En af de ting der holder mig fra en 540, udover forsikring, er den reelle forskel på en 530i og en 540i i virkeligheden. Jeg prøvede begge biler med 10min. mellemrum, og den eneste umiddelbare forskel på de to, var den meget subtile rumlen fra v8'eren, der desværre også er et kæmpe trækplaster! (På motorvejsstrækningen kunne overskuddet fra v8'eren selvfølgelig også mærkes.)
Jeg tror dog, at jeg er kommet til den konklusion at jeg venter et par år indtil forsikringsselskaberne er blevet presset i bund ift. priser, og må "nøjes" med en I6'er for nu.
Der er lidt læsning her, hvis du interesserer dig for hvad den reelle forskel på e60'erne er:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1509855-the-real-difference-between-the-e60-530i-545i-535i-550i
BMW 540i med MANGE km.