{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

BMW F30, Audi A4 eller Mercedes C klasse ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal til at købe " ny " bil , men ved ikke helt hvilke af de 3 jeg tænker på..

Det er en BMW F30 320 D fra 2013 . Audi A4 også diesel og så Mercedes C klasse , som også skal være diesel. Jeg ved de alle tre går under samme klasse , men hvilke af de 3 mærker er bedst . En ting er sikkert, det skal være diesel.

Jeg har kigget på en Sportsline model i BMW, men kan ikke rigtig overskue hvad sportsline indebærer . Og så er der noget med Xdrive , jeg har læst frem til. Nogen der ved hvad det er .?

Er der noget særligt jeg skal forholde mig til, når jeg køber diesel ?

Jeg har set en BMW sportsline der er kørt 90.000 km fra 2013. Forhandleren tilbyder også 6 mdr garanti.

Og så har jeg set en Mercedes C220 , som også er kørt knap 100.000 km.

Håber på noget input og gode råd til køb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW F30, Audi A4 eller Mercedes C klasse ?
  • #1   27. jun 2016 Jeg har kørt alle tre, dog ikke med de valgte motorer (ihvertfald ikke for BMW og MB). De er meget forskellige, og det kommer virkelig an på hvad du er til.

    BMW'en ville jeg vælge pga. køreegenskaber (måske ligegyldigt pga. diesel)
    Audi'en ville jeg vælge pga. lækkert interiør
    Mercedes'en ville jeg vælge pga. design og image

    Xdrive er BMW's 4-hjulstræk (AWD). Jeg har ikke prøvet det, men har læst anmeldelser hvor journalister ikke er specielt vilde med det. En sidegevinst ved Xdrive har været, ved ikke om det stadig gælder, at de plejede ikke at have elservo, men hydraulisk servostyring - hvilket giver bedre føling og feedback.

    Jeg ville nok vælge Mercedes'en. Helt sikkert en god langtursbil, god plads og komfort, og flot og elegant bil. BMW'en har bedre køreegenskaber, men det er nok næsten ligegyldig når det er diesel. Kabinen og generel kvalitetsindtryk synes jeg skuffer. Jeg synes Audi'en er den bil der føles lækrest at opholde sig i, men hvis det er en 2.0TDI ville jeg ikke vælge den. Jeg synes motoren er kedelig, mangler kræfter og ikke på niveau med de to andre, og det trækker ned.

    Men du bliver nødt til at prøve alle tre for at finde ud af hvilken der løser opgaven bedst for dig og dine behov. Sommetider bliver man overrasket, og vælger noget andet end det man troede man ville smiley


  • #2   27. jun 2016 jeg ville vælge bmw'en, jeg syntes man sidder bedst i den, og jeg kan godt lide udseende både inde og ude.
    hvis du vælger en med aut gear syntes jeg også bmw'en skifter langt bedre end de to andre, men det er måske en smags sag smiley


  • #3   27. jun 2016 Jeg hælder også mest til bmw , da jeg har haft alle de andre modeller . Man ved hvad man får , så kan man ikke gå galt .. Så tøver lidt med de to andre , da jeg ikke ved om jeg kan lide den..

    Har nu kigget på en bmw der hedder sportsline men hvad står den for ? Kan ikke rigtig finde noget på nettet .. For der er også en der hedder Advantage model . Men hvad er forskel på dem ?.


  • #4   27. jun 2016 Du kan se her hvad der er inkluderet i de forskellige pakker:
    http://www.bmw.dk/da/alle_modeller/3-serie/sedan/2015/modeller-og-udstyr.html

    Jeg var tæt på at købe en 335i sidste år, og kiggede også på pakkerne. Personligt var jeg mest til M Sport pakken, men jeg foretrækker også et mere sportsligt udtryk. Andre prioriterer komfort højere.


  • #5   28. jun 2016 @Carsten

    Takker. Det var stor hjælp.. det er ik meget advantage pakke har som udstyr som de andre pakker., så det er godt jeg kigget på en sportsline model..


  • #6   28. jun 2016 Er F30 model ik baghjuls trukket ? Jeg tænker på til vinter , hvor der falder sne , om hvordan de er at køre i dem ? .

  • #7   28. jun 2016 Mercedes er også baghjulstrukket, det er intet problem medmindre man selv kører lidt som et fjols ( ikke efter forholdene )

  • #8   28. jun 2016 BMW'en er baghjulstrukket, medmindre du vælger en med Xdrive, så har du træk på alle 4.

    Jeg har med et par undtagelser kun haft baghjulstrukne biler, og jeg har aldrig sat fast eller haft problemer med at komme frem om vinteren. Det handler om at køre efter forholdene og kende sin bil.


Kommentér på:
BMW F30, Audi A4 eller Mercedes C klasse ?

Annonce