E39 problemer efter vask {{forumTopicSubject}}
Hey folkens, har nogle problemer med min e39 efter den er blevet vasket! Det startede med at blinklyset blev ved med at blinke i 10 sek efter jeg havde slået det fra, der efter ville den slet ikke vise i displayet at bilen blinker, den vil heller ej vise langtlys, tågelys osv, alle lamper tænder som de skal når man sætter tænding på, og speedo, varme, benzin og omdrejningsmåler virker som de skal, anlæget går også ud efter 5 sek når man har sat tænding på, men alt lys ude på bilen virker ?!
Har prøvet at skifte tændingsmodulet, har tjekket bagagerummet, det er tørt, har været ude i motorrummet og konstateret at låget til kassen hvor motorstyringen sidder, ikke var ordentligt fastspændt, så der lå lidt vand nede i den kasse, dog er alle kabler samt motorstyring hævet for bunden, og de var ikke våde, har haft løftet op i gulvtæppet under passagersædet og der var lidt fugtigt men ikke voldsomt, der lå lidt vand i gulvtæppet men ikke så slemt i bunden af bilen.
Nogen som har en ide om hvor jeg kan fejl søge ?
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
jul 2005
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Jeg har prøvet det med både c-lås og kontakt fra vippearm til blinklys. Jeg ville kigge det grundigt igennem for at se om der ikke et sted er noget der er ødelagt af det - men det tager tid at fejlsøge
apr 2009
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 25
jul 2005
Jan, som jeg har skrevet, så sad låget til motorstyringen altså under pollen filteret, ikke ordentligt tæt, og der var vand i den kasse, som jeg nu har fået væk, og spændt låget ordentligt, og tror vandet til passagersiden, er kommet den vej, da som du skriver er en lednings kanal den vej, ved lidt hjælp fra 5erbmw, så mistænker jeg lidt LCM "lygte modulet" som har fået vand, da det sidder lige under hvor vandet kunne løbe, så indtilvider har jeg tænkt mig at lade bilen holde til imorgen for at se om det ikke er tørret ind, ellers prøver jeg at fejl søge der!
E39 problemer efter vask