{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.886 visninger | Oprettet:

Nedslibning af bil... {{forumTopicSubject}}

Hej alle BG'ere...

Jeg har på det seneste været på jagt efter billige autolakerer som er interesseret i at tjene en sjat penge sort på at hellakere min Punto 60SX. Som sædvaneligt kender ens et eller andet en eller anden hvis vens brors fætter er autolakør og derfor kan skaffe det billigt. Dette var ligeledes også tilfældet for mig, men min "kontakt" kunne "kun" tilbyde mig en pris på 8000 (og dette gjaldt kun hvis farven skulle være den originale). Jeg kan forstå at dette er et forholdsvis godt tilbud for en hellakering hvis man selv splitter bilen ad (hvilket jeg havde tænkt mig), men min kontakt var sikker på jeg kunne få det for 6000 hvis jeg hørte ad rundt omkring. Han sendte mig videre til en af hans bekendte men hans pris var ligeledes på 8000.

Jeg har nu valgt (trods der ligger en autolakør 1 km fra mig) selv at skille bilen ad, men også selv slibe den ned. Jeg ved det virkelig er en "tuff" beslutning, men jeg har tiden og er ikke bange for at gå i krig med projektet (har malet en del max'er gennem årene hehe :p).

Mit spørgsmål er derfor: How to nedslibe en bil ? må der bruges maskiner ? hvilket korn sandpapir bruges der ? er bilen sårbar i den tid den er blevet nedslebet ?

Ville meget gerne høres jeres input angående nedslibning af en bil smiley jeg er garanteret en pris under 5000 hvis jeg selv skiller den ad samt nedsliber den og da jeg er ung studerende og har NADA money ; - (

(hvis i så undre jeg over hvorfor øsen skal males skyldes det at den har 2 grønne skærme hvorimod resten af bilen er rød - men det røde farve er 2talt falmet og skal om ik andet males rød igen)

Steven-O | Glad (men fattig) Fiat Punto ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedslibning af bil...
  • #1   2. aug 2006 få dem til at slibe den ned, så kan du altid få lavet div slibe mærker efter men hvis du selv sliber den er det dit problem...

  • #2   2. aug 2006 jeg vil råde dig til ikke og slibe den selv, det er et pisse træls arbejde.. kender det ALT for godt selv..
    syntes du skal vente og spare op og så få dem til det..


  • #3   2. aug 2006 jooe men altså....jeg er i den situation hvor jeg hellere kan leve med slibemærker end at betale dem for at gøre det....

  • #4   2. aug 2006 Få malet skærmene og så poler resten af bilen op som Michael også skrev.

    Sådan en polerings maskine kan man købe i harald nyborg.


  • #5   2. aug 2006 jamen vil du så gerne betale for at få det lavet om sener hen ? for det ender det med, det ender med at du syntes det er så grimt at du blir træt af det.. (ville jeg ihvertfald)

  • #6   2. aug 2006 jamen altså skal du have ALT malingen af ?

  • #7   2. aug 2006 og hvad med indvendigt?

  • #8   2. aug 2006 for det første skal man altid selv skille sin bil ad hvis den skal males..(hos mig) for det andet så har jeg lavet mange hel lakeringer hvor folk selv lige vil spare 2000-3000 kr ved at selv slibe lortet ned,det kan ikk svare sig..hvis bund arbejdet ikk er 100% iorden bliver resten heller ikk,og så kommer folk og klager over det ene og det andet..det dur ikk..8000 er sku billigt for en hellak..giv det og vær glad..du vil fortryde andet..

  • #9   2. aug 2006 man skal da langt fra slibe alt malingen af..den skal bare materes der hvor den ikk fejler noget og ellers skal alt rust og ir slibes helt ned og måske sandblæses..

  • #10   2. aug 2006 ja det ved jeg godt, er selv gang i en mascot hvor jeg har sat skørter og alt det der på, så jeg ved godt hvor meget der skal slibes, men ved jo ikke hvor meget han vil og om den skal males indvendigt, for hvis den skal males indvendigt, så ville jeg godt nok droppe at gøre det selv, det er lidt mere bøvlet så smiley
    men skal den bare have uden på er det ikke så slemt syntes jeg ikke, man kan også få sådan noget man sprøjter på så man kan se om der er ujævnheder osv.


  • #11   3. aug 2006 By the way, PSYCH FLOT record du har der mester...

  • #12   3. aug 2006 Okay drenge....jeg kan godt forstå et vink med et vognstang....men jeg er stædig smiley Altså bilens originalfarve er rød. Den røde farve er falmet (hvilket er en svaghed for netop den punto røde farve) og den kan ikke shines op med polering :-(. Så jeg skal og vil have den hellakeret. Jeg har sat 5000 af til projektet nu men kan godt få skrabet mere sammen. Problemet er så bare jeg skal ligge og rode med det mens jeg lige er startet på ny uddannelse, og dette vil jeg helt undgå. Jeg har et par uger nu inden jeg starter uddannelse og havde derfor tænkt mig at invitere et par gode venner over og så giver vi den gas med sandpapiret.

    Så hvis vi i gidder stoppe med at fratale mig det (please hehe) så søger jeg stadig svar på hvorn selve proceduren foregår. Er det ligesom lakken på en gammel maxi hvor man starter med en x antal korn og så går længere og længere op ? Jeg vil udemærket godt at originalmalingen KUN skal materes og ikke slibes væk. Jeg har heldigvis INTET overfladerust på bilen så skal ikke til at slibe rust eller ir væk...

    Men til jer der siger i har prøvet det. Kunne i ik prøve at stille proceduren op i punktform ? smiley


  • #13   3. aug 2006 1: slib hele bilen med maskine, p 400
    2: alle kanter slibes med håndpapir p 400, el. en scotch-brite slibeklud(extra fine)
    3: blæses ren og vaskes i silikonefjerner.IKKE fortynder!!
    4: afdækning og maling
    5: 3 timer ialt ;)))


  • #14   3. aug 2006 hmmm. 3 timer uden maling, heheheh smiley ca.

  • #15   3. aug 2006 Damn THX Motorpik smiley lige sådn en step-by-step jeg søgte. Hehe bare for sjov, jeg har svært ved at tro du ikke har prøvet at slibe en bil ned selv!!! Hvorn blev resultatet ? smiley

  • #16   3. aug 2006 Damn du owner jo med airbrush !!!! smiley

  • #17   3. aug 2006 Og inden du går igang , så skal du lige huske hvorfor vi malere sliber bilen! Det er for at fjerne al forurening fra overfladen. Så kort tid efter at du selv har slebet din bil(ca1 døgn) er overfladen forurenet igen, og så skal den slibes igen inden lakering.
    Så hvis du insister på et gør det selv slibning- Så sørg for at maleren maler den senest dagen efter, og at den IKKE har været uden dørs mellem slibning og lakering.
    Hvordan du vil klare det ved jeg ikke, men eneste rigtige løsning er vel at stå på malerens værksted og slibe bilen.
    Hilsen en gammel autolakker som har set for mange mislykkedes "gør det selv slibninger"
    Men prøv at spørge din tandlæge om du selv må bore for inden han laver dine huller i tænderne-Så kan du rigtig spare penge!!


  • #18   3. aug 2006 Okay....jamen det vil jeg da have i baghovedet. Jeg tror jeg gør det at jeg imorgen kontakter lakøren og hører ang. hvordan og hvorledes. Jeg ved bare at det jeg forsøger er muligt, idet min chef selv sleb sin gamle mercedez ned og kørte den 10 km hen til maleren. Om det var på dagen, dagen efter eller ugen efter kan jeg ikke stå inde for. Men jeg har været i værkstedet han gjorde det, og der er hverken ind eller udsugning. Tværtimod. Det trække fra døre og vinduer og det skulle ik undre mig om der også flyver en helvedes masse støvpartikler rundt, idet værkstedet er bygget op inde i en gammel lade.

    Summersummarum er at han slab godt fra det smiley

    Takker mange gange - Over an out

    (og dog - et sidste spørgsmål - HVIS jeg nu går død eller indser at det bliver noget crap, vil det så blive dyrere for mig at få hellakeret bilen ? Altså i så fald skulle vedkommende jo alligevel slibe hele bilen igen, så i teorien kan han vel være ligeglad med hvilken stand bilen afleveres i ? Kort sagt: kan jeg på nogen måde gøre det værre ?)


  • #19   3. aug 2006 Ja det kan du, for inden maleren sliber bilen, så bliver den vasket i siliconefjerner, for at fjerne voks og tjære rester, alle små buler bliver mærket op og spartlet.
    Hvis du bare sliber, så gnider du voks og tjære rester ned i slibe ridserne, så er det næsten umuligt at fjerne, og ingen kan finde små bulerne ,når bilen er matslebet.


  • #20   3. aug 2006 Okay ..... det må jeg også lige have i baghovedet. Ligemeget hvad kan jeg høre på det hele at jeg skal have anskaffet mig noget siliconefjerne - hehe.

    Takker endnu en gang for snakken / råddene...


  • #21   3. aug 2006 ingen årsag...

Kommentér på:
Nedslibning af bil...

Annonce