{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lapning af bilslange
  • #1   21. jun 2016 Tvivler på der den store forskel på lim og lapper, kun størrelsen på en cykel lap er ret lille..

    Noget andet er så at det smask hamrende ulovligt at have slange i slange løse dæk!!!!!


  • #2   21. jun 2016 Tænkte hvis jeg tog den største cykellap, der findes og bare brugte den... Hullet er satme lille...

  • #5   21. jun 2016 Forstår egentlig ikke, hvorfor der allerede er to kommentarer om "noget som er ulovligt"? Og vi nåede kun til #4... Mener ikke, at det er det, som mit spørgsmål handler om? Hvad sker der for folk? Har de svært ved at læse??

  • #6   21. jun 2016 Tja du må selv om hvad du går og laver, jeg møder dig nok ikke på vejen..
    Så om du slår dig selv ihjel er dit problem..

    Noget andet er hvorfor laver fusk, når dæk sagtens kan lappes??
    Plus du ikke skal døje med og stå et sted med et sprunget dæk, og have bøvl med at komme videre, eller udgiften til vej hjælp..


  • #7   21. jun 2016 Fatter nada... Hvad for noget fusk????

  • #8   21. jun 2016 i ved jo ikke til hvad det det med. slanger er

    ingen der skriver det er til bil
    der køre på vejen.

    kan jo være noget trailer
    til haven eller andet

    sjovt som nogen fare op
    og slynger om sig med trusler

    uden lige og overvejer sagen lidt ??


  • #9   21. jun 2016 Ej, jeg er helt vildt spændt på hvor den der slange skal bruges smiley
    Dengang jeg var dreng badede jeg en del i den lokale sø med halvpunkterede bilslanger som badedyr smiley

    Samtidig tænker jeg at trådstarter ved så meget om biler at han ikke kunne drømme om at putte en slange i et slangeløst dæk....

    Men jeg ved det jo ikke.
    Nogen her i tråden der ved mere end jeg gør?


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #10   21. jun 2016 MG trådfælge køre med slange, og mange andre gamle køretøjer
    Så på de typer hjul er det lovligt, også selvom dækket er mærket som tubeles


  • #11   21. jun 2016 Hvis dækket er mærket slange løst, må der ikke monteres en slange, så simpelt er det..

    Og lige meget om det er din motorcykel, trailer eller andet som kære på offentlig vej, så det ulovligt..

    Jeg tænker ikke trådstarter ville bruge ordet bil/autoslange uden at det var fordi han skulle bruge det til noget auto/bil.

    Og som jeg skrev, hvorfor lave noget fusk når man kan lave det rigtigt..
    Desuden vil din slange blive gnavet hul, hvis ikke du enten skifter dækket eller lapper hulet i dækket med en dæk lap.
    Også vi tilbage til starten hvorfor ikke lappe dækket til og starte med, og slippe for slangen.


  • #13   21. jun 2016 Jeg synes sgu, at det er humor det her smiley

    Kent, HVOR FUK HAR DU FÅET DEN IDÉ FRA, AT DET ER ET SLANGELØST DÆK?!
    Eller... find lige ud af, om der er tale om slangeløst dæk først, inden du kaster rundt med død og ulykker over mig?!
    Er du klar over, hvor meget mere besværligt det er at skifte dæk med slange?! Jeg vil sgu heller end gerne bare smutte en lakrids ind i dækket på 5 sek, så er den hovedpine ude af verdenen!
    Det er en oldgammel Willys Jeep jeg er igang med, hvis stålfælge slet ikke kan håndtere slangeløse dæk (til min stor ærgelse).

    Så slap af.........


  • #14   21. jun 2016 Ups... Skal jeg nu høre på hvor livsfarligt det er at køre med en hundelort-nødtætning i dækket? smiley

  • #15   21. jun 2016 Se bilgalleri er fyldt med amatører der tror de er guds gave til alle reps smiley
    Derfor den lille service information om at det er ulovligt smiley

    Men dels at du spurgte efter og lappe noget bilslange, som skyldes lidt psykologi smiley
    Det hjernen er fuld af, løber munden over med smiley
    Og nummer to at du blev sur og tvær over at der blev pointeret ulovligheden i slange i slange løse dæk smiley

    Og det viser sig jo at være rigtigt smiley

    Desuden forstår jeg så ikke at fælgene ikke kan håndtere løse ventiler og dæk uden slange ?
    Er det pladefælge som ikke er fuldsvejste?


  • Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 12
    #16   21. jun 2016 Køre du nogensinde for stærkt Kent?

  • #17   21. jun 2016 Nej aldrig nogensinde, hvordan kunne du da spørge om det smiley

  • #18   22. jun 2016 Hej
    Slange i en auto bilhjul?
    Er det et veterankøretøj der er tale om? I fald ja er det OK med slange ellers ikke!
    MVH KP


  • Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 12
    #19   22. jun 2016 Er du godt klar over der er en grund til det er ulovligt at køre for stærkt Kent?
    Stop nu det fucking bullshit når der er nogen der stiller et sprøgsmål..


  • #20   22. jun 2016 Sku vi ikke heller komme tilbage på sporet så Mr. 438 Biturbo kan komme tilbage til "sporet" med hans Jeep. Jo, du kan sagtens bruge det fra en cykel, sålænge du har lim nok, og lappen er stor nok - husk at pille tornen (eller hvad der nu gjorde du punkterede) ud af dækket smiley .. God fornøjelse.

  • #21   22. jun 2016 Man må godt køre med slange i dæk beregnet til slangeløse dæk - man skal bare lave huller i dækket hele vejen rundt, så luften kan slippe ud smiley

    Men det var jo sådan set ikke det trådstarters spørgsmål drejede sig om - derimod om man kunne bruge alm. lapper til cykler til bilslanger - og det kan man vel nok - men jeg ville nu nok køre forbi den lokale vulkanisør eller maskinforretning og få nogen i en lidt kraftigere kvalitet og størrrelse smiley


  • #22   22. jun 2016 man kunne vel også bare købe en ny slange smiley

  • #24   22. jun 2016 Mikkel R
    Er det????
    Det må jeg sku have misset da jeg ikke tog mit kørekort smiley


    Årh ja det godt og se at der gang i internet krigerne, der jo ikke nogen der har forbudt ham og bruge en slange i et dæk, det jo hans problem om det ulovligt.

    Men når han spørg om en cykel lap kan bruges, så er vi sku ude og snakke fusk og at mange skal spare 10kr fordi alt på bilen er SÅ dyrt.

    Man kan lave ting både rigtigt og forkert, og jeg vil væde på at hjulet vil punktere igen inden for ret kort tid.
    Men som med alle andre ting på bg så udtaler folk sig om en masse ting, de faktisk ikke ved noget om, hvor mange af jer der skriver har rent faktisk nogensinde lappet et dæk/slange?


  • #25   22. jun 2016 Hvorfor skulle en cykel lap være fusk?

    Min cykel kører med 5,5 bar i slangen, der er vist ikke mange biler, der bruger det halve tryk.


  • #26   22. jun 2016 Nu er det heller ikke spørgsmålet om en cykel lap er fusk, men lovligheden og faren i og putte en slange i et dæk som ikke er beregnet til det.

    Og trykket i slangen har intet med slangen og gøre, men i stedet om dækket er designet til det høje tryk.


  • #27   22. jun 2016 Kent

    Er vi ude at snakke fusk?? Hør nu her... Jeg har en masse cykellapper liggende i alverdens størrelser. Hvis det er PRÆCIS de samme lapper man bruger til bilslanger (hvilket jeg er tilbøjelig til at tro at man gør), så er det da absolut ingen fusk? Hvorfor skal jeg ud at købe præcis det samme, som jeg har liggende i forvejen??
    Det var bare det, jeg spurgte om...

    Og hvis du ikke forstår, hvorfor fælgene ikke kan klare slangeløse, så kan jeg uddybe... For det første, så hullet til ventilen er så stort, at man kan proppe finger i det. For det andet, så er hele "midten" af fælgen popnittet sammen smiley

    Men lige et spørgsmål til kloge hoveder... Nu kan jeg se, at det er et radial dæk jeg har med at gøre og har hørt rygter om, at radiale dæk og slanger er no go.
    Er der nogen, der kan be- eller afkræfte det?


    profilbillede
  • #29   22. jun 2016 Læg mærke til om indersiden af dækket er riflet - dvs. således at luften bag en slange ville kunne undslippe og søge ud et sted på fælgen.

    Til nød vil cykellapper kunne bruges, men det er mest et spørgsmål om lapperne er tykke og slidstærke nok - men sådan en jeep kører vel ikke heller ikke særlig hurtig - eller særlig langt.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #30   22. jun 2016 #27 der fåes også store gummiventiler ventiler

    #29 En slangelap til en cykel slange er den samme som der bliver brugt til store slanger
    Radial og diagonal lapper til dækket er derimod tykkere, og lavet af et andet materiale


  • #31   22. jun 2016 Altså problemet er jo ikke større end at din slange punktere igen, hvis ikke lappen holder smiley

    Hvis dit dæk er mærke tl eller tubeless så det no go med slange smiley

    Nu er dit billede ikke særligt godt, men nu fælgen er popnittet sammen, er der så en samling mellem fælgbåndet eller er det valset i et stykke og nav pladen nitten på?
    Hvis fælgbåndet er kun nittet sammen på som to dele, kan du jo med fordel svejse i bunden, så fælgen tæt.

    Og som der skrives så kan du få ventiler i mange forskellige udformninger, normale som til bil fælge, der trækkes igennem og typer som spændes sammen omkring fælgen.


Kommentér på:
Lapning af bilslange

Annonce