{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.982 visninger | Oprettet:

Kasper F
Kasper F
Emner: 4 Svar: 17

Hjælp, bremse begyndte at ryge {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg oplevede noget meget ubehageligt i dag der jeg var ude og køre. Jeg havde været et smut forbi Bilka for at købe noget, og på turen hjem tog jeg motorvejen, hvor jeg kørte ca. 140-150 i 30 km, jeg kører af afkørelsen og finder en tankstation for at tanke, mens jeg er igang med at tanke ser jeg at det ryger fra venstre bagbremse og tænker fuck, bare der ikke er ild i noget så jeg skynder mig at stoppe tankningen og se på hvad det er. Det jeg kan komme frem til er at røgen kommer fra bremsen og der kommer sådan nogle mærkelige *blop* lyde hvert sekund. Der gik et minut så var røgen væk, og det var en svag røg, som man umiddelbart ikke vil ligge mærke til normalt. Jeg vælger at køre forsigtigt hjem efter 10 min for at bremserne kan køle af, hvor jeg så finder ud af at bilen slet ikke kan bremse. Heldigvis bor jeg kun 1 km væk fra tankstationen, så kunne trille lige så stille hjem ved brug af håndbremsen. Men hvad tror i der er sket? Jeg tænker at jeg lige køre en prøve tur her til aften så bremserne kan køle af, men har jeg været for hårde ved mine bremser siden de lige pludselig står af? Det var kun venstre bag bremse som begyndte at sige underlige lyde og ryge. Jeg har lavet en video af lyden som kan høres her: https://www.youtube.com/watch?v=Imcs4xYgc8E

MVH,
Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, bremse begyndte at ryge
  • #1   20. jul 2016 Du har en bremse der hænger, sikkert pga en defekt bremsecaliper eller en bremseklods der er rustet fast i åget.
    Det der så sker når den bliver varm nok, er at bremsevæsken begynder at koge, og når det sker, så er bremsen væk.
    Det er derfor man skal have renset bremser engang imellem, samt skiftet bremsevæske så det opretholder et højt kogepunkt smiley

• #2   20. jul 2016 Misvedligeholdt bremser så kaliberen hænger. Og dit bremsevæske har sikker kogt, som så har givet luft i hele bremse systemet

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2015

#3   20. jul 2016 Ok, så det vil sige at selvom alle de andre bremser ikke virkede på daværende tidspunkt kan være fordi bremsvæsken begyndte at koge? Hvad er prisen på 'dette?', og er det kun venstre bremse, den som begyndte at ryge, som skal skiftes? Der er tale om en golf v gti. Tak for hjælpen!

• #4   20. jul 2016 Fejlen skal findes, om det så blot er en smørring, eller evt ny caliper. Og så skal bremsesystemet udluftes.

• #5   20. jul 2016 Og det bedste vil være at skifte alt bremsevæsken efter fejlen er lavet

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2015

#8   20. jul 2016 Det lyder ikke så godt, da det skete gik bremse pedalen helt i bund. Men har været ude og køre igen efter den har stået og kølet ned, der var ingenting, bremsepedalen var hård igen, og den bremsede som der ikke var sket noget. Var lige forbi mekanikeren og han vidste ikke hvad der kunne være sket, han sagde det ikke virkede til at bremsen hang eller noget og anbefalede mig at køre en stille tur og se om der stadig var noget, men det var der ikke. Han synes ikke jeg skal gøre noget ved det før bilen skal synes og det skal den først om et år???? Er det ikke helt hul i hovedet at anbefale mig at køre videre?

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2015

#9   20. jul 2016 Som der kan ses på videoen, så er der lidt sorte streger på skiven, det er der ikke på de andre kan jeg se. Umiddelbart har jeg ikke lagt mærke til det før, så det kan godt være det er kommet efter episoden?

• #10   20. jul 2016 Det er sket af en grund og det vil jeg sku tilse, evt også lige rense og smøre glider plus tjekke stemplet for rust

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2015

#11   20. jul 2016 Hvis bare jeg vidste hvad du talte om, men jeg har virkelig ingen forstand på biler smiley
    Er det noget jeg kan klare selv, og hvad skal jeg købe?

• #12   20. jul 2016 Vil altid sige at skal man rode med bremser som nybegynder skal man have en kyndig ved sin side, for det er dit og andres liv man leger med

• #13   20. jul 2016 Du får da efterset bremserne engang om året ikke?.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #14   21. jul 2016 er det ikke højre bag bremse du viser på videon smiley sorry flueknepperi smiley

Kommentér på:
Hjælp, bremse begyndte at ryge

Annonce