{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Skal jeg købe denne bil ??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lige set en annonce på gul og gratis med en bil til salg. Der står en masse ting som er lavet på bilen. Har spurgt ind til det om der er kvitteringer på det. Manden siger nej og at det er tidligere ejer som fået det lavet. Han kender ham og har fået bilen i en bytte handel. Han har kun selv haft bilen i 2 dage og den er ikke registreret i hans eget navn. Hvordan skal jeg forholde mig til det ??? Mvh. Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg købe denne bil ???
  • #1   16. maj 2016 nemt at rådgive folk når de ikke viser en annonce , eller pris , ja eller bil for den sags skyld...

  • #2   16. maj 2016 Ligegyldigt.. Han må ikke sælge en bil der ikke er registreret til ham selv.. Det er ulovligt.. så ind til videre så skal du da ikke købe den..

  • #3   16. maj 2016 Hvad mener du Dennis ? Det er da nemt nok. Jeg behøver da ikke vise annoncen, da det ikke handler om prisen eller hvilken bil det er...

  • #4   16. maj 2016 Intet dokumentation = det ikke er lavet .
    Køb den hvis du vil og hvis ikke køb noget andet


  • Heino M
    Heino M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 115
    #5   16. maj 2016 Han må da gerne sælg bilen uden den er registreret i hans navn.

  • #6   16. maj 2016 Hvis det er en Volvo så kør hen til en Volvo mekaniker og få ham til at kikke på bilen
    Eller også fdm de vil også hjælpe dig
    Sådan har jeg gjort med succes.


  • #7   16. maj 2016 nej du SKAL ikke købe den - men køb den hvis du gerne vil - andre kan ikke vurdere det for dig med de oplysninger som du giver

  • #8   16. maj 2016 'Heino NEJ må man ikke. Da man har 3 uger til omreg ved salg. Så omreg første køber ikke, Og sælger den videre så har næste køber ikke 3 uger til at omreg. Så 2. køber kan risikere han køber en bil hvor pladerne er tvangs afmeldt fordi 1. køber ikke har omreg den.

  • Heino M
    Heino M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 115
    #9   16. maj 2016 Det vil sige at bilforhandler ikke må sælge bilen videre med nummerplader smiley Den skal bare hver omregistreres indenfor 3 uger fra den handel 1 gang.

  • #10   16. maj 2016 Jo hvis den skal sælges for kunden. Så er det jo stadig kunden der ejer bilen.

  • #11   16. maj 2016 Det synes jeg ikke man kan svare ja eller nej til.

    Jeg har købt masser af biler på den måde, men det kommer an på hvor meget forstand du selv har på biler (eller kan tage en med), hvor troværdig du synes han virker når du taler med ham osv. Hvis du vil være helt sikker, så er ingen dokumentation for reperationer= ej foretaget.

    Han må gerne sælge dig bilen uden at have den omregistreret til sig selv. Han har jf. registreringsbekendtgørelsen 21 dage til at få den omregistreret. Den skal bare omregistreres når/hvis du køber den af ham. Dels af hensyn til 1. sælger men så kan du samtidig sikre dig at det er den rigtige registreringsattest han har smiley


  • #12   16. maj 2016 Peter siger det rigtige smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #13   16. maj 2016 Once så modsiger du da dig selv. En forhandler der tager en bil i bytte omregistrere den jo ikke til sig selv inden et evt salg til en anden kunde heller.

  • #14   16. maj 2016 Jeg har da ofte solgt biler med en masse nye dele på, dog uden at jeg har kvittering fopr hverken varen eller monteringen?
    folk kan på lov at kigge.. og så kan de selv vurdere om de tror på det; og det samme gør jeg selv.


  • #15   16. maj 2016 Hvis du er i tvivl nok til at oprette et emne herinde, så synes jeg du skal lade være. smiley

  • #16   16. maj 2016 Casper K han må heller ikke sælge den videre uden at omreg den først. Så første sælger skal omreg før han lader bilen skifte ejer inden for de 3 uger. Han må ikke overdrage bilen til en uden han får den omreg.

    Hvis forhandleren køber din bil, så må han vente 3 uger med at omreg. Kommer der en og vil købe bilen, så skal forhandleren omreg bilen. Han må ikke lade den køre før den er omreg til ny køber. Efter 3 uger skal forhandler enten omreg eller aflevere pladerne . Så derfor må man ikke videre sælge en bil uden den bliver omreg ved videre salg.


  • #17   16. maj 2016 Once, det er jo en sjov diskussion.... for, hvor står det egentlig?

    Det er jo almindelig god pli, men det står ikke i registreringsbekendtgørelsen.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #18   16. maj 2016 Ingen kvitteringer=det er ikke lavet.
    Mht reg,jeg ville aldrig koebe en bil af andre end ham/hende der staar paa reg attesten.


  • #19   16. maj 2016 Peter Hvis du som køber videre sælger en bil Så har den nye køber jo 3 uger til at omreg bilen. Men det har han jo så ikke hvis ikke du som første køber ikke omreg bilen inden videre salg. Derfor fra tager du jo så den nye køber de 3 uger. Og han kan så blive straffet fordi bilen er afmeldt pga du ikke har omreg den.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #20   16. maj 2016 Enig som du skriver det nu. Men ikke som du rettede længere oppe til Heino.
    Man må gerne som du selv skriver nu blot man omregistrere med det samme.


  • #21   16. maj 2016 Ja, det er en gråzone.

    Men du skriver at han ikke må sælge den uden at omregistrere den. Det står der jo ingen steder. Køber 1 har bilen i 2 uger og sælger den. Køber 2 har den i 1 uge og omregisterer den så. Så er der stadig kun gået 3 uger fra det første salg. Ingen regler overtrådt.


  • #22   16. maj 2016 Casper K ja lidt forkert skrevet det har du ret i.

    Peter du kan ikke sige køber 2 kun har 1 uge. Man har lovligt 3 uger ved omreg. Derfor kan du ikke sælge den og sige du kun må have 1 uge.

    Sælgers rolle

    Når du har solgt et køretøj, har køber tre uger til at omregistrere (ejer-/brugerskifte) eller afmelde køretøjet. Indtil køretøjet er omregistreret, er det dig som sælger, der betaler afgifter og ansvarsforsikringer på bilen.
    Tjek, om køretøjet er blevet afmeldt

    Log på TastSelv med NemID.
    Vælg Motor og Motorregistret.
    Vælg Administration og derefter Vis borger/virksomhedsoplysninger.
    Du kan se dine Aktuelle og Historiske køretøjer. Når et køretøj er afmeldt, eller du ikke længere står som ejer, står det under Historiske.


    Bilen kan jo skifte hænder 10 gange og så kan du ikke sige de kun har x antal dage


Kommentér på:
Skal jeg købe denne bil ???

Annonce