{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.028 visninger | Oprettet:

Regler for 3. nummerplade? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad er reglerne for den 3., røde nummerplade? Jeg har købt sådan et simpelt cykelstativ til jydekrogen (saksemodel) men jeg kan se, at stort set ingen andre bilister bruger en 3. nummerplade når de fragter cykler på den måde - ej heller taxachauffører.

L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for 3. nummerplade?
  • #1   29. apr 2016 sikkert ikke, men det er en lov, ligesom 80 på landevej, om man overholder det vides ikke.

  • #3   29. apr 2016 Der er vel ingen specielle regler for den 3. nummerplade.
    Derimod er der regler for bilens nummerplade, og bilens lygter.
    Så hvis du kører med et saksestativ på krogen (Som dækker for nummerplade o lygter) kører du ulovligt, medmindre du har en lygtebom og en tredje nummerplade allerbagest.

    At nogle (mange?) ikke gider at køre lovligt er ikke nogen grund til at man selv gør det samme.

    Prøv at se hvad den røde nummerplade koster, og hvad en lygtebom koster.
    Det er jo så lidt, at man kun kan grine af dem der ikke gider købe det...


  • #4   29. apr 2016 Jeg er ligeglad med hvad det koster. Det er mere alt det rod og "ekstraudstyr" man skal håndtere.

  • #5   29. apr 2016 Ekstraudstyr??
    Påspænding af en let lille lygtebom og tilslutning til trækstikket tar ikke meget ekstra tid ift at man alligevel skal have saksestativet monteret, og derefter spændt cyklen forsvarligt på stativet.
    Men okay, der er jo også forskel på fem minutters kørsel en lys sommerdag og så længere tids kørsel en mørk aften.
    Men få dog fat i tingene, så du har muligheden smiley


  • #6   29. apr 2016 Forstår godt trådstarter... Det er selvfølgelig lov og lov bør overholdes. Men det er bøvlet at skal have lygtebom på. Og så ridser de meget nemt cyklen, når de dingler rundt på cyklen. smiley

  • #8   29. apr 2016 hvis man ikke gide bruge lygtebom

    så cykel i stedet for,

    især, hvis bagved kørende, ikke kan ser lyset


  • #10   29. apr 2016 "En lygter om på"
    smiley


  • #11   29. apr 2016 Jeg bruger altid min røde nummerplade. Den sidder på cykleholderen.

  • #12   29. apr 2016 #9
    Derfor jeg har købt en bil hvor cyklen kan være bagi...


  • #13   29. apr 2016 Hvis hele ens nummerplade er synligt når man bruger en sakscykel-holder, er det så stadig nødvendigt at bruge en ekstra nummerplade?
    Jeg tænker nummerpladen kan være monteret under trækket eller på bilen oven over hvor cykel er.


  • #15   29. apr 2016 Så lad os sige at ingen lygter bliver skygget af cyklen. Heller ikke nummerpladen. Cykel rager ikke så langt ud at det kræver afmærkning.

    Skal man stadig bruge lygte/nummerplade-bom?


  • Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   9. jun 2017 Må man afmontere bilens nummerplade og sætte den på cykelholderen?

  • #18   9. jun 2017 Nej

Kommentér på:
Regler for 3. nummerplade?

Annonce