{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.761 visninger | Oprettet:

Pletter på lakken {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg håber at i kan hjælpe.

Jeg har fået nogle orange pletter på bilen som nærmest ligner noget grunder eller sådan noget. Jeg kan ikke umiddelbart fjerne dem med negl, så tips til at fjerne den slags uden at skade lakken er meget velkomne. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pletter på lakken
  • #1   25. maj 2016 Acetone, og så poler området om igen.

• #2   25. maj 2016 Okay, så man polerer lakken fordi det gør områderne matte eller?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   25. maj 2016 #3 Det var noget af en paastand naar du ikke har set bilen og ikke engang aner hvad det er der paa bilens lak...
    Hvis det er maling/grunder af en art kan acetone eller fortynder vaere en mulighed,husk at vaske godt af bagefter da det ken vaere haardt ved lakken.
    En tur med claybar kan ogsaa vaere en mulighed,om det bliver noedvendigt at polere den bagefter er umuligt at sige foer man staar med det.

• #6   25. maj 2016 Min personlige erfaring er, at det er sjældent at en claybar kan tage det, men man kan selvfølgelig starte ud med claybar´en, og hvis den ikke tager det, kan der bruges fortynder.
    Lakken bliver normalt lidt mat, der hvor man har brugt fortynderen, men ikke mere end det sagtens kan poleres op med en middelgrov polish.

• #7   26. maj 2016 Det er relativt små stænk/pletter, men desværre spredt over det meste af den ene side af bilen. Nok omkring 1-2 mm størrelse.
    Men tak for tips indtil videre. Jeg må prøve at starte med lidt acetone et sted og se hvordan resultatet bliver. Der er desværre masser af pletter at øve sig på.

• #8   5. jun 2016 Lige en opdatering... efter at jeg forgæves havde bøvlet med rensebenzin, sprit osv uden noget virkede, bidragede kæresten for en gangs skyld med mere end et tomt blik når jeg snakker bil. smiley
    Jeg skulle til at prøve acetonen selvom jeg var nervøs for lakken, men så foreslog hun sin neglelaksfjerner. Og det virkede sgu. smiley

• #9   7. jun 2016 Fint med en tilbagemelding smiley
    En stor del af indholdsstofferne i neglelaksfjerner består faktisk af acetone, så det giver god mening, at det virker.

• #10   7. jun 2016 Jeps og det virker som om at det var lidt mere skånsomt. Der er i hvert fald ingen falmet lak eller noget. Det er sgu mærkeligt hvad det har været. Jeg har lige set en anden bil med nøjagtigt de samme pletter og på samme side af bilen.

Kommentér på:
Pletter på lakken

Annonce