{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19

Hård kobling i Ibiza 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg triller pt. rundt i en Polo van, men har kig på en brugt Ibiza med sæder bag i. Jeg var ude og prøve "min favorit" hidtil af alle de biler, jeg har kigget den seneste tid.

Jeg synes dog koblingen var meget hård i Ibiza'en, i forhol til min polo, hvor koblingen bare glider ned, med det samme jeg rører den. Den bedste måde jeg kan foreklare det på er, at det lidt føltes som om at den trykkede i mod, når jeg prøvede at trykke koblingen i bund. Forhandleren sagde et eller andet med at det var pga. at nogle biler kører med elektrisk tryk på kobling, mens andre kører med hydraulisk. Inden jeg bevæger mig ud i en handel ville jeg høre om nogen har erfaringer med koblingen i en Ibiza, eller bare generelt kan bekræfte teorien om elektrisk versus hydraulisk kobling?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård kobling i Ibiza 2011
  • #2   24. jul 2016 Har aldrig hørt om en elektrisk aktiveret kobling.

Der findes så vidt jeg ved hydraulisk kobling og mekanisk kobling. Hvis den bil du har kig på har mekanisk kobling kan den godt forekomme hårdere at presse ned.

Har den hydraulisk kobling skal den ikke være hård, og det kan være bilen skal have skiftet koblingscylinderen og ny væske på..

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

#3   24. jul 2016 Min nuværende er 2015 modellen og en 1.4 TDI med 75 HK. Ibiza'en er 2011 modellen og en 1.6 TDI med 90 HK.
    Synes bare det lød underligt og ville lige have det af- eller bekræftet inden jeg gjorde noget yderligere.

• #4   24. jul 2016 Det lyder helt forkert..

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

#5   24. jul 2016 Altså bilen kunne sagtens køre uden problemer. Synes bare det virkede underligt at den sådan "trykker" imod når man træder på den.
    Og så sagde forhandleren bare en masse ting, hvor han sagde der var forskel på hydraulisk og en anden for for kobling. Mener det var elektrisk men kan godt være det er mekanisk.

• #6   24. jul 2016 Den måde jeg tjekker op imod om der er noget i vejen med bilen er at finde en magen til, samme model årg og motor og spille som en potentiel køber i bilen blot for at se om koblingen er den samme. Det kan du også gære

Kommentér på:
Hård kobling i Ibiza 2011

Annonce