{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Støddæmpere til Getz {{forumTopicSubject}}

Hej.Skal til at bestille støddæmpere til min Getz (foraksel). Jeg faldt på Monroe på eBay, hvad siger jeres erfaringer om Monroe, er de gode? Eller skal jeg kigge på andre støddæmpere, helst IKKE alt for dyrt. Bilen er sænket 35mm/40mm med fjedre, hvis det har en betydning.
- Tror i der medfølger beskyttelses/støv gummi også med i pakken eller er det unødvendigt, altså dem her: http://i.ebayimg.com/images/g/UP4AAOSwoudW7ZJ6/s-l1600.jpg

Link til støddæmpere: http://www.ebay.com/itm/2x-Front-Shock-Absorbers-HYUNDAI-GETZ-02-MONROE-R7613-R7614-/181931336413

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støddæmpere til Getz
  • #3   19. aug 2016 Mange tak for hurtig svar caveman og rasmus smiley men er det nødvendigt at købe beskyttelses gummi til dem så? Sker der nogen uden, eller kan man måske bruge dem som sidder allerede i bilen, de gamle originale altså?

• #4   19. aug 2016 Ups så ikke lige din besked rasmus smiley så de skal også bestilles? Pis smiley skal de være fra samme mærke eller vil alle mærker passe til monroe?

• #5   19. aug 2016 Nu har jeg fundet dem her: http://www.ebay.com/itm/2x-Front-Shock-Absorbers-Pair-HYUNDAI-GETZ-TB-2002-09-Protection-KIT-/182231381624
    Bergh er vist Polsk mærke som jeg slet ikke kender noget til og de er med manchetter. prisen er ca. 710 kr. mens monroe koster ca. 750 kr uden manchetter.
    Monroe bliver lidt dyrt hvis jeg skal købe manchetter oven i smiley så er spørgsmålet hvor god Bergh er?

• #7   19. aug 2016 Jacob: det vil sige man kan sagtens bruge de gamle originale manchetter sammen med monroe hvis det er?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   19. aug 2016 Jeg har haft monteret mange monroe dæmpere, og der har aldrig været noget med dem.
    Der har aldrig været kapper eller andet ekstra med, kun støddæmperen.
    Men har i 95% af tilfældene kunne genbruge de org, har haft givet dem en hurtig vask hvis de var smurt ind i olie, ellers bare byttet rundt.
    Og diameter osv er ens, eneste forskel kan være om org kan løsnes med 2 fast nøgler, eller om det er 1 fast nøgle og unbrako (Ikke at man gør det på den måde, men muligheden er på de fleste)

• #11   19. aug 2016 -Mange tak for svarer jacob smiley

- piraten jeg skal ikke skifte dem, det er min mekaniker der skal gør det for mig, vil bare skaffe de gode reservedele til fornuftige priser så han tager kun arbejdsløn, han skal nok finde ud af hvillet værktøjer der skal bruges hehe smiley der skal også skifes bærme/bøsninger og stabilisator arme da jeg er træt at høre den klunk lyd der kommer hele tiden når jeg køre fra den MINDSTE hul på vejen smiley

- jeg er glad for de gamle kan bruges igen, da jeg har ikke styre på skidtet mekanikeren sagde der skal skiftes disse ting, jeg få en pris af ham, jeg kommer hjem og matcher priserne fra ebay og andre hjemmesider jeg kan finde. Jeg tror sku ikke jeg vil beholde bilen så længe da tandstang er allerede defekt og det bliver en dyrt omgang hvis den skulle skiftes, men den fik syn med defekt tandstang hver gang. Om 10 tusinde km skal der skiftes tandremsæt.. Så der er mange penge der skal ryge snart, derfor vil jeg af med den nok til næste syn inden jeg skal af med flere penge smiley

- nårh men jeg siger mange tak til alle sammen for jered hjælp. Det bliver så monroe smiley jeg blev lidt snydt af jer nu hehe

• #12   4. sep 2016 Du har da lige skiftet...

• #13   4. sep 2016 Der blev kun skiftet sækningensfjedre rasmus og ikke støddæmpere. Jeg har faktisk fortrudt at jeg ikke fik dem skiftet samtidig smiley lærestreg

• #14   4. sep 2016 Arh okay sorry, ja de holder vel ikke meget mere end 100.000 km, er dine fjedre også begyndt at ruste ?

• #15   4. sep 2016 Aner det ikke da gav dem dinitrol rustbeskyttelse smiley ved ikke hvordan de ser ud under

Kommentér på:
Støddæmpere til Getz

Annonce