{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault motor i Mercedes?
  • #3   5. maj 2016 så er der man kan diskutere om en mercer er så meget bedre, så den skal koste væsentligt mere end en renault.

• #5   5. maj 2016 Dacia-Mercedes ??

• #6   5. maj 2016 og Peugeot har leveret diesel kværne til Ford, Volvo, Mazda, Suzuki, og selvfølgelig Citroen, Peugeot.

• #7   5. maj 2016 Hvorfor skulle det være en trykfejl? Sådan har det været i nogle år, man må godt nok føle sig taget i røven, når man betaler fuld pris for en Mercedes med Renault motor, ikke at den ikke virker fint, men prisen skal også være derefter.

• #12   5. maj 2016 Ja, de fleste A-klasser der køre rundt, er med samme 1,5 DCi motor som en hver anden CLIO køre med. smiley De bruger også samme 1,6 Turbobenziner, som man bl.a. kunne finde hos Citroen og CO.

• #13   5. maj 2016 arbejde selv ved mercedes, og ja citan er ren renualt. men A - B og C klasse køre de små dieselmotor med renualt motor, men der er sku ikke de store fejl med dem, lyder også meget mere sød i motoren end mercedes motor smiley

Jeg havde sku ikke noget imod at købe deres motor, 1.5 dci køre sku fint, og den 1.6 diesel i den nye C klasse, den køre sku også meget godt

• #14   5. okt 2016 Har haft en Mercedes C200d 1,6 dCI. Følte mig godt nok taget i røven, hver gang jeg så en Dacia Lodgy eller Dacia Sandero.

Vi havde den så også kun i en måned. Den var simpelthen så sløv og elendig, at den bare røg afsted igen med det samme.

At Mercedes vil lægge navn til sådan noget. Også værst af det hele. At de samme motorer findes i Dacia.

• #15   5. okt 2016 Den er selvfølgelig ikke ligeså kraftig som deres 2.2 diesel. Men vi har virkelig ikke oplevet mange problemer med dem

• #16   6. okt 2016 Ændrer ikke på at Dacia ejere betaler 156.000,- kr. for en bil med samme motor, mens jeg gav 470.000,- kr. for en Mercedes. Det er ikke i orden.

• #18   6. okt 2016 1,5 DCi motoren kan jo fås i mange andre biler end lige Dacia´en. smiley

Også tror jeg en A-klasse køre anderledes end en Dacia.

Selv den store Renault Talisman har den motor. smiley

• #19   8. okt 2016 Jeg kommer aldrig til at købe Mercedes med Renault motor igen. Den der 1,6 dCI med 136 hk., den er ikke pengene værd. Den er alt for underdimensioneret til en stationcar i C-klassen. Man skulle jo nærmest forberede en overhaling i ti minutter, fordi den er så sløv. Også al det plastic interiør. Nej nej nej.

Nu er jeg ikke specielt imponeret over A-klassen. Prøvede flere udgaver. Også 1,5 Dacia Lodgy/Dacia Sandero.

• #21   8. okt 2016 Men folk der køber Mercedes, forventer vel ikke at samme motor sidder i en Dacia, der koster 3-5 gange mindre, tror en del ville undlade at købe, hvis de fik det at vide inden smiley

• #23   8. okt 2016 Nu er det også kun basic A-klassen, ellers køre de med deres egen større 2,2 Diesel motor.

• #24   8. okt 2016 Ja selvfølgelig kan man ikke undgå at de forskellige mærker bruger samme underleverandør.
    Men når man skal betale næsten en halv million, for en Mercedes, så går man jo også udfra, at motoren er en de selv har udviklet, de kunder går jo efter noget mere eksklusivt end Dacia/Renault og derfor også villige til at betale for det.
    Hvis prisen så var noget lavere, synes jeg, at det er fair nok, men ikke når prisen er så høj, også selvom den generelle kvalitet er noget højere.

• #25   8. okt 2016 Den starter lidt over 300.000 kr for basic modellen med en 1,5´er. Tror ikke man kan få den med en 1,5 DCi motor og lande på en halv milion kr. smiley

• #26   8. okt 2016 Altså nu er det jo ikke kun en motor der sætter prisen på en bil.

• #27   8. okt 2016 A180d med det mest nødvendige ekstraudstyr: 437377,- kr. fra ny. Uden dyre sæder og uden navigation, føreassistent m.m.

Kan man iøvrigt stadigvæk ikke opdatere sin indbygget Garmin? Forsøgte at opdatere vores, men til sidst måtte Mercedes krybe til korset og indrømme, at de havde en tvist med Garmin.

• #28   8. okt 2016 Det er så sandelig ikke noget nyt at Premium biler kører med middelklassemotorer. Volvo begyndte på det i 2008 da de lancerede S80 DrivE med PSA's 1,6 hdi motor. Get used to it, der bliver ikke mindre af det i fremtiden.

• #29   8. okt 2016 Der var Volvo også ejet af Ford, og flere modeller delte platform mellem Volvo og Ford. Ford har sidenhen i øvrigt forladt PSA samarbejdet om dieselmotorer, men det er off topic.

• #30   8. okt 2016 Og hvad så om bil mærkerne bruger samme motor? Hvis motoren virker som den skal og ingen problemer har. Så kan jeg intet galt se i det. Men alt ude over motoren laver mercedes så også selv. gearkassen er deres egen. Det hele

• #32   8. okt 2016 Der kommer ingen Mercedes ind her foreløbig. Hvis nogensinde mere. Efter fruens Mercedes C200d, med Dacia motor 1.6, og alle de skuffelser den gav, aflyste vi en handel for mig på en A-Klasse og lagde istedet 1 mio. kr. hos VW.

• #34   8. okt 2016 En Renault Talisman fås også med den tarvelige 1,5 DCi motor. smiley

• #35   8. okt 2016 Vi opgav Mercedesen efter tre uger og solgte den privat uden det store tab.

Og ja. Den der 1,6 136hk dCI motor er sløvheden selv. Kunne ikke engang trække fra min Seat Leon 1,6 tdi med 105hk.

Forhandlede så to stk. Passat Highline+ Variant hjem. Og ja. Den der 1,4 TSI 150HK motor overhaler performancen i Mercedesen med flere længder. Selv min Mercedes elskende kæreste har måttet indrømme det.

• #37   8. okt 2016 Det er ikke så meget om motoren gør det godt eller ej, det er mere princippet i, at man betaler for et dyrere mærke, men man får en billigere motor, som ikke kommer fra det mærke, for mig at se, er det en slags vildledning, med mindre sælger oplyser kunderne det, hvilket er meget usandsynligt hehe. smiley

Hvis prisen så var noget lavere, er det fuldt forståeligt, for de må jo alligevel have sparet noget, ved at købe motoren hos en anden, ellers havde de jo nok ikke gjort det, men kunden mærker jo ikke den besparelse, hvilket jeg synes er forkert!!!

• #39   8. okt 2016 Med Ford, Volkswagen gruppen, Volvo, Opel..... Der ved man det. Med Mercedes skal man trække det ud af forhandleren. Når de så endelig indrømmer det, så kommer det lange foredrag om, hvor Mercedes har drejet møtrikken en halv gang mere.

Og når man i forvejen kun har dårlige erfaringer med franske biler, så giver det blot spot til spe.

Det er som med Samsung, der sælger ældre paneler til B&O, der så sætter deres logo på og tager 63.000,- kr. for det.

• #40   8. okt 2016 Hvordan har det med snobberi at gøre? Det handler om, at man betaler for et dyrere brand og forventer at få DEN kvalitet der følger.
    Så vidt jeg ved, så ejer Mercedes ikke Dacia og Renault?
    Intern brug af motorer, mellem mærker der ejes af den samme, har jeg ikke noget imod og det har jeg heller ikke kommenteret.

Du ville da heller ikke betale fuld pris for din opel, med en Lada udviklet motor? Ellers er man da godt nok dum og naiv smiley

• #42   8. okt 2016 Mercedes ejer 2,8% af Renault, og vice versa.

Med mit kendskab til Mercedes 2,2 liters OM651 motor kan jeg klart afsløre, at jeg hellere ville eje en med 1,6 dci motor, end førnævnte. Hvad der ikke har været af problemer med den motor, er helt ufatteligt.

Så stik jeres Mercedes motorkvalitet skråt op, det forsvandt med de gamle R6 dieselmotorer

• #43   8. okt 2016 Som sagt, handler det her ikke om lortet holder eller ej, det er prisen.
    Er vi enige om at, en bil er billigere, når man ikke selv har udviklet og produceret motoren? Så kom med argumenter for, at man skal betale fuld pris, for noget der skulle koste mindst 1/3 del mindre? Ja, for "en bovlam mercedes" som du selv nævner

Ville du for eksempel, betale for et hus i Sønderjylland, med samme priser som man gør i London? Med argumentet " Jamen murstenene holder lige godt begge steder hehehe"
    Hvis du så ville gå med til det, jamen så er man da også snotdum, groft sagt.

• #45   8. okt 2016 Hvis en motor er en motor, hvorfor vil du så ikke købe lige præcis den mercedes, med den motor? Er vi enige om, at en motor, har en del med selve køreoplevelsen at gøre? Du skrev jo tidligere at den var bovlam og du selv ikke ville købe den, men en motor er vel en motor? Hvorfor skal man så betale mere?

Mit eksempel, gik ud på, at køberen betaler en overpris, for noget, der slet ikke har den værdi den har, fordi, som du selv også lige har skrevet, at en Mercedes er for en del af deres købere, mere eftertragtet end en Dacia/Renault.

Derfor er det vel meget logisk, at en mercedes med en mercedes motor, har mere værdi, end en Mercedes med bovlam Dacia motor, makes sense???
    Derfor siger jeg heller ikke at prisen skal være det samme som en Dacia, men prisen nok skulle være noget lavere, end det de tager for det lige pt.

• #47   8. okt 2016 Javel, men der er stadig forskel på, om der sidder en mercedes motor i bilen eller renault motor, et er prisen, noget andet er selve køreoplevelsen, jeg finder det bare grotesk, at de på trods af en billigere motor, ikke også kan gøre bilen noget billigere.

• #49   8. okt 2016 Nå okay, hvis der ikke er forskel på de forskellige motorer, hvorfor fanden producerer de dem så?
    Men så er du selv også snobbet, fordi du har valgt en Opel, frem for et billigere alternativ? En motor er en motor og en bil er jo en bil?

• #50   9. okt 2016 Deniz, Hvordan ved du, at du betaler "fuld pris"? Tror du ikke bare at bilen havde været 40.000 kr dyrere (før afgift) hvis der lå en egenudviklet motor i?

• #52   9. okt 2016 Du kan ikke komme udenom, at motoren har noget med prisen at gøre Morten, nu må du stoppe, en større motor, (AMG evt) der yder mere og med flere specifikationer, koster også mere og hvem betaler? Det er da kunderne.

En motor er ikke bare en motor og betaler man for noget dyrere, forventer man også at man får noget der er det, det giver da mening?

Og jeg er ret overbevist om, at hvis de skiltede med "vi kører med Renault/Dacia" motorer, så ville (en del) også kræve at få afslag i prisen eller helt droppe at købe den, for som du vel selv nok også ved, så er der mange uvidende bilkøbere, der ikke går op i den slags og egentlig bare går ud fra at hele bilen er produceret hos det pågældende mærke.

For mig handler det bare om princippet i det, at du så er ligeglad med at betale overpris, for en reelt billigere vare, må du selv stå til regning for!!

• #54   9. okt 2016 Man kan godt have forskellige motorer, der alle yder 136hk, om den er bovlam, livlig, spændende, har da alt at gøre, med om hvordan den er udviklet, nogen er bedre end andre og det kan du ikke komme udenom.

Hvis folk vil købe en bil med Dacia motorer, så køber man vel også af det mærke, men HVORFOR kan du ikke fatte, at hvis folk der køber en mercedes med Dacia motor, ikke kan få den noget billigere? Hvad har det med snobberi og arrogance at gøre? Fordi man ikke vil betale overpris for en halv billig vare?
    Du er da helt blæst i hovedet mand, meld dig til luksusfælden!!!

• #55   9. okt 2016 For det første er det ikke en Dacia motor, det er en Renault motor. Mener ikke en gang den kan fås i nogen Dacia, det er vist nok kun den gamle K9K (1,5 dci)
    Det du mener, Deniz går jeg ud fra er, at folk køber en Mercedes i troen om, at det er rendyrket Mercedes kvalitet hele vejen igennem. Mercedes har ikke lavet rendyrket kvalitet siden W124. Jeg taler ikke blot af erfaring, men fordi jeg har levet af at have kendskab til bl.a. Mercedes.
    Mercedes er nøjagtig lige så godt/dårligt som alle andre, forskellen er kun de idioter der vil betale ekstra for snobeffekten der hører med stjernen i fronten

• #57   9. okt 2016 Skal det virkelig skæres ud i pap for jer? Det er princippet i det og ikke om mercedes er godt eller dårlig bygget.
    Jeg skriver jo netop at det ville jo være fint nok, hvis prisen også var noget lavere, alt andet er en vildledning.
    Jeg argumenterer for, at prisen er for høj, med den motor, hvor i mener prisen er fin nok med den motor, hvem fanden er det lige der er snobbet her?

Okay Reservedelspusheren, det var der virkelig ingen der vidste noget om, har du andre hemmeligheder? smiley

• #59   9. okt 2016 Jamen det er da også meget muligt at den sælger godt nok, jeg synes bare ikke at prisen er fair, når de bruger en motor, der er relativt billigere og som der er produceret så mange af, jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de får den noget billigere end selv at udvikle en motor.

• #60   9. okt 2016 Forventede du virkelig at få "racerbil", når du købte en næsten 1600 kg tung bil og så kun 136 hk.

• #61   29. okt 2018 Det er vildt så mange ubegavede kommentarer om Mercedes. Renault er førende på verdensmarkedet når det gælder udviklingen af motor til små biler. Derfor et godt samarbejde. At blande Dacia ind I det er dicideret mindrebegavet. Men køb I bare en Dacia, den kører nemlig vildt godt og er rigtig sikker samt mega flot.

• #62   29. okt 2018 #61
    Førende på verdensmarkedet til at lave små motorer?
    Hvad?

• #63   30. okt 2018 Har intet hørt om at Mercedes skulle bruge PSA turbo benzinere. Det efter min viden BMW der har brugt dem. Indtil for nyligt hvor de kom med noget 3benet 1,5l. Hvis ikke der var Mercedes der kom med den.?ja jeg droppede lidt Mercedes efter W211. Jeg har kørt i Renault/Dacia med deres 0.9 og 1.2 TCe og for helvede nogle elendige motore. Men modsat så er 1.5dci ok og at den kan være i en Talisman er okey. PSA bruge også deres 1.6hdi I både 407 og 508 hvor de klarede det fint. Langt fra ligeså godt som 2.0-2.7hdi men stadig en okey motor til den størrelse bil...
    Desværre er der gået blink i de fleste mærker.

• #64   30. okt 2018 De samme motorer i Dacia kan findes i en Mercedes, men betal du bare ½ mio. for en Mercedes med Dacia motor.

• #65   30. okt 2018 Hvis Mercedes ikke er i stand til at udvikle en bedre motor selv, er det så ikke fint, at man indkøber sig til en motor, man mener passer til bilens behov.

Prisen på en Mercedes og Dacia kan ikke sammenlignes, selvom motoren skulle være den samme. Der er forskel på branding, materialer i kabine etc etc etc.

Hvis Mercedes havde udviklet en motor der var lig Renaults motor på alle punkter, ville prisen så være ok?

• #66   30. okt 2018 nu er det jo heller ikke motoren der skal bestemme bilens pris. fx en Mercedes a klasse kontra en dacia. der er alligevel lidt forskel set bort fra motoren

• #67   30. okt 2018 Følelsen af at sidde i en Mercedes C200d med 1.6 Dacia Lodgy motor til 450.000,- kr., gav mig, en meget besk smag i munden, hver gang jeg blev overhalet af en Lodgy.

• #68   30. okt 2018 #67 men du svarer ikke på spørgsmålet

• #69   30. okt 2018 Mercedes markedfører Renault/Dacia motorerne som deres egne. Man skal vride ud af deres sælger, at det rent faktisk er en motor fra Renault. Det er ikke iorden efter min mening. Og nej. Prisen kan kan ikke retfærdiggøres blot fordi man kommer Mercedes plastik udenom. Bare tag Ranult Kangoo, Dacia Dokker og Mercedes Citan og fortæl mig, at det er iorden at give så mange penge mere for en bil med Mercedes stjerne, når den nu er magen til de to andre?

Det betyder så også, at jeg ikke kommer tilbage i en Mercedes, før end de har fyret Renault.

• #70   30. okt 2018 Et andet eksempel hvor det stikker af for Mercedes, er deres X-Class pickup, som Mercedes forsøger at sælge som verdens første premium pickup. I virkligheden er den blot en re-badged Nissan Navara/Renault Alaskan.

• #71   30. okt 2018 Mercedes Citan (Varevogn) 99% identisk med Renualt Kangoo. smiley Selv kabinen har Mercedes holdt fingerne fra.

Kommentér på:
Renault motor i Mercedes?

Annonce