Jazz, Note, Baleno eller andet? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Mine bedsteforældre er på udkig efter ny bil til en maks 150.000 i bytte
Krav til bilen er:
20+ Km/L Benzin
Auto lys
Træk
Fartpilot
Max 1 år og 15.000 km
Gerne Parkeringsensorer
Plads til rollator bag i samt nem ind og udstigning
Vi har været ude at prøve en Jazz som de pt bedst kan lide og den nye Baleno...
Derudover har vi kigget på Polo, Yaris, Fiesta, Mazda 2, Rio og i20 som ikke lige var dem
De vil ikke have hverken Citroen eller Peugeot
Vi mangler stadig at kigge på Note, Fabia, Corsa og evt noget Clio/Capture
Er der noget i vil anbefale jeg lige har overset? Og er der nogle der har erfaringer med nogle af de nævnte biler?
På forhånd tak
Kasper
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
okt 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 1.022
Ix20 har god høj indstigning og 5 års garanti, og koster 160.000kr og har de en bil med bare en smule værdi burde det godt kunne klare for 150.000 i bytte
sep 2011
Deres magic sæder var virkelig en god oplevelse både deres opklapning der gjorde det muligt næsten at have en cykel på tværs og i deres tilfælde deres kørestol, desuden havde den en meget lav læssekant og dens lastrum med nedfældet sæder var næsten så stort som min tidligere FR-V
De har fået skriftligt tilbud både hos Suzuki og Honda med deres bil i bytte for en 16-19.000
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Note har mange gode egenskaber i form at dørene som kan åbne meget op, hvilket giver nem ind og udstigning. Ingen af bilerne er dog ret høje og man sidder lidt lavt. Begge biler kan justere sæderne lodret. Sæderne i Corsaen støtter mere og man sidder godt i sæderne i sving fx. Men de skal jo nok ikke køre rally..
Jeg har hørt at man i Noten kan køre bagsæderne frem og tilbage i skinner som forsæderne - giver måske lidt mere til rollator? Corsaens bagsæderyglæn kan justeres i to positioner. I lodret position får du en del mere plads bagi. Jeg har uden problemer haft plads til min mormors rollator og diverse hun har haft i bilen. Læsse kanten er lidt høj i begge biler, men i Corsaen kan man få ekstra bagagerumsbund så der ikke er nogen kan man skal have tingene ind over. Den nye Corsa er meget lig den nuværende, så selvom der er kommet en ny er det med samme egenskaber, sæder osv.
I Corsaen fås også sædevarme. Begge biler fås med omfattende sikkerhedsudstyr.
Har desværre ikke erfaring med de andre, men både Note og Corsa kan anbefales!
jul 2011
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 138
god biljagt;D
jonas.
sep 2011
Noten kan kører sit bagsæde 16 cm frem og tilbage hvilket er super smart for dem i det de næsten altid kører alene i bilen. Desuden som du nævner åbner dørerne helt op i 90 grader hvilket gør ind og udstigning meget lettere, dog bliver Nissanen lidt teknisk med sit sikkerheds skjold og 360 grader kamera men vi skal ud og kigge på dem begge onsdag
sep 2011
sep 2011
jun 2012
jun 2012
sep 2011
Note larmede lidt fra sin 3 cyl motor
Corsa var for besværlig at komme ind i men havde en utrolig rolig motor når den kun er 3 cyl
Balenoen var bagagerummet lige lidt for småt og kunne ikke sammenlignes med Jazz/Note
Jazz, Note, Baleno eller andet?