{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

kan diesel betale sig? {{forumTopicSubject}}

Hej til jeg alle...

Jeg ville lige høre jer lidt omkring biler, jeg skal ud og ha mig en bil og vil jo helst have en på diesel pga længden den køre og prisen på diesel...
Men den er jo noget dyrere at købe og have... så kunne være dejligt hvis der er nogen som kunne fortælle mig hvor lang man ca skal køre om året for at det kan betale sig.....

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan diesel betale sig?
  • #1   28. jul 2006 det er hvis noget med hvor meget du kører...mener du skal kører meget for det kan betale sig...har jeg hørt

• #3   28. jul 2006 husk at tænke på reparationer hvis dieselmotoren brænder sammen ,en diesel motor er jo væsentlig dyrere end en benzin motor

• #4   28. jul 2006 dkbull: Det er da ikke lige meget...

Man må gå ud fra at en Diesel er dyrere i anskaffelse, så man skal se på om det kan betale sig at betale det mere for samme bil, men i diesel..

Desuden skal man tænke på, at en diesel tager noget længere tid om at blive "varm", så kører man om vinteren kun korte ture, når bilen aldrig at blive ordentlig varm...

• #5   28. jul 2006 jeg tror sq godt det kan betale sig. Mig og min far kører ca lige langt, han har en diesel og jeg har en benz. Når vi kører ca samme hastighed går hans ca 20 km/l hvor min går 13 km/l, også er diesel ca 1½ kr billigere pr liter? Han kører over 1000 km på en tank hvor jeg kun kører omkring 700 km.

Også har han flere heste end mig og et kickass moment på 320 nm så er mega lækkert at overhale med.

• #6   28. jul 2006 Nemlig som Lars J siger...
    jeg har 30 km til arbejde vær vej så det vil jo så sige 60 km om dagen....
    og derudover fisker jeg en del så køreturene kan godt være af en lidt længere afstend et par hundrede kilometer på en weekend...
    men er det et ca tal for langt man skal køre for det kan betale sig med en diesel da den jo er dyre at købe og dyre at have årligt og dyre at rep på motoren

• #7   28. jul 2006 En diesel bil er dyre at købe ja, men du får også tilsvarende mere for den når den skal sælges, end du ville få for en benziner.

Alt efter hvilken model osv. kan man groft sige at de kan betale sig at købe en diesel bil hvis man kører 25-30.000 km årligt eller derover.

Mht. reservedele osv. så vil jeg ikke påstå at en diesel er dyre at holde kørende hvis man sørger for at passe sine serviceeftersyn. Selvfølgelig kan der gå en turbo hvilket koster lidt.

Kommentér på:
kan diesel betale sig?

Annonce