{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.959 visninger | Oprettet:

Sporing Af Bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare mig på. Jeg fik sporet min bil for en lille uge siden og det var så men godt nok. men skal derud igen på fredag pga rattet sidder lidt skævt og den trækker lidt mod højre..

Men kom så til at tænke på om en forhjulstrækker så spidse eller sprede med forhjulne??
For min er sat til at spidse kunne jeg se da han sporede den..

For det er som om at når jeg køre ligeud fx at bare jeg rør rattet lidt til fx venstre så trækker den mod venstre og omvendt..

Håber I forstår hvad jeg mener..

VH Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sporing Af Bil
  • #1   8. jun 2016 i gamle dage sagde man at en forhjulstrukken bil som regel skal sprede, men det kan man ikke længe gå efter, den er vel sporet efter de data fabrikanten har opgivet smiley

• #2   8. jun 2016 pas. er ikke sporingsekspert.. håber osse det virker når de får den ind igen.. det var mere om der var det ene eller det andet smiley
    men ser det fint nok ud på billedet??

• #3   8. jun 2016 ja, ifølge de data på deres apperat ( såfremt den korrekte bil er valgt ) er ideal sporing +10', og de har sat den på 11/12, hvilket jeg vil mene er meget normalt smiley

• #4   8. jun 2016 Biler skal spidse, da rulle modstanden så retter dem op.

Men hvordan står din bagaxel, den er jo ligeså vigtig at få sat rigtigt, eller om ikke andet vide tallene på?

Er det de samme dæk du kører på før og efter en sporing kan de jo være slidte skæve, og jeg mener ikke f.eks på indersiden, men selve kørefladen. smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #5   8. jun 2016 har du tjekket dit dæktryk

• #6   8. jun 2016 det drejer sig om en passat fra 2005.. og den kan man ikke stille noget på bagakslen.. og ja det er de samme dæk, de der sad foran sidder godt nok bare bagpå nu.. og mit dæktryk er som det skal være..
    men vil det hjælpe at sætte andre dæk på?

• #7   8. jun 2016 2005, er det ikke en passat 3c?

• #8   8. jun 2016 ikke min.. det er en 3bg fra 2005..

• #9   8. jun 2016 okay, det er muligt den ikke er justerbar i bagenden så smiley

• #10   8. jun 2016 men derfor kan den stadig godt stå forkert i bagenden, enten pga slidte bøsninger, skæve bærearm, eller andet der har taget skade smiley

• #11   8. jun 2016 Om du kan stille noget eller ej er det vigtigt at vide hvad den står, og din kan man godt ændre lidt på hvis der er noget galt.

Og er den kun udmålt på et 2 hjuls apparat, så er det også til at smide i havet.
    På med et 4 hjulsudmåling, så den kan kompenserer for små skævheder på fronten smiley

• #12   8. jun 2016 den stod lige forkert i bagenden.. ca 4 minuter eller hvad det hedder.. ikke graderne.

• #13   8. jun 2016 #11.. den er 4hjulsudmålt.. men det burde mekanikeren vel vide??

• #14   8. jun 2016 I køre linien eller på hver hjul ?

• #15   8. jun 2016 #14.. hæng lige på.. smider lige et billede op af min bagaksel..

• #16   8. jun 2016 Der er ikke mange der ved at man kan justerer en stiv bagbro lidt, nogle gange nok til den kommer til at køre ordenligt.
    For de bolte der sidder op i karossen er en del mindre end hullerne, som er "ovale/firkantet" i selve bøsningen der holder den oppe.
    Så løser man meget let, og skubber broen den lille anelse den kan.

Det er ikke alt tid det er nok, men often kan det redde lidt.

• #17   8. jun 2016 Så kom der et billede af bagenden..

profilbillede
  • #18   8. jun 2016 Ja din bagaksel trækker lidt mod højre, d.v.s hvis det er slemt nok, så står dit rat lidt skævt til venstre.
    Om det er der problemet ligger vil jeg ikke sige med sikkerhed, men eftersom der er et problem ville jeg prøve rette de "+00"23`" "00"04`" til noget der ligner ca 00"10` i begge sider.

• #19   8. jun 2016 lidt præcis:) det gør det nemli.. men er det på forakslen du vil justere??

• #20   8. jun 2016 Her er et eksempel på en bøsning, til en VW, der kan du se bolthullerne , og selve boltene, der kan man se der er noget spille rum at justere med smiley

profilbillede
  • #21   8. jun 2016 ja det kan jeg godt se.. må tage en snak med dem på fredag hvis de ikke kan justere sig ud af det:)

• #22   8. jun 2016 Jeg ville starte med at prøve justere bagakslen, for så snart du har justeret den ind, og med lidt held, fået den til at stå lidt bedre, så skal forakslen også justeres lidt bagefter. smiley
    (man sporer altid en bil bag først)

Men som sagt så er det ikke sikkert problemet ligger der, men det er en mulighed smiley

• #23   8. jun 2016 oki.. jeg prøver at snakke med dem om det du har sagt.. og se hvad de kan gøre.. mange tak for jeres input..

jeg skriver på fredag når jeg er kommer hjem fra sporing smiley

• #24   8. jun 2016 synes sku 8 ud af 10 biler trækker til højre, selvom den er blevet 4-hjuls udmålt, OGSÅ selvom den er justeret i bag smiley

har flere gange prøvet at selvom om alt står perfekt og inden for tolerance, så trækker de stadig en smule til højre, men vejen hælder jo også til højre?

• #26   8. jun 2016 du har sikkert ret mads S.. men nu har jeg fået tid på fredag så må vi se hvad vi finder ud af smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #27   8. jun 2016 #24 det er fordi at personen der har fortaget sporingen, ikke er omhygelig nok,
    Og jeg spore selv mellem 1 og 15 biler om ugen

• #28   8. jun 2016 Daniel? har du sporet sådan en som min før??

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#29   8. jun 2016 Hvis pasaten er en 2001 til 2005 før model skiftet i 2005, så skal den stå på 20 minutter plus minus 4

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#30   8. jun 2016 Ja det har jeg

• #31   8. jun 2016 og hvad siger du så til de billeder jeg har lagt op?? hvor skal den stå hvad henne??

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#32   8. jun 2016 Mit svar i #29 der skulle der stå 10 minutter og ikke 20 minutter.
    Så dataen der er blevet brugt er rigtige nok.
    toe på baghjulende er ikke det helt store problem, men er nok der hvor der skal nye bøsninger til.

Jeg tror der hvor problemet med din bil, er at drejepladeren som forhjulende står på under sporingen, ikke køre optimalt (skidt og slidtage), der kan værkstedet gør det at når de laver caster målingen, der gør de det med startet motor så servostyringen hjælper til med at dreje, så det ene hjul ikke kommer til at side i spænd

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#33   8. jun 2016 kan du tilføje et billede af den øverste del af sporings raporten

• #35   8. jun 2016 Den er her.

må lige ha kigger på bøsninger i bagbroen på fredag..

profilbillede
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#37   8. jun 2016 Han skulle have fortaget en grovindstilling af højre forhjul, og have fortaget en ny udmåling derefter, da højre forhjul var helt ude i hampen

• #38   8. jun 2016 #35 du kan i det mindste forstår hvad der står på den rapport smiley min getz var sænket og fik jeg bilen 4hjulsudmålt i tyskland og fatter ikke en skid af deres rapport, gik udfra det blev lavet ordentligt hehe

• #39   8. jun 2016 Ja jeg er ikke en haj til sporinger (er godt nok mekaniker) men der hvor jeg arbejde før havde vi ikke sporingsudstyr... så derfor jeg spørger herinde.. men daniel jeg håber han retter op på det på fredag:) ellers må jeg finde nordjylland;)

• #40   8. jun 2016 Tommy...

bruger den samme vej til at teste på, så nej der er ikke 8/10 der hælder, den hælder samme vej altid.. smiley

• #43   10. jun 2016 Så har jeg en lille update til hvordan det gik i dag.. Lad billedet tale for sig selv

Men Daniel C. Hvad syntes om tallene nu??
    den trækker stadig meget lidt med tror nu det er mine dæk der gør det sidste..

profilbillede
  • #44   11. jun 2016 Man kan prøve at bytte forhjul om højre/venstre, og se om det ændrer noget.
    Der er en lille forskel på cambervinklen på forhjulene, men inden for tolerance og så lidt at det normalt ikke gør at bilen trækker til siden.

• #45   11. jun 2016 Ser fine ud nu de tal.

Som skrevet over, prøv bytte rundt på hjulene, evt for og bag, hvis der nu er rotation på dem, det kan godt være dækkene der laver det sidste smiley

• #46   11. jun 2016 Det er rotations bestemmet.. og har prøvet at bytte rundt på for og bag.. men skal siges at jeg købte fælgene brugt med dæk på og aner ikke om den de sad på før har slidt dem skæve:) så skal ha fat i nogle helt nye dæk.. så kan jeg se om den stadig ter sig..

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#47   11. jun 2016 Ja nu er tallene fine og der var jo noget at komme efter

• #48   11. jun 2016 Ja ok, det er jo aldrig 2 biler der køre 100% ens, så hvis de har kørt på en anden bil, er det højest sansynligt derfor der er lidt endnu smiley

• #49   11. jun 2016 Jeg siger mange tak for alle de input folk er kommet med.. rart med folk der svare på det man spørger om smiley

• #50   11. jun 2016 Og mindst lige så rart når trådstarter melder tilbage om hvordan udfordringerne i tråden ender med at løses. smiley

Der er Mange uafsluttede tråde herinde, ikke alle er lige seriøse smiley

• #51   12. jun 2016 nej lige præcis.. men folk der hjælper skal da vide om deres svar har løst opgaven og det var der flere af svarene der gjorde smiley

• #52   12. jun 2016 hov lige en sidste ting. hvis jeg vælger at sætte gevindundervogn på min passat, er en sporing så nødvendig igen?? smiley

• Professoren
    Professoren Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 72
    #53   12. jun 2016 Ja det er

• #54   13. jun 2016 Så snart du skifter noget i forbindelse med undervogn skal den udmåles igen smiley

• #55   13. jun 2016 oki.. hvad spore man så?? for camber og caster er ikke nemt på min eller hvad??

• #56   13. jun 2016 camberen vi blive mere negativ, og det tvivler jeg stærkt på du kan justere dig ud af smiley

• #57   13. jun 2016 så man behøver ikke eller hvad er det i siger?? smiley

• #58   14. jun 2016 Det er som så underordnet, for der er ikke 2 bærearme, eller 2 styrekugler der er 110% ens, derfor vil der altid være en forskel når man udskifter noget.
    Skifter du f.eks en bærearm, og du ikke kan juster camber på bilen, vil den forskel på ny og gammel bærearm stadig give noget at justere på Toe.

Så sætter du sænkningssæt på vil din camber ændre sig, men det gør din Toe også, derfor skal den justeres.

Uanset hvad folk biler dig ind, så få altid din bil justeret efter udskiftning af ting i forbindelse med styretøj. smiley

• #59   14. jun 2016 Mange tak for svarene igen allesammen:)

Kommentér på:
Sporing Af Bil

Annonce