{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.343 visninger | Oprettet:

Priser på flexleasing {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe ønsket at flexlease en bil, men jeg vil selv hente bilen i udlandet, og ønsker ikke at betale meget mere for bilen end jeg kan finde en tilsvarende bil til i udlandet. Derfor er jeg på jagt efter de billigste leasing satser i % af afgiften pr. måned.

Jeg kan fortælle at Campleasing inden deres aftale med skat udløb, havde en leasing sats på 1% af afgiften pr. måned.

og jeg er bekendt med sparafgift som ligger på omkring 2,1%.

Mit spørgsmål er om der er nogen der er bekendt med bedre satser, eller kan omregne deres egen leasingaftale.
(oprettelses gebyr spiller selvfølgelig også ind)

Mvh
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Priser på flexleasing
  • #1   13. apr 2016 http://flexleasing.nu/

https://specialcars.dk/flexleasing/

http://www.sandjensen.dk/flexleasing (sand jensen har en procentsats på 0,5 % hvis bilen er maks 36 måneder gammel)

• #2   14. apr 2016 Prøv at kontakt http://flexlease.nu/

Har kun hørt godt om dem, og ser en del biler med deres navn på nummerpladen.

• #3   16. apr 2016 Tak for det, jeg vil kigge på dem, men jeg vil stadig gerne høre hvad folk betaler, i procent.

Line jeg vil lige korrigere dig, sand jensen tager ikke 0,5 procent, staten tager 0,5 procent plus forrentning af beløbet. Hvad sand jensen så herefter tager for besværet, og så moms af hele skidtet er en hel anden snak.

• #4   1. maj 2016 Er der nogen steder man kan finde andre der vil af med deres leasingkontrakt overhovedet?
    Har forhørt mig om at der er nogle der afleverer bilerne inden udløb, så kan man åbenbart overtage uden udbetaling. Passer det?

• #6   1. maj 2016 Jeg er helt med på hvad skat skal have for ulejligheden, men der er langt til det du ender med at betale på din leasing regning, dertil skal jo tillægges leasingselskabets fortjeneste plus moms af hele beløbet. Men der er jo milevidt forskel på hvad de vil være bekendt at tage for ulejligheden, og der er stor forskel på om de skal finansiere 70% af bilens pris uden afgift, eller at du finansiere hele bilens pris uden afgift og der blot forelægger et gældsbevis på bilens værdi til dig fra leasingtager.

• #8   1. maj 2016 Det er jo ikke nemt hvis jeg selv kommer med bilen, jeg vil ikke give mere for bilen uden afgift end jeg selv kan finde den til i tyskland.

Men vil det sige at du kan have en månedlig ydelse på leasing på 1250 for en bil med en afgift på 200.000? hvis det er tilfældet kan jeg godt leve med at betale lidt for meget for bilen.

• #10   1. maj 2016 Ja lige præcis, jeg syntes det bliver for dyrt når man lægger opstart og scrap værdi sammen. Derfor kan jeg bedre lide ideen om at købe en bil, oprette en leasing aftale og "leje" nummerpladerne, og selv eje bilen ved endt leasing således jeg har en ydelen for lejen, og det reelle værditab på bilen. Denne skulle jo så gerne være opvejet af at bilens afgift er faldet så meget i mellemtiden at min samlede ydelse har været mindre end et tab på en tilsvarende bil med afgift.

• #12   1. maj 2016 Ja jeg forstår udemærket konceptet, men faktum er at der er nogen der skal tjene penge på leasing ud over skat, og jeg forsøger at finde dem der skal tjene mindst.

• #16   1. maj 2016 Det forhindrer loven om flexleasing. Der er krav om at man skal kunne drive en forretning og tjene penge på det. Skat laver stikprøver på selskabernes kontrakter.

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #19   11. apr 2017 Hej Mikkel

Jeg ser du efterlyser viden omkring renten ved flexleasing. Dette er stadig ikke så gennemsigtigt fra mange leasingselskabers side, som med eksempelvis finansieringsselskaber alá Santander, AL Finans osv, hvor ÅOP og renten altid fremgår.

Selve afgiftssatsen til SKAT som hedder 2% når bilens alder er 0-3 mdr, 1% ved 3-36 mdr og 0,5% når bilen er ældre end 36 mdr, kommer man aldrig udenom. Så at Campleasing, skulle finansiere en flexleasingaftale til 1% i forretning af deres egne penge tror jeg simpelthen ikke på. AL Finans der også tilbyder flexleasing til fohandlere, har en forrentning på 3,95%, og det er en MEGET sats. Nogle af de privatfinaniserede flexleasingselskaber har renter på over 10%. Det er ikke længere siden end sidste år, at Forza leasing kørte med en rente på omkring 12%. Denne har de dog cirka halveret her i 2017, efter markedet er blevet mere konkurrencepræget.

Flexleasing-branchen er stadig utroligt broget, og der kommer nok først for alvor styr på det i det kommende år, eftersom flere af de store banker er på vej ind i branchen. Disse ønsker fuld gennemskuelighed fra deres samarbejdspartnere, hvorimod mange af de baggårdsselskaber der kører i dag, både skjuler renten, ÅOP, Stiftelsesprovision, og ja endda restværdien. Især det sidste er vigtig, og jeg så forleden en artikel på facebook angående netop dette, som du kan læse her: http://signaturecars.dk/faq/restvaerdi-ved-flexleasing/

Selvfølgelig er renten vigtig ved flexleasing, men det er mindst ligeså vigtigt at bruge en rådgiver du stoler på, og som kan hjælpe dig med løbende rådgivning og videresalg. Måske du skal af med et par tusinde ekstra på et år, men er du blevet vejledt godt i forhold til din restværdi, afgift på bilen og videresalg efter endt leasing, så tror jeg ikke du har så meget imod de par tusinde. smiley

Du siger også at du selv vil købe bilen i Tyskland, og hente den hjem. Det vil jeg ikke anbefale dig, da jeg går ud fra du vil købe den som privatperson. Sker dette køber du bilen i Tyskland med moms, og skal efterfølgende lægge dansk moms oveni i din leasingydelse. Når du lader et leasingselskab tage den hjem, så bliver den indkøbt uden tysk moms, således at bilen indkøbes 19% billigere. Dermed er det også nemmere at sælge den igen efter endt leasing, da flere er interesserede i en bil uden moms, end med moms.

Jeg ser også du i kommentarerne skriver noget om selv at eje bilen, og blot leje afgiften. Dette er ulovligt, og SKAT er meget vågne for tiden når det kommer til flexleasing, det er derfor vigtigt du gør det efter loven, og ikke lader dig friste af smarte sælgere, der lokker dig ud på et sidespor. Det gældsbrev til leasingselskabet du nævner, kan du nemlig tage og kigge langt efter, når først SKAT lukker leasingselskabet, fordi dette er intet værd i leasingsammenhæng.

Så kør din leasingaftale, som loven tillader og find en leasingrådgiver du har tillid til, så skal du nok blive meget glad for flexleasing. Jeg kører selv i min 3. bil på en flexleasing aftale, hvilket indtil videre har været en god forretning, sammenlignet med at købe - OG dette er uden de spidsfindigheder du nævner.. smiley

Mvh
    Sebastian

Kommentér på:
Priser på flexleasing

Annonce