{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Casper N
Casper N
Tilmeldt:
8. jun 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

bremsekaliber {{forumTopicSubject}}

hej
Jeg har monteret nye bremsekaliber på min Ford Focus fra 07.

Jeg har ingen problemer i den ene side, men i venstra bagside hænger håndbremsen.

Mit spørgsmål er:

Kan man ved forkert montering ødelægge den automatiske selvjusteringsmekanimse ?
Jeg er sikkerpå, at jeg ikke luftede ud før jeg monterese håndbremsekablet på kaliberen. Kaliberen var plomberet i hvileposition, jeg brød plompen før udluftning.

Kan det udbedres ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremsekaliber
  • #1   8. jun 2016 det os forkert
    du må først montere håndbremse kabel når alt er udluftet og stemplet er trykket ud


  • #2   8. jun 2016 har du husket og nulstille justeringen på kablerne? den sidder inde i bilen som jeg lige husker det

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   8. jun 2016 Hej
    Den er med automatisk justering af håndbremsekablerne.


  • #4   8. jun 2016 hvad er det du mener med det.
    mener du i kaliberen? for det ikke det der justere kablerne. kablerne kan justeres oppe i bilen der hvor de slutter til håndbremsen eller os er det under bilen. der hvor de samles.
    at kaliberen selv justere har intet med kablerne og gøre


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   8. jun 2016 Nu kan jeg jo være helt skævt på den, men er kaliberen ikke med automatisk justering af håndbremsekablet. Den er plomberet i hvileposition hvis kaliberen som jeg har gjort i den ene side ikke bliver korrekt monteret vil det påvirke håndbremsen ?

    Jeg tænker lige at køre en tur med kablet afmonteret i den ene side så kan jeg se om det forsat hænger, hvis ikke må jeg lede efter kablerne under bilen eller inde i bilen.


  • #6   8. jun 2016 Selv om kaliberen er "selvjusterende" skal du stadig juster dit kabel, dette gøres nogen gange inde i kabinen andre gange under bilen.

  • #7   8. jun 2016 det ikke kablerne det justere
    det er bare at den kompensere for slid af klodser også den jusrere så din håndbremse altid vil være god stram
    men det meget vigtigt du ikke sætter kablerne på før du hsr udluftet og trykket stem9lerne ud
    hvis du sætter den på før skal du "grund" justere bagkaliberen ved at skrue stemplet helt tilbage igen


Kommentér på:
bremsekaliber

Annonce