{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Smadret til syn?! {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article215326.ece

Eb skriver: " Jeg har passet og plejet den bil, og den står fuldstændigt som ny. Den har snart gået en halv million kilometer, og sidste år fik jeg motoren renoveret hos Bent Pedersen A/S i Esbjerg, og den fejlede intet. Så er det da for galt, at de gasser den sådan op til et syn, at den går i stykker og skal laves for 16.000 kroner. "

En renoveret motor som ingenting fejler men har alligevel gået ½ mio km? - det må være en meget mild renovation :o)

Heldigvis kan jeg skifte chippen i min tænding så jeg kan sikre mig at de sviner aldrig kommer over 3000 omdr...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret til syn?!
  • #2   1. aug 2006 Er han ikk lidt naiv ham Polle...?

De kan sq da ikke gøre for den ikke holder motoren, og er det ikke det syn er til for, altså at finde fejl;-)

• #3   1. aug 2006 ja... ha ha ha ha ha... syndt for ham... muhaha

• #5   1. aug 2006 Ja som Thomas skriver. Hvis den ikke kan holde til at blive gasset op og den jo færdig.

<b>Ajay

• #6   1. aug 2006 Jeg ville sgu hellere selv være den der kørte når min bil gik kold, end en eller anden laterlig synsmand!
    Kan nu godt forstå lidt af hans frustration.

• #7   1. aug 2006 var sgu osse flippet pænt ud hvis de havde lavet det samme nr med min, der har gået 450.000km..!

renoveret eller ej så skal synsmanden sgu bruge hovedet og passe på andre folks ting. især når den nu har gået så langt..

den sindsyge opgassen de lavede får jo motoren og delene til og arbejde i nogle omdrejninger den måske ikk har haft gjort i mange år og km..! de stresser da motoren og delene enormt meget og fremprovokede det motorhavari.!

hvis synsmanden bare havde brugt hovedet og passet på havde den motor stensikkert stadig kørt når den skal synes igen om 2 år.!!

total latterlig undskyldning og sige at hvis den ikk kan holde til det var den alligevel gået i stykker..!

gamle og godt brugte ting holder bare ikk til det samme som nye..

• #8   1. aug 2006 Kender en der har oplevet det samme bare med en PUG 106 Diesel og der fik han samme svar... og det var i Nyk F

• #9   1. aug 2006 Chicken, Thomas, Dennis, patrulje, Jesper L, ajay, auxois og mikkel, kom tilbage når jeres vogn har gået en halv million.. så skal vi høre hvor mange motorer i har skiftet.

• #10   1. aug 2006 øhhh nikolaj N, Hvor fanden kom den kommentar frem... er du blind eller kan du ikke forstå at jeg forsvarer manden... Læs dog indlægget!!

• #11   1. aug 2006 slap af... min fejl..

• #12   1. aug 2006 Jo men hvis den er renoveret har den jo IKKE kørt ½ mio vel? og en nyrenoveret motor der ikke kan holde til en røggastest?!

• #14   1. aug 2006 Kan da godt forstå at han er træt af det, men uanset burde den kunne holde til det, og så virker den der renoveringshistorie en anelse mistænkelig...

• #15   1. aug 2006 chicken en renoveret motor er jo ikke ensbetydende med, at der er skiftet motor i den. En renovation betyder at noget er renoveret, ergo er det den samme kværn, den har bare fået skiftet lejer, pakninger osv, som man plejer ved en motorrenovation.

• #16   1. aug 2006 Ja, men den er dælme ikke ret meget renoveret hvis den bare har fået skifter pakninger...

Min 468" har da kun kørt ca 6000 km, for en rigtig renovering består altså af en honing/opboring og at man skifter næsten alt - altså er den så god som ny... - at selve blokken er gammel er jo fuldstændig ligegyldigt, så længe den ikke er revnet..

• #18   1. aug 2006 max 2000? så kan du ikke i en e300 diesel..

• #19   1. aug 2006 tænk jer nu om.. det er en diesel for fulan..! de kører total optimalt ved de omdrejninger..! så jo sæfølig kan de holde til kun og køre ved de omdrejninger..!

det er muligt denne motor ikk har fået den "helt" store tur med honing osv, men alligevel.. det indbyder da bare til endnu mere forsigtighed.. høje omdrejninger stresser altså en diesel kværn, især sådan en gammel en med de km..

• #21   1. aug 2006 Tjooo men sådan er reglerne jo, ellers må han jo lave et eller andet fikst ligesom mig, så man selv bestemmer hvornår omdrejningsbegrænseren slår til :o)

• #22   1. aug 2006 og hva så om hans motor var død alligevel. så havde han da i det mindste selv ødelagt den. og den metode er fucked up... man skulle da finde på en anden test metode.

• #23   1. aug 2006 en af de første ting synsmanden gør er og notere km tallet..
    allerede der kan synsmanden se og tænke sig til at det er en gammel svend han har med at gøre= større forsigtighed..!

i hans ( og min) verden er det sgu normalt man tager hensyn og passer på andres ting.. især med de km den har på bagen..!

da jeg synede min fik han osse strenge instrukser på at den IKKE skulle op i det røde felt alene pga de mange km..
    hvis han gjorde ville jeg simpelthen rykke ham ud af bilen og finde et andet sted og syne bilen...!

Kommentér på:
Smadret til syn?!

Annonce