{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.288 visninger | Oprettet:

C4 Cactus {{forumTopicSubject}}

Til ejere eller tidligere ejere af en C4 Cactus

Nogen der har haft vrøvl med diesel modellen og special partikel filteret ?

Har pt. En 2010 Megane lll som jeg har haft meget bøvl med. 2 regenerering af partikelfilteret er det blevet til de sidste 2 år.

Så ville lige høre hvordan det er ved C4'ern da jeg overvejer at købe en.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C4 Cactus
  • #1   13. aug 2016 Har du et et kørsels mønster der passer dårligt til en diesel bil ?

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #2   13. aug 2016 En hdi motor regenerere for hver 400-1800 km, alt efter kørestil og tilstopningsgraden på filtret

• #3   14. aug 2016 Går ud fra den kører med Adblue motoren? Men vores 208 kører fint i motoren der har ikke været nogle ting

Vores har nu kørt lidt over 60.000 og er fra oktober smiley

• #4   14. aug 2016 Køre mønstret er meget blandet med små ture ned i byen, hente unger osv... Og konen der bruger den daglig til job 25min kørsels frem og tilbage.

• #5   14. aug 2016 Ja 25min... men hvis det er 25 min by kørsel du det jo ikke, men er det motor/landevej hvor du holder konstant hastighed er det okay..... jeg ville vælge en benzin når i ikke køre mere.

• #6   14. aug 2016 Det 25 min kørsel i en stræk på job. Og vivar selv også andre langture vi til tider er på.

• #7   14. aug 2016 I vinters hvor der lå meget sne og der var meget glat, skiftede jeg tidligt gear og accelerede langsomt og der tog det vores BlueHDI fra Ringsted til tappernøje før temperatur måleren nåede 90 grader... Men hvis den får lidt gas kan jeg kører den varm på 5-10 km

• #8   15. aug 2016 Det var satme lang tid Kasper. Hvis du enten har taget den over Næstved eller Rønnede burde den da have været varm længe før.

• #9   15. aug 2016 Benzinmotoren er lidt tam og ubalanceret
    Bilens kabine fungere bedst med automatgear. Desvære er det en skifte robot frem for en rigtig automatgearkasse og skifter derfor mega ringe.
    Der er snak om den måske skulle fås med en lille THP motor som er mulig i 208. Men igen en virkelig ringe balanceret motor der er meget Udynamiske at køre med.

CACTUS er en fed bil men overbej.
    Suzuki Berleno 1,2exclusive SHVS (mild hybrid).
    Toyota Yaris Hybrid
    Eller
    Mazda 2

ikke ville være en bedre løsning. Begge biler er rent køre dynamisk langt bedre balanceret = køreglæde

Og vælg en benziner. Diesel giver kun mening i de helt store biler efterhånden

• #10   15. aug 2016 Prøvede en 82hk benz som var en tam fornøjelse, derefter tog vi en tur i en 100hk diesel. Og det var noget helt andet, må indrømmer jeg er mere til diesel trods de få km. Vi køre, og så spiller de 28km/l også ind:-)

Er smask forelsket i den metalhvide

• #11   15. aug 2016 Wuhu jeg køre langt på literen i en diesel
    Ja men der er SÅ mange ting der ikke har godt af korte ture i en diesel bil.
    Olien slides hurtigt.
    DPF få ikke regenerering ordeligt så det stopper
    EGR ventil stopper til.
    Sod i indsugningen
    Dyse problemer
    Og meget meget andet

Men hvis det ok med dyre reprationer så go for it

• #12   15. aug 2016 Køre over Haslev så jeg kommer på ved 36, men den ligger jo med 1200 omdrejninger ved små 80 og der bliver den ikke varm om vinteren, men hvis du lige lader den trække til 2500 3-5 gange er den fin varm smiley Bare ikke lige det man gør om vinteren smiley

• #13   15. aug 2016 Fuuuuuuck!!!

Benz vs. Diesel

Har et ben i hver lejr.

• #14   15. aug 2016 Køb den du syntes der køre bedst.
    Men vil da råde dig til at tænke over at hvis du vælger en diesel skal den køres godt igennem fra tid til anden

• #15   17. aug 2016 Køres godt igennem, hvad snakker vi om her, når folk siger det ?

Er det 30,40,100km eller.....

• #16   17. aug 2016 En diesel skal generelt køre langt hver evig eneste dag. Det der med 15 - 20 kilometer er ikke nok. Minimum 50 - 75 kilometer dagligt, så giver det mening.
    Derunder er du bedre tjent med en benziner. Der er INGEN motorer der har godt af start - stop kørsel, men benzineren holder bedre til det. En kold motor slides dog uforholdsmæssigt af for meget start stopkørsel.
    Hyppigere olieskift og øvrig pasning kan kompensere lidt, men du slider stadig hver eneste gang du drejer nøglen.

• #17   26. aug 2016 Er 110hk benziner'n tam sammenlignet med diesel ?

• #18   26. aug 2016 Smut forbi en forhandler og få en prøvetur. Så har du det bedste grundlag for at vurdere ud fra dine egne kriterier.

Kommentér på:
C4 Cactus

Annonce