{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Bo M
Bo M
Tilmeldt:
20. jun 2016
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3

Råd til første bil {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i midtbyen og min kæreste og jeg vil gerne have en bil. Det er mest til "luksus", da vi ikke har brug for en bil til dagligt, men meget af vores familie er flyttet til små byer med dårlig offentlig transport.

Jeg ved ikke om vi burde købe nyt/brugt eller lease. Planen er sandsynligvist, at vi vil have en minibil(b-segment?) i 2-3 år, hvorefter vi begynder at tænke på børn og den slags, og flytter uden for midtbyen.

Vi har set på en ny Hyundai i20, da der er noget kampagne i forbindelse med EM lige nu, til omkring 160.000, og vi har budgetteret med 3.000 til bil+forsikring+afgift, og 500 til benzin. Det er højt sat i forhold til, hvor meget vi nok kommer til at bruge den, men hellere lægge det for højt end for lavt.

Et af vores problemer, og en af grundene til, at vi overvejer leasing, er at vi har ikke så mange penge til at lægge i førstegangsbetaling. Det kan måske lige gå an at skrabe 30-40k sammen, men hvis vi skal smide 80-90k på en brugt bil er det i overkanten.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvilken bil vi burde købe, og om vi bør købe eller lease?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til første bil
  • #1   20. jun 2016 Hvis man ikke har ret mange penge og ikke engang har et reelt behov for bil, så skal man da aboslut IKKE købe nyt.. kan i skrabe 40.000kr sammen, så kan i altså få en rigtig fin brugt bil, som sandsynligvis vil være billigere for jer at eje end en ny bil ifht afskrivningen.

  • #2   20. jun 2016 Overvej ældre (gammel) brugt nu i ikke direkte har brug for bilen ....

    Billigere i anskaffelse og SKAL ikke sælges om 4 år for 70.000 for at dække restgæld inden køb af ny større ....

    Brug 15.000 på en brugt og sæt så de 2-3000 pr mdr. til opsparing .. Så har i også en meget stor del af beløbet til den nye større bil når tid er


  • #3   20. jun 2016 Ville købe en skrabet Aygo, Up eller Swift (som er en klasse større)
    De koster 89.995, 89.996 og 109.990kr
    Det giver et lavt afbetalings beløb.
    Koster ikke ret meget i ejerafgift og er relativt nemme at sælge.

    Jeg siger skrabet fordi i ikke vil bruge den så meget og de vil alle fint kunne bruges selv med barn.

    Drop det pris med at børn kræver plads!
    Børn kræver den.plads man tillader. Min veninde klarede sig fint med en starlet og og mine bedsteforældre klarede det fint med bobbel og Fiat 500. Tilbage i mine forældres barndom.




  • #4   20. jun 2016 Jeg leaser en DS3 hos gomore.

    De har lige nu en helt ny corsa til 2500 i måneden og det er inklusiv forsikring. Det man selv skal betale er ejerafgiften og benzin. Man kører i 12 måneder uden udbetaling og afleverer den igen, færdig slut. Man får 24.000km om året og har iøvrigt mulighed for at leje bilen ud via go-more og dermed spare yderligere på udgiften.

    Det er langt billigere end at købe en I20 til 160.000.-. Det kommer til at koste jer 30.000.- på et år, vel at mærke inklusiv forsikring, og en i20 falder nemt 20-30.000.- kroner i værdi på første år.

    Alternativet er en ældre brugt bil til få penge.

    Vi har 2 biler, en Vectra C fra 2009 som familiecontainer, og DS3´eren som er leaset. Jeg er super positiv over leasing delen.


  • #5   20. jun 2016 En brugt Aygo eller lign til 20000-30000 den kan sagtens kører den tid i har brug for det.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #6   20. jun 2016 Køb en brugt toyota til 15-20000kr, den mister ikke sådan værdien i forhold til en ny bil, NY bil ville være dumt økonomisk set

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   20. jun 2016 Vi vil gerne undgå at have en for gammel bil. Det lyder måske lidt luksus, men vi har råd til det, vi er bare dårlige til at spare op :). Vi havde også kraftigt overvejet en Corsa fra gomore, men den er udsolgt lige nu, og Ford Fiesta er den anden bil de har i samme størrelse i benzin, men den kunne jeg næsten ikke være i da jeg prøvede den forleden(Jeg er ret høj, og kan ikke rigtigt være i de fleste mikrobiler).

    Jeg tænker at høre Hyundai-forhandleren hvad det ville koste at lease den i20 vi havde kigget på, men jeg vil også prøve at kigge på et par brugte Swift, hvis vi kan få en acceptabel finansieringsaftale.


  • #8   20. jun 2016 Håber virkelig at ejerafgiften snart bliver sat op for de små pisbiler, så dovne byboere ikke overvejer at låne til sådan en vejspærring.

    Tag en taxi når nu det er så sjældent at i skal bruge det.


  • #9   20. jun 2016 jeg havde aldrig smidt så mange penge efter en ny bil, med det kørselsbehov, så enten havde jeg købt en brugt bil til en 30-50000 kr eller leaset en ny bil.

    men hvis i har overvejet en Corsa, så køre opel lige for tiden tilbud på leasing med kun 5000kr i udbetaling og 2100kr i måneden for en corsa


  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   20. jun 2016 Vi har skam også overvejet bare at tage en taxa, men hvis vi bare skal besøge noget familie 2-3 gange om måneden kommer det til at blive dyrere end at lease smiley

    Jeg vil lige tjekke leasing på Corsa, så.


  • #11   20. jun 2016 Så køb en nyere bil, i har råd til det....

  • #12   20. jun 2016 Så er det billigste at købe en gammel bil som i kan betale kontant, så hænger i ikke på afdrag og tvungen kasko.

  • #13   20. jun 2016 Jeg havde os brugt de 40 på en brugt aygo eller den klasse bil de kan os fåes i rimelig ny alder.
    For som sagt så skal du ikke døj med fast afdrag og det skidt hver måned.
    Jeg hadede det selv da jeg li købte min bil og skulle af med afdrag hver måned.
    Det sku skønnere hvis i ikke får den brigt i en måned så koster det ikke mere end forsikring og vægtafgift.


  • #14   20. jun 2016 Har du overvejet en Kia Rio der har kampagne lige pt? Jeg har lige fået min og ELSKER den

  • #15   20. jun 2016 Med dit behov og bopæl er der jo også muligt med deledilsordning som Go More, Lets Go og lign, da familiebesøg jo oftest er planlagt og ikke her og nu behov smiley

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   20. jun 2016 Vi har også brugt GoMore flere gange, det har bare ikke altid været så nemt at få biler. Vi har flere gange fået en aflysning dagen før, og mange besvarer ikke.

    Jeg har kigget nogle forskellige anmeldelser igennem, og ligger lidt ovre imod at lease en Opel Corsa eller en Mazda2. Opel Corsa er udbetaling 5k, og 2100 om måneden.


  • #17   20. jun 2016 Hvis du leaser en bil gennem go-more så kan du leje den ud selv og så står du aldrig og mangler en bil. Samtidig er du "flink" ved miljøet da du lejer den ud til andre med et lille behov som jer selv.

    Jeg er MEGET tilfreds med at lease min DS3 gennem go.more, virkelig god service, nem kommunikation og der kommer ikke nogen grimme overraskelser.


Kommentér på:
Råd til første bil

Annonce