{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Jazz, Note, Baleno eller andet? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Mine bedsteforældre er på udkig efter ny bil til en maks 150.000 i bytte smiley

Krav til bilen er:
20+ Km/L Benzin
Auto lys
Træk
Fartpilot
Max 1 år og 15.000 km
Gerne Parkeringsensorer
Plads til rollator bag i samt nem ind og udstigning

Vi har været ude at prøve en Jazz som de pt bedst kan lide og den nye Baleno...
Derudover har vi kigget på Polo, Yaris, Fiesta, Mazda 2, Rio og i20 som ikke lige var dem smiley De vil ikke have hverken Citroen eller Peugeot

Vi mangler stadig at kigge på Note, Fabia, Corsa og evt noget Clio/Capture
Er der noget i vil anbefale jeg lige har overset? Og er der nogle der har erfaringer med nogle af de nævnte biler?

På forhånd tak
Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jazz, Note, Baleno eller andet?
  • #1   12. jun 2016 Bilen de skal bytte væk er en nysynet rustfri 2,0 Avensis Sol LB fra 98 med 230.000 km

• #2   12. jun 2016 Det skal vel klart være en jazz eller en Hyundai IX20. De har begge gode indstigninger, fin plads og især Honda Jazz med deres Magic Seat system burde være det oplagte valg for sådan nogle ældre mennesker smiley

Ix20 har god høj indstigning og 5 års garanti, og koster 160.000kr og har de en bil med bare en smule værdi burde det godt kunne klare for 150.000 i bytte smiley

• #3   12. jun 2016 Vi har kun set på den normale i20 måske en ix20 ville være et fornuftigt bud og et besøg værd smiley

Deres magic sæder var virkelig en god oplevelse både deres opklapning der gjorde det muligt næsten at have en cykel på tværs og i deres tilfælde deres kørestol, desuden havde den en meget lav læssekant og dens lastrum med nedfældet sæder var næsten så stort som min tidligere FR-V

De har fået skriftligt tilbud både hos Suzuki og Honda med deres bil i bytte for en 16-19.000 smiley

• #4   12. jun 2016 Jeg har erfaring med Note (svigerfars firmabil) og Corsa (min egen).

Note har mange gode egenskaber i form at dørene som kan åbne meget op, hvilket giver nem ind og udstigning. Ingen af bilerne er dog ret høje og man sidder lidt lavt. Begge biler kan justere sæderne lodret. Sæderne i Corsaen støtter mere og man sidder godt i sæderne i sving fx. Men de skal jo nok ikke køre rally..

Jeg har hørt at man i Noten kan køre bagsæderne frem og tilbage i skinner som forsæderne - giver måske lidt mere til rollator? Corsaens bagsæderyglæn kan justeres i to positioner. I lodret position får du en del mere plads bagi. Jeg har uden problemer haft plads til min mormors rollator og diverse hun har haft i bilen. Læsse kanten er lidt høj i begge biler, men i Corsaen kan man få ekstra bagagerumsbund så der ikke er nogen kan man skal have tingene ind over. Den nye Corsa er meget lig den nuværende, så selvom der er kommet en ny er det med samme egenskaber, sæder osv.

I Corsaen fås også sædevarme. Begge biler fås med omfattende sikkerhedsudstyr.

Har desværre ikke erfaring med de andre, men både Note og Corsa kan anbefales!

• #5   12. jun 2016 helt klart jazz det er en af de biler der går aller mindst i stykker og så er den ofte med som årets brugtbil, deraf er der god brugtvogn værdi i dem hvis bilen skal sælges engang.

god biljagt;D

jonas.

• #6   12. jun 2016 Ja de racer ikke rundt i bilen, men har hørt den nye turbo motor i Corsa skulle være i en klasse for sig ned balance aksler smiley

Noten kan kører sit bagsæde 16 cm frem og tilbage hvilket er super smart for dem i det de næsten altid kører alene i bilen. Desuden som du nævner åbner dørerne helt op i 90 grader hvilket gør ind og udstigning meget lettere, dog bliver Nissanen lidt teknisk med sit sikkerheds skjold og 360 grader kamera men vi skal ud og kigge på dem begge onsdag

• #7   12. jun 2016 Både Honda, Nissan og Opel har varme i sæderne smiley Vil sige at rollatoren kan være bag i min 208 og forventer også den kan i corsaen, selvom det ikke var tilfældet i hverken Polo eller Yaris

• #8   12. jun 2016 Har selv kørt i en Honda FR-V 2,2 diesel der rundede 300.000 uden nogle problemer udover et par generatorer hvilket skulle være en svaghed på de motorer men har ikke indtryk af hverken Honda eller Nissan er biler der ofte går i stykker smiley

• #9   12. jun 2016 Corsaen har tilmed varme i rattet smiley

• #10   13. jun 2016 Du må meget gerne skrive når I har været ude og prøve alle bilerne. Hvilke der tiltaler mest osv. smiley

• #11   15. jun 2016 Det blev til en Jazz...
    Note larmede lidt fra sin 3 cyl motor
    Corsa var for besværlig at komme ind i men havde en utrolig rolig motor når den kun er 3 cyl
    Balenoen var bagagerummet lige lidt for småt og kunne ikke sammenlignes med Jazz/Note smiley

Kommentér på:
Jazz, Note, Baleno eller andet?

Annonce