{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreprøve - ny tid
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #1   12. jun 2016 det skal være en køre lære har selv prøvet at booke tid selv det ville de ikke

• #2   12. jun 2016 Kun Kørelærren kan booke en tid.

• #3   12. jun 2016 Hvordan har du tænkt dig at booke en køreprøve uden at vide om kørelæreren har ledig tid der? Du skal sgu da bruge hans bil til prøven?

• #4   13. jun 2016 438HK Biturbo Galant 4x4 .

^ What he said smiley

• #5   13. jun 2016 Min kørelære skal eleverne selv booke tider til køreprøver, samt reservere den pågældende tid på køreskolens app

• #6   13. jun 2016 Nikolaj

For at booke en køreprøve, skal kørelæreren logge ind i "politiets" system med sin egen NEM-ID... Der har man adgang til hans samtlige elevere CPR numre osv... Så tror du selv på, at elever selv må gøre det?

Det, du snakker om, er bestilling af køretimer...

• #7   13. jun 2016 Ganske kort:

Ja, det kan du godt. Du skal blot henvende dig på borgerservice.

At der så er en hel masse regler omkring hvordan prøven skal afholdes, mht køretøj og lektionsplaner, det er en anden ting.

• #8   13. jun 2016 Øh nej. Det er booking af køreprøve på borgerservice! Jeg kender udemærket forskellen på køreprøve og køre time, så flet næbet! Når du tydeligvis ikke aner en kæft om det. Ring dog selv til Lone fra kinnerup køreskole. Det kunne lyde til at du har brug for det

• #9   13. jun 2016 Nikolaj
    Han er kørelærer. Så mon ikke han kender reglerne.

• #10   13. jun 2016 Thomas P

Ganske kort:

Nej, det kan du ikke. Man kan kun bestille teoriprøven igennem borgerservice - ikke køreprøven. Køreprøven skal bestilles af KØRELÆREREN på www.koreprovebooking.dk - ingen elever har adgang til denne side.

Kun hvis en kørelærer vælger at booke en hel række prøver efter hinanden på samme dag, kan de blive "lagt ud" på køreskolens app /side, så kørelærerens elever selv vælger den tid, der passer dem bedst. Det virker bedst i forbindelse med MC prøver...
    Men her snakker vi om prøver, som i forvejen er bestilt af kørelæreren.

• #11   14. jun 2016 #10

Jeg hopper af her... smiley bare lov du ikke fortæller dit sludder til borgerservice herovre.

• #12   14. jun 2016 Thomas P

Inden du hopper videre, brug lidt af den øverste etage...
    Kan du ikke selv regne ud, at eleven skal bruge en skolevogn under køreprøven? Sådan en har elevens kørelærer.
    Hvordan kan borgerservice bestille en køreprøve, uden at sikre sig først, at kørelærens bil overhovedet er ledig på det tidspunkt? Måske har han en køreprøve der i forvejen? Måske har han køretimer den dag. Måske er han i Thailand for at snave med en mindreårig...?!

Vil du bestille en køreprøve og bagefter ringe til kørelæreren: "Hey, jeg ved godt, at din bil er på værkstedet og du er i hele taget ikke meget for at skulle stå tidligt op, men jeg har bestilt prøven til på mandag kl.7, for det passer mig bedre. Vi ses der..."

• #13   14. jun 2016 Jamen hov, jeg svarer jo KUN på det spørgsmål han starter med at stille:

Kan man selv bestille en køreprøve?
    (som i øvrigt består af en teoretisk prøve samt en praktisk prøve)

Svaret er: JA!

Og man skal gøre det på borgerservice. De skal overhovedet ikke bekymre sig om du har bil, bus eller motorcykel til prøven den dag, blot beramme en prøve til ansøger hvis han/hun ønsker det, og har de rigtige papirer med de rigtige underskrifter med.

Om det så er smart? Ja det er en helt anden snak, men det blev der ikke spurgt til.

Og jeg kender sgu godt til bookingsystemet(lortesystem), for havde du nu brugt den kropsdel du selv hentyder til, så havde du klikket på min profil og opdaget hvad jeg lever af til hverdag.

• #14   14. jun 2016 Haha, ok... Nu er du sgu lige lovlig popsmart, dude... Så nu skal du lige høre - og hoppe videre:

Skal man svare på hans spørgsmål, så er svaret: NEJ.

Man kan ikke SELV, som elev, booke en køreprøve, for det kræver adgang til bookingsystemet. Og det har elever IKKE. Dem, der har adgangen til bookingsystemet er:
    1. kørelærere
    2. borgerservice
    3. politi

Så selv...? Nej, man kan ikke selv. Man skal bruge én af de tre ovenstående.
    Og vi har hos borgerservice i Kbh, udtrykkeligt fået at vide, at elever får IKKE lov til at beramme de praktiske prøver igennem andre, end deres kørelærere. De har fået påbud fra politiet, at dette absolut ikke må ske. At der så måske findes en inkompetent jyde borgerservicepraktikant ét sted, som er så ny, at denne besked ikke nåede til vedkommende endnu, kan jeg ikke svare på. Men retningslinjer er enkle - praktisk prøve igennem kørelæreren, medmindre det er B-erhverv, hvor ansøger kommer med sin egen bil.

Og sjovt med "det skal absolut ikke bekymre sig om..."?! De samarbejder med politiet, hvilke ikke orker at stå der kl lort om morgen til en prøve med en elev, som mangler en kørelærer. Så de bekymrer sig ret meget, kan jeg love dig for.

Kommentér på:
Køreprøve - ny tid

Annonce