Hård kobling i Ibiza 2011 {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg triller pt. rundt i en Polo van, men har kig på en brugt Ibiza med sæder bag i. Jeg var ude og prøve "min favorit" hidtil af alle de biler, jeg har kigget den seneste tid.
Jeg synes dog koblingen var meget hård i Ibiza'en, i forhol til min polo, hvor koblingen bare glider ned, med det samme jeg rører den. Den bedste måde jeg kan foreklare det på er, at det lidt føltes som om at den trykkede i mod, når jeg prøvede at trykke koblingen i bund. Forhandleren sagde et eller andet med at det var pga. at nogle biler kører med elektrisk tryk på kobling, mens andre kører med hydraulisk. Inden jeg bevæger mig ud i en handel ville jeg høre om nogen har erfaringer med koblingen i en Ibiza, eller bare generelt kan bekræfte teorien om elektrisk versus hydraulisk kobling?
På forhånd tak
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Der findes så vidt jeg ved hydraulisk kobling og mekanisk kobling. Hvis den bil du har kig på har mekanisk kobling kan den godt forekomme hårdere at presse ned.
Har den hydraulisk kobling skal den ikke være hård, og det kan være bilen skal have skiftet koblingscylinderen og ny væske på..
jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
Synes bare det lød underligt og ville lige have det af- eller bekræftet inden jeg gjorde noget yderligere.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
Og så sagde forhandleren bare en masse ting, hvor han sagde der var forskel på hydraulisk og en anden for for kobling. Mener det var elektrisk men kan godt være det er mekanisk.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Hård kobling i Ibiza 2011