{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.201 visninger | Oprettet:

Camilla P
Camilla P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22

Skoda city go eller WV up? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt mig at købe en city go eller en up fra ny af.
Det er jo faktisk den samme bil.

Men er der nogen forskel på dem?
Og hvilken er billigst fra ny af? Her tænker jeg også i reserve dele.

Mvh. en der ikke ved særlig meget om biler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nøgleskab med ophængsbøjle er gået i baglås og kan ikke åbnes 450 kr.
  • Rengøring af lejlighed, støvsugning, vask af overflader og rengøring af toilet 500 kr.
  • 6 stk persienner til ophængning 1.000 kr.
  • Fikse AEG opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Fortætning af vandrør 1.000 kr.
  • Møbel samling af et klædeskab 1.531 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda city go eller WV up?
  • #1   18. jun 2016 Når man snakker med folk der har denne type bil som VW Up osv. synes jeg tit kommentaren lander på at den er mega langsom.

Hvis vi snakker økonomi tror jeg at du skal kikke i retning af Kia som også kan købes med en ok stærk motor og stadig et udmærket lavt brændstofforbrug.
    Kia Rio kan købes med en 1.4 liters motor m. ca. 105 HK. som lige kan slå an hvis vi snakker køreglæde. Går ca. 14-15 km/l. reelt.

Folk sagde til mig i starten at jeg skulle vælge en bil med lille motor og "lære" at køre, men kan nu fortælle at jeg skulle have valgt en med noget mere power da det er alt for farligt at køre i en undermotoriseret bil.
    Næsten selvmord når man prøver på at overhale på landevej med 3 km. tilløb.

Jeg kan ikke leve med en bil der taber farten op af bakke når man kører på motorvej m. 130 km/t.

• #4   18. jun 2016 Hvis penge er af betydning og du er ligeglad med hvilket mærke du kører i så køb en skoda eller seat.

Jeg valgte dog selv at købe en brugt up til de samme penge som en ny skoda eller seat koster, fordi jeg syntes up'n er den fedeste og pæneste af de tre.

Btw en kia som Tino anbefaler koster 4 gange så meget i grøn ejerafgift om året, også værd lige at tage med i dine overvejelser.

Men ja det er ikke nogen ræservogn, men det skal det vel heller ikke være.

• #6   18. jun 2016 Ej stop nu med at foreslå andre biler når manden spørg på 2 bestemte!!

Bilerne er ens med undtagelse af udseende, sammen med Seat Mii

Ud til forhandleren og spørg hvilken en de har på bud smiley men få tilbud på begge biler, husk udstyrspakker, måtter, mv. kan forhandles til meget få penge eller helt til 0 kr. hvis der er lidt købmand i dig

• #7   18. jun 2016 Bilerne er ens, Skodaen er efter min smag mere kedelig end Up'en - både udvendigt og indvendigt (matte materialer mod Up'en blanksorte ved radioen fx). Skodaen kan jo dog gøres mere spændende indvendigt med de plastikdele som Up'en har.

• #9   18. jun 2016 Nogle siger det er irriterende. Jeg har blanksort midterkonsol og er meget glad for det. Det irriterer overhoved ikke mig. Men det er rigtigt, for som sagt irriterer det nogle. Ser dog lidt mere eksklusivt ud smiley

• #10   18. jun 2016 Jeg mener at Seat har kampagne med 20.000kr billigere fordi de har solgt nær så mange som de 2 andre. Men det er jævnt langsom bil, selv når man strækker den ud i omdrejninger.

• #11   18. jun 2016 Mange har nævnt at den er sløv sådan en Up!/CitiGo, men det er vel vigtigst at finde ud af hvad du skal bruge bilen til?
    Hvis fart og acceleration er vigtigt for dig? Så køb noget andet.
    Nu er fart ikke alt for mig.
    Jeg kører 45 km hver vej til og fra arbejde, og det passer altid med at dem der overhaler mig, indhenter jeg ved den næste rundkørsel og så er vi lige langt... Det kan ikke betale sig at overhale, hvorfor de her mikrobiler er fin som billigt transportmiddel...

En lille sjov note er at folk fint kan bruge 200tkr-300tkr og op på en bil de bruger 1 til 2 timer om dagen, mens de nøjes med en seng til 5tkr-10tkr. hvor de bruger 8 timer hver dag... Ja jeg forstår det ikke :S

• #12   18. jun 2016 Vent til efteråret og få den med turbo motor smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#13   18. jun 2016 Tak for jeres svar

Mht at det er en lille motor, så er det intet problem ift mit forbrug. Har ofte lånt en pegeout 107, og det har ikke været noget problem. Jeg har det fint med mormor kørsel smiley

Lige pt har jeg har jeg en passat 1,8 turbo og jeg kører altså stadig mormor kørsel smiley

KaspR: kan ikke vente til foråret, da jeg er igang med at sælge min nuværende bil smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#14   18. jun 2016 Tommy: ja det tænker jeg også at det giver bedre mening med en up fordi den som holder prisen som du selv siger

Nu har jeg dog ikke prøvet dem endnu, men har hørt flere sige at de bedst kan lide at køre i Up'en

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#17   18. jun 2016 Christian: nu er jeg hug på den bil, så det bliver en af de to smiley

• #18   18. jun 2016 Kom ind til mig hos Amagerbilland, så finder vi en god pris på en Seat Mii - starter i 79.900 smiley

• #19   18. jun 2016 Seat Mii er bilen du skal have, det er den samme som de andre, men fordi den sælger mindre er de sat 15.000 ned, ren win-win.

• #20   18. jun 2016 Er du hooked på at give 15.000 mere for en bil der er bygget af de samme dele, bare fordi den hedder (F)UP eller eller City Go(K) ? Det er sgu nok det sjoveste jeg længe har hørt:) "Jeg ved ikke så meget om biler" men du er vidst heller ikke professor i økonomi kan jeg regne ud, hehe.
    Du er også en af dem der prutter opad når du går på stumpemarked eller loppemarked smiley
    Held og lykke med valget LOL

• #21   18. jun 2016 Man kan jo godt være mærkebevidst, velvidende at kvaliteten er den samme smiley Det udnytter VW netop smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#24   19. jun 2016 Allan:
    Ja men har råd til at give 15.000 for et bilmærke hvis det er det jeg har lyst til
    Tror vidst bare du skal holde dig væk fra det her forum.

• #25   19. jun 2016 Hvis du har råd til at købe en bil, hvorfor så købe en postkasse på hjul?
    Du spørger efter råd, men har allerede besluttet dig, minder lidt om en Troll!

Hvis du kører mormor kørsel, så ville en 1.9 TDI i netop Passat eller Octavia (som min) være kanon, kører 20-30 km/l under min fod, 20 er ved 110 km/t.
    (F)UP kan køre 2.7 liter pr 100 km, men er der den mindste modvind, så er det tæt på dobbelt op iflg en kollega.

• #27   19. jun 2016 Husk at hvis du har været vandt til en 107, så vid at Up trillinger lige er en god sjat tungere. Det gør det lige ladt langsommere, samt at det er sværere at køre den økonomisk.

Nu har jeg kigget priser.
    Up fra 90.000
    Citigo fra 80.000
    Mii fra 80.000

Jeg valgte i sin tid Aygo frem for 107/C1 også af den simple årsag at jeg synes den var pænere, og endda på det helt forkerte tidspunkt hvor esp var tilkøbt ekstra udstyr. Men okay, det var også før 107 røg ned på 70.000, så kunne jeg godt have overvejet det.

• #29   19. jun 2016 Det er jo et helt andet segment, Christian smiley

Der er mange mikrobiler på markedet. Jeg ville nok også have taget et kig på andre end de to nævnte, men trådstarter har jo udpeget de to, så det har jeg undladet.

• #31   19. jun 2016 Det ved jeg, for så får de udstyr. Jeg ville også langt hellere købe en mindre bil med alt udstyr eller en større, men mere skrabet bil.

• #33   19. jun 2016 Det typiske bilkøb er altid:

Ej, så kan vi godt også få fartpilot. Og hvad med sædevarme? Det koster kun 2000 mere. Pludselig har man købt bil for 200.000. Nu nævner TS jo intet om at hun vil købe en up for 150.000. Hun siger bare at hun har råd til at give de mere for at få en up i stedet for en Citigo. Så hvis hun var tænkt sig at hun har 110.000 til bil, så er der langt op til en Fiesta, som sikkert er en meget fin bil. Det er dog et andet segment, og uden for hvad TS efterspørger.

• #34   19. jun 2016 Vi kan diskutere til verdens ende, men vi bliver aldrig enige for det er vores meninger vi diskuterer.
    Jeg er dog rigtig glad for min CitiGo, og det kan andres meninger ikke ændre på... Den gør det den skal, fragter mig fra a-b og er billig at holde kørende...
    Så til trådstarter, køb det der føles godt i maven, og så må andre have den mening de vil have smiley

• #35   19. jun 2016 Præcis! smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#36   19. jun 2016 Nu startede jeg også tråden på at høre om folk oplevede der var forskel på bilerne.

Og nej jeg har ikke besluttet mig 100% endnu. Jeg skal ud og prøve begge biler først.

Mht microbiler, så er det en microbil jeg søger, da jeg synes en lille bil vil passe bedst til mit forbrug.
    Hvis jeg ønskede en bil med lidt mere fart over feltet kunne jeg ligeså godt beholde min passat

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#37   19. jun 2016 Philip: nu vil jeg ikke proppe bilen op med ekstra udstyr, da det ikke har den store betydning for mig.
    Mht den fiesta, det kan godt være det er en super god bil, men kan kan nu bedre lide city go.'en og up'en

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#39   19. jun 2016 Johnny: ja det kan godt være up'en er tungere, men nu må vi se. Jeg skal først lige prøve den smiley grunden til jeg ikke vil købe en c1, pegeuot 107 eller aygoen er at jeg synes det minder meget om en pap bil ala discount bil.

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#41   19. jun 2016 Christian: skal ihvertfald prøve de to andre.
    Hvis jeg bliver skuffet må jeg overveje fiestaen smiley

• #43   21. jun 2016 Man kan jo også bare vælge en Ford Focus RS, den skulle vist gå rimeligt godt smiley

profilbillede
  • Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#45   22. jun 2016 Hehe nej det blev skodaen smiley
    Var allerede solgt efter jeg havde kørt 5 m smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#48   22. jun 2016 Ja den blev rød, en rigtig tøsedyt smiley

• Camilla P
    Camilla P Tilmeldt:
    jul 2015

#51   22. jun 2016 Hahaha smiley det må måske også skrevet lidt forkert Christian smiley en rød fiesta er skam ikke piget smiley

• #52   25. jun 2016 Gu er den SÅ! smiley .

Rød passer kun til Ferrari smiley

Kommentér på:
Skoda city go eller WV up?

Annonce