{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo MK3
  • #1   10. jul 2016 Er ryet ringere end det din Citroën havde? Du ved jo hvad folk siger om dem, men nu har du jo selv haft en.
    Nogle er gode, andre er ringe. Det kan dog være svært at gennemskue, og det kan være svært at vælge de gode, frem for de dårlige, når man snakker den prisklasse.

    Så skal man jo også definere hvornår den er dårlig.
    Det kunne fx. Være en "sygdom" at lakken falmer, eller måske skaller af.
    Er det dårligt? Hmm, måske for 10 år siden, nu gør det ikke den store forskel, hellere have en grim bil, end en pæn, der ikke kører ordenligt.
    Ikke at en grim bil betyder at den er god, men man skal jo tage udgangspunkt i de specifikke ry de har, fx. Dårlige gearkasser, æder knasterne, hjullejer der går til.
    Det kan hurtigt blive ofte omtalt, hvis to folk får samme problem.

    Ellers må man købe noget man ved hvad er, er nemme at fonde dele til, og nem at finde informatik, hjælp og vejledning om.
    Der findes jo mange modeller.


  • #2   10. jul 2016 Sådan kan man jo også vælge og se på det smiley


  • #3   10. jul 2016 Nu er sådan en MK3 Mondeo jo efterhånden ved at være en halvgammel bil. Rust er derfor altid noget man skal kigge efter. Det var dog især de første årgange indtil omkring 2004, som var værst. Men de fleste har nok fået skiftet døre osv. på garantien.
    Jeg havde min MK3 med V6 motor i ca. 5 år fra 2007 - 2012 - da jeg solgte den i 2012 var den ca. 6-7 år gammel. Den var hverken bedre eller dårligere end andre biler i den klasse, og det var begrænset, hvad jeg havde af reparationer. Jeg har nu heller ikke hørt fra særlig mange, at den skulle være specielt meget dårligere end andre sammenlignelige biler.
    Min søster har én i stationcar-udgave (2,0-benziner), den har også efterhånden rundet 230.000 km uden de helt store reparationer indtil videre.


  • #4   10. jul 2016 har selv en mondeo 2.0 benzin fra 2005
    De har nogen spjæld ude i indsugningsmanifol der kan gå til, ellers så fejler de ikke noget, de bruger lidt olie (min bruger ca 1 liter på 8000 km)
    Men ellers en bil jeg er rigtig glad for, synes den er billig iforhold til andre biler i samme størrelse og årgang.

    Men gå efter en faceliftet, så har den fikset en del børnefejl som fx rust


  • #5   10. jul 2016 den jeg har kigget på er fra 03 eller 04

  • #6   11. jul 2016 Har haft en 02 2,5 model stc i 5 år,og har en 2,0 06 stc nu.Syntes helt klart det er en af de bedste biler i klassen til prisen.Rust er self et problem men det har alle mærker jo næsten problemer med efterhånden.Bagereste bremsecaliper skal skiftes lidt for ofte og benzin økonomien er ikke super.Men pladsen og køreregenskaber og gode.

  • #7   11. jul 2016 se evt Ford forum under mondeo mk 3 smiley smiley

Kommentér på:
Ford Mondeo MK3

Annonce