{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

1 Service hos mærke-værkstedet... {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg første gang til service med min bil. Den skal til 20.000 km service (købt den helt ny).

Min spg er. Hos mærke-værkstederne er service betydelig dyrer end de andre steder. Jeg tænkte på hvis jeg tog til de andre værksteder, som udføre servicen efter bilproducenternes forskrifter. Vil garantien ryge????

Hvad er fordel el. Ulempe ved at vælge alt andet end mærke-værksteder????

Hvad gøre i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 Service hos mærke-værkstedet...
  • #1   15. aug 2016 Jeg køre altid på autoriseret-værksteder. Jeg vil personligt aldrig købe en bil der er holdt på et uautoriseret værksted smiley .

• #2   15. aug 2016 Vi holder også altid service på et aut værksted ihvertfald indtil udløb af garanti.. Har flere gange fået lavet bilen på Toyotas regning selvom garantien var udløbet smiley

• #3   15. aug 2016 Nej garantien dækker stadig , der kan blive problemer med kulancerep.

• #5   15. aug 2016 Hvad med garantien????

• #6   15. aug 2016 Så længe et frit værksted laver service efter forskrifterne og der er bevis for at det er dele/olie der er godkendt dækker garantien uanset hvor du får lavet service

• #8   16. aug 2016 jeg bruger aldrig et mærke-værksteder, men et frit værksted med speciale i den bil jeg har, og der får jeg samme eftersyn bare billiger smiley

det eneste du skal være opmærksom på når du bruger et ikke mærke værksted, er at de laver et service efter fabrikkens anvisninger og du får en udspecificeret regning, hvor der bla. stå præcis hvilken olie der er brugt og ikke bare xx antal liter olie, og hvis de skifter andre dele at det er dele i original kvalitet, så brude der ikke blive problemer med garantien

• #9   16. aug 2016 Jeg bruger altid autoriseret værksteder eller special værksteder.

Før i tiden brugte jeg uautoriseret værksteder men syntes at mange af de små værksteder ikke er fulgt med udviklingen, så heller et autoriseret værksted hvor de har rutine og erfaring med de enkle bil mærker.

• #10   16. aug 2016 Tit og ofte får man også renset bremserne på de uaut cærksteder, hos mærke værkstedet, er det sparet væk, dor at holde et "basisservice" nede på 1998kr. Kontra 1000kr ved et uaut... Mange gange er de første par service, kun olie og filterskift, og så luft/pollenfilter.
    Men det er op til folk selv... Man får heller ikke fabrikantens mobilitets service ved uaut( men de fleste har jo autohjælp via forsikring)
    Lak/rust kontrol skal de aut. Lave. Men det er gratis.
    Så dit valg.

• #11   16. aug 2016 De skal bruge det korrekte service skema,de skal bruge olie der overholder de rigtige normer og gør de det er det altså lige meget hvad værkstedet hedder, det er ikke just noget der kræver special viden, og det er tit en lærling der alligevel udføre det.
    Der kan blive noget med kulance hvis du bruger de frie værksteder, valg af værksted er et spørgsmål om tillid.

• #12   16. aug 2016 Dem der får lavet autoriseret service betaler 40-100% mere, så der er en del sparet gennem en bils liv ved at vælge de frie. Ødelægger de noget gælder garantien, men kulance fra fabrikken bortfalder totalt hos de frie, når det er ud over garantiperioden.

• #13   16. aug 2016 Jeg har en garantiperiode på 3 år, dvs når garantiperioden er over skal jeg vælge de andre værksteder end mærke-værksteder????

• #14   16. aug 2016 Det bestemmer du jo selv, der er ingen der skal bestemme hvad du skal.

• #15   16. aug 2016 der er altid en vis risiko ved at få lavet et ikke autoriseret eftersyn - der kan blive problem med garanti reparation / kulance reparation senere

Så vil du løbe den risiko - så spar de få hundrede kr. og få lavet et uautoriseret eftersyn smiley

• #16   16. aug 2016 Og så er det langt fra sikkert at det autoriserede er dyrere. Mit lokale Renault værksted giver service til samme priser som de uautoriserede. Faktisk var to ud af tre uautoriserede dyrere end Renault sidst jeg fik lavet service.

Udover evt kulance efter garanti udløb får man også evt software opdatering hvilket man sjældent får ved de uautoriserede.

• #18   16. aug 2016 Mr bean.
    Det er en generel ting vel alle mærker.. Den måned bilen er indreg.. +\- 1 måned eller det serviceinterval bilen nu har i km +\- 1000km) der skal bilen til service, hvis den grænse overskrides, kan forhandlerne stå på hælene og nægte alt garanti rep, da DU Som kunde har midligeholdt din bils service.

Og så lige en personlig note fra mig..
    Jeg ville ALDRIG. ALDRIG. Køre mere end 15000km på motorolie, eller max 12 mdr, mellem, samt altid få skilt bremser ad og renset op, det kan godt ske en bils interval siger 30-40-50000km på olie, eller 24 mdr,, det da også fint for kunden at se, jamen det koster intet i service, i bilens garanti periode, feeeeedt, nej,, hvis du kører 50000km på olien hver gang, så slider du sku en del mere på de indre. Hvorfor tror du flere og flere mærker har problemer med olieforbrug??

• #20   16. aug 2016 Der er flere autoriseret værksteder der køre med Prismatch på serviceeftersyn, så det der med at dem der bruger autoriseret værksteder betaler 40-100 % for meget holder ikke altid.

• #22   17. aug 2016 har altid foretrukket at bruge autoriseret, både fordi jeg arbejder hos et autoriseret men også fordi at jeg meget tit ser hvad de uautoriseret kan finde på at gøre med bilen og får den fucket fuldstændig op.. inden jeg startede hos autoriseret havde min far en bil med beige kabine, han kørte den på uautoriseret og fik den tilbage med sorte sko mærker på måtterne, en ødelagt ESP knap, da de så skiftede den knap kunne de ikke engang sætte en der ligner på... det er simpelthen for dårligt i min verden.. nu kører han på autoriseret og det er mig der laver den hver gang, det kan han godt lide smiley

• #23   17. aug 2016 Mathias
    Hvorfor fan laver du den så ikke bare derhjemme, det er vel ligeså godt?

• #24   17. aug 2016 Mathias, der er altid skræk historier.
    Jeg kan komme med mindst ligeså mange fra de autorisedere.. Bla. En hvor de sagde mandens motor var død, og der skulle ny til, tilbud 45000kr.
    Jeg fik den ind, og skiftede et stelkabel til 50kr plus løn. Vw.

• #25   19. aug 2016 Jeg har aldrig sagt at der ikke var skrækhistorier fra autoriseret værksteder, har selv hørt nogen stykker
    Allan: fordi jeg ingen lift har hjemme og han vil gerne have et stempel i bogen smiley

Kommentér på:
1 Service hos mærke-værkstedet...

Annonce