{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Altea 1.9 tdi eller 1.6 benzin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min søster og svoger er ude og kigge på Seat Altea og er lidt i tvivl om de skal tage en benzin eller en diesel.

Kørsel behøvet lægger så begge typer brandstof kan være aktuelt, men hvad er jeres erfaring med de forskellige motorer? Er 1.9 tdi'en en god motor eller er der mere vedligeholdelse end benzinen?

Jeg ved godt det er meget et smagsspørgsmål, men det kunne jo godt være der dannede sig et klart billede herinde smiley tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altea 1.9 tdi eller 1.6 benzin
  • #2   16. maj 2016 Jeg har haft en 1,6 og synes den var perfekt til mig.
    Mit behov var ikke og køre ræs.

Ganske fin bil, kører ikke så langt på liter som beregnet.
    Men 7-9-13 ikke haft den på værksted de 2½ jeg havde den.
    Har så lige solgt den til en forhandler.

• #3   16. maj 2016 har en 1,9 og har ikke haft noget med motoren :-).. har fået skiftet kobling og svinghjul ved 200.000 men svinghjulet fejlede ikke noget der.. så længe man ikke chipper dem tror jeg nu det holder udmærket

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #5   16. maj 2016 Ville vælge 1,9 TDI. Det en stærk og solid motor og så den okay fornuftig i brændstofsøkonomien.

Svend tror du har været meget uheldig. Taget i betragtning af hvor mange 1,9TDI motorer der køre rundt og mange af dem har rundet 3-400.000 må det alt andet lige være en solid motor smiley men ingen regel uden undtagelser. smiley

• #7   17. maj 2016 Tak for de mange svar, umildbart tror jeg det bliver TDI, men vi må ud og prøve dem og se hvad der er bedst. Men ja der er jo måske lidt mere vedligeholde på TDI.

• #8   17. maj 2016 hvor læser du der er mere vedligehold på tdi :)?

• #9   17. maj 2016 Det var bare Mikkel A som nævnte det med turbo og svinghjul.

Kommentér på:
Altea 1.9 tdi eller 1.6 benzin

Annonce