{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

VX100 2005 startproblemer. Troede ikke det var muligt ;) {{forumTopicSubject}}

Hej folket, jeg har en VX100 4,2 fra 2005 kørt 245000 km.
Pludselig var den meget svær at starte en morgen, den skulle køres længe i starteren inden den langsomt humpede igang mens den røg en del. Og sådan er det nu hver gang den har stået natten over. Når den først har været igang så starter den helt perfekt resten af dagen. Og den kører helt som den plejer. Jeg har kigget efter utætheder osv. Men syntes ikke jeg lige kan finde noget ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VX100 2005 startproblemer. Troede ikke det var muligt ;)
  • #1   9. jun 2016 Jeg tror det er en utæthed i brændstofforsyningen på fremløbssiden, fx en slange der er skamfilet eller lignende.
    Du kan sandsynligvis ikke finde eller se noget, for når maskinener i gang suges der i slangen så der bare kommer lidt luft med rundt i systemet.
    Og når motoren er stoppet kan brændstoffet løbe tilbage til tanken (fordi der kan komme luft ind ved utætheden), og så oplever du de startproblemer du har.
    Sådan en lille utæthed kan være rigtig træls at finde, Enten går du det hele igennem med kritiske øjne, eller du finder en mekaniker der ved hvad det handler om.
    Held og lykke smiley

• #2   9. jun 2016 vent lige til den 1 april med det der smiley

• #3   9. jun 2016 Lyder da nærmere som et gløderør..

4.2 er diesel

• #4   9. jun 2016 vx100 4.2 td 1hd-fte har ikke gløde rør, men den har et varme element i indsugning, men der er nok større chance for at diesel løber tilbage når den gør som han beskriver, min gør det samme, prøv at for pumpe den med håndpumpen ved brændstoffilteret næste gang inden du starter den,

• #5   9. jun 2016 Ved kun at det er en diesel smiley at den så har et varmelegme og ikke 6 gløderør var jeg ikke klar over smiley

• #6   9. jun 2016 God ide med at prøve at forpumpe den. Det som undre mig lidt er at den ryger en del når den så endelig går igang. Men en vx100 4,2 burde vel ikke være slidt op ved 245000 km ( holdt med fuld service )

• #7   9. jun 2016 Er der en forpumpe så brug den smiley
    Efter et par gange vil du også kunne mærke forskel på om der er mangel i systemet eller ej.
    Pump før start efter et døgns stilstand, start og kør.
    Pump før start efter 1 times stilstand og mærk forskellen.

Kommentér på:
VX100 2005 startproblemer. Troede ikke det var muligt ;)

Annonce