{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.976 visninger | Oprettet:

Simon
Simon
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104

Gearolie {{forumTopicSubject}}

Hej,
Kan man tilsætte ekstra ny gearolie (manuel transmission) man køber bl.a. hos thansen sammen med den eksisterende olie i bilens gearkasse som jeg ikke ved hvad er det for en?
Kan den skade gearkassen at have både ny og gammel olie i, evt med andre viskositet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearolie
  • #1   29. mar 2016 Hvorfor ikke bare skifte det hele nu du alligevel er igang? smiley Husk at finde den rigtige olie til din gearkasse

  • #2   29. mar 2016 Jeg ville ikke blande..

    Men hvorfor ikke skifte??


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #3   29. mar 2016 Bilen er brugt og købt for et par uge siden og kan se at motorolien skal skiftes, derfor har jeg også tænkt mig om at kigge på gearolien i weekenden når jeg får tid til den, men det kan godt være at den skal bare lidt til. Ikke fordi at gearen larmer eller kan ikke skifte, men vil bare være sikkert på at den har nok olie.

    Men hvad siger I om mit spørgsål?


  • #4   29. mar 2016 Det sker ikke en skid andet en at du blander en beskidt og lidt nedbrudt olie med en ny, det gør så den nye olie blive forringet fra start. Men du fylder sku ikke bare olie på en gearkasse, der skal en bestemt type i og en rimelig præcis mængde olie.. Alt andet kan skade gearkassen


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #5   29. mar 2016 Dragor det er korrekt, min bil skal i følge manualen bruge 2,3 liter af typen 75-90w, men man kan ikke være 100% på at tidligere ejere har brugt den samme type eller har fulgt den helt op. Ellers ser bilen meget velholdt med udfyldt servicebog.

  • #6   29. mar 2016 Så tøm gearkassen og fyld nye i med den rigtig fremgangsmåde, det andet er idiotisk

  • #7   29. mar 2016 Hvis du ringer til en olie producent, vil han også fraråde og blande forskellige fabrikater..

    Der bruges nødvendigvis ikke de samme aditiver i en olie, selvom den har samme egenskaber..
    Er man uheldig ødelægger de forskellige aditiver hinanden og olien, også koster det en gearkasse..


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #8   29. mar 2016 Man kan slet ikke læse om hvilke additiver hver producent bruger i deres olie, og forretningerne oplyser heller ikke noget om den.

    Tak for jeres svar, jeg skifter hele gearolien i weekenden.


  • #9   29. mar 2016 Nej de fleste går vel ud og fortæller hvad der gør deres olie speciel ????
    Så kan alle og en hver jo kopierer det, og evt producere sin olie billigere smiley


Kommentér på:
Gearolie

Annonce