{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5w30 eller 5w40?
  • #1   25. jun 2016 Med mindre den er utæt, så skal du ikke være bange for 5/30.

Jeg havde selv betænkeligheder med min 2,3 fra 1992 med 250 på klokken, men ingen problemer

• #2   25. jun 2016 Så får den 5w30. Mon produktet kaldet "Swedol" gavner i den nye olie som det lover?

• #3   25. jun 2016 Ville køre 10w40 på sådan en gammel svend, gamle motore har ikke gavn af så tynd Olie

• #5   25. jun 2016 Ville køre Castrol 5/40 eller 10/40 alt efter behov - og se bort fra swedol.

• #6   25. jun 2016 Alder har intet at gøre med at det gavner motoren at køre på tykkere olie. Det er ren og skær slid der måske kan hjælpe nogle lidt for store lejetolerencer. Såfremt man har et sundt olietryk, ser jeg ingen grund til at hælde sirup (tykkere olie) i motoren overhovedet.
    Samme fænomen med alle der sætter en turbo på en bil, og mener den absolut skal køre på 10w/60....

• #8   25. jun 2016 Termen "Longlife" er vidst et vw fænomen, det der dikterer longlife eller ej er additiverne.
    En almindelig 5w/30 semi-synt eller fuld synt er ikke nødvendigvis longlife da.

Sirup var for at gøre det lidt mere tydeligt, at der altså ER tale om en tykkere olie.
    Også grunden til at bilfabrikanter idag er nede og køre 0w/20 - det er unødvendigt at slæbe tykkere olie rundt end man har brug for - energien omsættes bare til varme, spildt arbejde i oliepumpen, og i sidste ende, km/l.

Nu vil jeg så gerne stå på din side, ingen kan sikkert mærke forskellen på 5w/30 og 10w/40 hvad angår km/l - ikke desto mindre, min motor er opgivet til 5w/30 som anbefalet fra fabrikanten, så det er hvad den får. De har trodsalt lidt flere dynometer timer på motoren end man som menigmand har, og har derfor nok også valgt den af en grund.

Kommentér på:
5w30 eller 5w40?

Annonce