TDCI vil ikke starte efter vi har rodet med dyser. {{forumTopicSubject}}
Min Ford C-Max med 1.6 TDCI fra 2011 vil ikke starte.
Problemet er opstået efter jeg ville ned til dyserne og spænde dem efter, da de tøffede lidt (før kunne den godt køre og starte fint).
De ene dyse spændte jeg efter, da jeg synes den sad en anelse løs. Jeg spændte den ca 25 grader uden moment nøgle.
Derefter samlede jeg den igen, og glædede mig til at høre om den stadig tøffede.. Men den ville ikke starte og det tøffede nu endnu mere fra selv samme dyse når jeg kørte på starteren. Så skillede jeg af igen, og prøvede at få dysen op, men den sad urokkelig fast. Samlede igen, og der skete det samme igen.
1: Kan jeg have ødelagt kobberskiven mere end den muligvis var i forvejen?
2: Hvor mange bolte holder dysen på plads? Jeg kunne kun finde en?
3: Skal man på nogen måde udlufte brændstof systemet efter sådan en tur? Der kommer diesel ud af alle kobberrør til dyserne.
På forhånd tak
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.399
har du haft føderøret af railen ??? har du haft nogen af dyserne adskildt ???
polobjørn
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Umiddelbart vil jeg tro du har glemt at samle et eller andet i dit motorrum under dit rep forsøg. Din dyse sidder med en eller to bolte, nogen bruger strækbolte som det ikke kan anbefales at spænde efter eller genbruge
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Polobjørn: Jeg har ikke haft dyserørerne afmonteret, men kobberrørerne der går på dyserne har været af. Jeg har også haft railen af. De var vel af en times tid mens jeg rodede med dyserne.
Bjørn: Jeg er med på de skal skiftes de flammeskiver, men jeg vilel først prøve at starte med at stramme dem, for at se om det hjalp. Men det gjorde det jo kun værre.. Jeg checkede motorrummet utallige gange for at se om jeg skulle have glemt noget.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.114
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.399
Har du haft rørene fra railen til dyserne afmonteret ????
der kommer MEGET hurtig luft i de rør og så starter bilen ikke men går på fejl når starteren har kørt et bestemt stykke tid (defineret af FORD) og så kan du IKKE starte den før fejllageret er slettet (manglende rail tryk) og højtrykspumpen på netop de biler tåler absolut ikke at køre uden der er brændstof i den til smøring - den "river" lynhurtigt stemplerne og så kan den ikke producere tryk nok mere (1200 til 1800 Bar) og dyserne må IKKE tørre ud heller !!!
polobjørn
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Noget helt andet er, er der nogle der kan svare mig konkret på, om den sidder med en eller to bolte? Jeg kan kun se én, men er der to, så kan jeg af gode grunde ikke få dem op.
Polobjørn: Der sidder kobberør på dyserne, som mest af alt kunne minde om bremserør (en anelse større) Om det er den der føder dyserne bliver jeg i tvivl om, men de har ihvertfald været af, hvilket de skal for at få dysen op.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
To bolte paa hver dyse,spaendes med 5nm og derefter 65 grader.
Den skal luftes ud med f.eks saadan en her http://www.shipshop.dk/mercury_2_meter_benzinslange_med_pumpebold_og_mercury_connectors-p-27112.html
Den skal paa udgangen paa dit dieselfilter og pumpes til der kommer diesel uden luftbobler ud.Saa snart det sker tager du den af og tilslutter slangen til filteret lidt tjept derefter burde den starte efter max 5 sekunder paa starteren.
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Ejeren af bilen koebte et injector seat cutting tool,paa ebay uk og der fandt han ogsaa et saet originale kobberskiver og pakdaaser.
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Jeg hev torpedopladen af, lidt vold for at få dysen op.. Ny flammeskive.. Hente en moment nøgle, spænd 7 nm, samle igen, luft brændstoffilteret ud. START!!
Nu spinder det bare uden tøffe tøffe lyd..
Tak for indputs drenge.
TDCI vil ikke starte efter vi har rodet med dyser.