{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

BMW e39 520i automatgear HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Går med overvejelserne om at anskaffe mig sådan en E39 520i med steptronic (automatgearkasse).

Men hvad har i af erfaringer med dem, tænker mere om motor med de 150hk er for lidt til sådan en stor bil? Om den virker alt alt alt for langsom, ved godt det ikke er en racerbil, men altså at den stadig godt kan trække den??

Håber i kan hjælpe? smiley

Fortsat god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 520i automatgear HJÆLP!
  • #1   11. maj 2016 De der E39 automatkasser har vidst ikke det bedste ry hvis du spørger BMW folk. Mht motor ville en 2500cc da nok være det mest optimale men det ville nu ikke holde mig tilbage hvis resten af bilen interesserede mig. Selv med 192hk er det jo ingen racer.

  • #2   11. maj 2016 Jeg har haft en 528i med automatgear og den var heller ikke hurtig. Tror at 520i er for kedelig smiley

  • #3   11. maj 2016 Personligt har jeg aldrig haft problemer med BMW´s aut. gearkasser fra de årgange. Jo man hører om enkelte der har haft problemer med dem, og til fælles har de ofte det at der ikke er skiftet olie eller holdt service på lortet.

    Om en 520i Aut er hurtig - NEJ. Men det handler også om forventning. En 520 med eller uden aut. er aldrig en racerbil, og hvis jeg endelig skulle have en 520er så skulle det være med 2,2´eren og de 170 HK - det moment er bare lige med til at give det manglende liv.

    Hvis du skal bruge en cruiser, så er 2,0 fint - men gør dig selv en tjeneste aldrig at prøve en 528er eller 530er for så vil du ikke tilbage til din egen.

    Benzinøkonomien i mente, så havde jeg også valgt en 2,8´er. Der er ingen øjensynlig forskel i udgifter. Og med de priser som de fåes til i 2016, så ser jeg ingen grund til at spilde penge på en 520´er.


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #4   11. maj 2016 Anders K:

    Hvem har bildt dig ind, at automatgearkasserne i E39 er fejlbehæftede? Mig bekendt er det kun 530D med automatgear, der har haft problemer, og det skyldes to ting: Dels er gearkassen kun lige dimensioneret til motorens moment, dels glemmer folk at skifte olie på dem.

    Jeg har selv haft nogle stykker, og gearkasserne har aldrig brokket sig.


  • #5   11. maj 2016 Kan jeg sgu ikke huske. Har bare altid fået at vide at på e34 og e39 er autokasserne deres akilleshæl.

  • #6   11. maj 2016 Det er løgn og latin.. De har fået enkelte hug for ikke at skifte hurtigt nok i gamle dage, men de er stabile i drift.

    Som Nicolai skriver er det også kun 530D gearkasserne jeg har hørt problemer om - ISÆR når de blev chippet. Samme med X5´erne..


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #7   12. maj 2016 E34 og E39 er bundsolide, så dem der har plapret om, at gearkasserne ikke holder, skulle måske holde sig til det de ved noget om i stedet.

Kommentér på:
BMW e39 520i automatgear HJÆLP!

Annonce