{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.602 visninger | Oprettet:

TDCI vil ikke starte efter vi har rodet med dyser. {{forumTopicSubject}}

Min Ford C-Max med 1.6 TDCI fra 2011 vil ikke starte.

Problemet er opstået efter jeg ville ned til dyserne og spænde dem efter, da de tøffede lidt (før kunne den godt køre og starte fint).
De ene dyse spændte jeg efter, da jeg synes den sad en anelse løs. Jeg spændte den ca 25 grader uden moment nøgle.
Derefter samlede jeg den igen, og glædede mig til at høre om den stadig tøffede.. Men den ville ikke starte og det tøffede nu endnu mere fra selv samme dyse når jeg kørte på starteren. Så skillede jeg af igen, og prøvede at få dysen op, men den sad urokkelig fast. Samlede igen, og der skete det samme igen.

1: Kan jeg have ødelagt kobberskiven mere end den muligvis var i forvejen?
2: Hvor mange bolte holder dysen på plads? Jeg kunne kun finde en?
3: Skal man på nogen måde udlufte brændstof systemet efter sådan en tur? Der kommer diesel ud af alle kobberrør til dyserne.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDCI vil ikke starte efter vi har rodet med dyser.
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #1   4. aug 2016 Hvad med tilbageløbene på dine dyser, kommer der diesel ud af dem

  • #2   4. aug 2016 Har du haft dyserørene afmonteret ????? i givet fald hvor mange/hvor længe ???
    har du haft føderøret af railen ??? har du haft nogen af dyserne adskildt ???
    polobjørn


  • #3   4. aug 2016 Hvis din flammeskive er ødelagt er den eneste vej frem at få den skiftet, og de kan sidde rigtig godt fast og jeg kan kun anbefale at du bruge det korrekte værktøj til at demonter den.
    Umiddelbart vil jeg tro du har glemt at samle et eller andet i dit motorrum under dit rep forsøg. Din dyse sidder med en eller to bolte, nogen bruger strækbolte som det ikke kan anbefales at spænde efter eller genbruge


  • #4   4. aug 2016 Daniel C: Jeg har kun set om der kom diesel til dyserne, og det gør der.

    Polobjørn: Jeg har ikke haft dyserørerne afmonteret, men kobberrørerne der går på dyserne har været af. Jeg har også haft railen af. De var vel af en times tid mens jeg rodede med dyserne.

    Bjørn: Jeg er med på de skal skiftes de flammeskiver, men jeg vilel først prøve at starte med at stramme dem, for at se om det hjalp. Men det gjorde det jo kun værre.. Jeg checkede motorrummet utallige gange for at se om jeg skulle have glemt noget.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   4. aug 2016 Har du luftet den ud ?

  • #6   4. aug 2016 den skal luftes ud med vaakum .. den kan ikke selv suge det op

  • #7   4. aug 2016 hvad mener du med "kobberrørene der går på dyserne" ?????
    Har du haft rørene fra railen til dyserne afmonteret ????
    der kommer MEGET hurtig luft i de rør og så starter bilen ikke men går på fejl når starteren har kørt et bestemt stykke tid (defineret af FORD) og så kan du IKKE starte den før fejllageret er slettet (manglende rail tryk) og højtrykspumpen på netop de biler tåler absolut ikke at køre uden der er brændstof i den til smøring - den "river" lynhurtigt stemplerne og så kan den ikke producere tryk nok mere (1200 til 1800 Bar) og dyserne må IKKE tørre ud heller !!!
    polobjørn


  • #8   4. aug 2016 Den er ikke udluftet. Det vil jeg have gjort, men, men, men hvordan gør jeg det?

    Noget helt andet er, er der nogle der kan svare mig konkret på, om den sidder med en eller to bolte? Jeg kan kun se én, men er der to, så kan jeg af gode grunde ikke få dem op.

    Polobjørn: Der sidder kobberør på dyserne, som mest af alt kunne minde om bremserør (en anelse større) Om det er den der føder dyserne bliver jeg i tvivl om, men de har ihvertfald været af, hvilket de skal for at få dysen op.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #9   4. aug 2016 Har for nyligt lavet det paa en fiesta,der gjorde vi saadan her :
    To bolte paa hver dyse,spaendes med 5nm og derefter 65 grader.
    Den skal luftes ud med f.eks saadan en her http://www.shipshop.dk/mercury_2_meter_benzinslange_med_pumpebold_og_mercury_connectors-p-27112.html
    Den skal paa udgangen paa dit dieselfilter og pumpes til der kommer diesel uden luftbobler ud.Saa snart det sker tager du den af og tilslutter slangen til filteret lidt tjept derefter burde den starte efter max 5 sekunder paa starteren.


  • #10   4. aug 2016 Fedt fedt.. Det vil jrg prøve at rode med imprgen. Hvornår var den fiesta fra?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #11   4. aug 2016 Er ikke helt sikker men jeg mener 09-10 stykker.
    Ejeren af bilen koebte et injector seat cutting tool,paa ebay uk og der fandt han ogsaa et saet originale kobberskiver og pakdaaser.


  • #12   4. aug 2016 Der er lige præcis den årgang hvor den skifter til ny 1.6 TDCI så gad vide om dyserne er ens med to bolte ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   4. aug 2016 Ok,ja saa kan det da godt vaere at det er lidt anderledes smiley

  • #14   5. aug 2016 Så kører den igen.
    Jeg hev torpedopladen af, lidt vold for at få dysen op.. Ny flammeskive.. Hente en moment nøgle, spænd 7 nm, samle igen, luft brændstoffilteret ud. START!!

    Nu spinder det bare uden tøffe tøffe lyd..

    Tak for indputs drenge.


Kommentér på:
TDCI vil ikke starte efter vi har rodet med dyser.

Annonce