{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Motor på octavia {{forumTopicSubject}}

Da min kæreste og jeg venter os, er vi jo på udkig efter en stationcar og kan egentlig godt lide skoda octavia.

vi har kigget på de her:

http://www.biltorvet.dk/bil/skoda/octavia/combi-1-2-tsi-ambiente-105hk-stc-6g/1147283

http://www.biltorvet.dk/bil/skoda/octavia/1-4-tsi-122-ambiente-combi-greent/b2147064389

Mit spørgsmål er så om hvad i har af erfaringer med dem og hvilken motor der køre bedst, eller om de er lige gode?

På forhånd tak
MvH den kommende mor og far smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor på octavia
  • #2   28. aug 2016 Har selv haft en 1.4 med 122 HK som nu er byttet til den nye 1,4 med 150 hk.

Både 1,2 og 1,4 kører fint, mener dog den "gamle" 1,2 med 105 hk er i underkanten til en sådan bil. Der er ikke meget kraft overskud og ved motorvej med 130 bliver en bette motor yderst tørstig.

Med dem du kigger på vil du blive glad for et fuld automatisk klima anlæg, den 1,4 du linker til er en ambiente solgt under "family" kampagnen hvor der er klima, armlæn, isofix på forsædet.

• #4   28. aug 2016 jeg vil også selv mene at 105 Heste er for lidt til en stationcar, så derfor hælder jeg også mest til 1,4'eren, men det er altid rart med lidt råd omkring en ny bil man ikk har så mange erfaringer med (:

2# men der er også isofix i bagsæderne, ikk også?
    synes nemlig ikk jeg fandt et sted hvor jeg kunne læse mig frem til det, og det står nemlig ikk i beskrivelsen om den.

3# det er heller ikk fordi jeg mangler en hurtig bil, bare den kører godt så er det længe fint med mig (:
    men at den kan overhale på motorvejen er nu også rart smiley

• #5   28. aug 2016 Ja der er selvfølgeligt isofix på bagsæde også.
    Min egen fra 11 måned 2011 med 70.000 km blev solgt for 159.000 ved den forhandler jeg byttede ved. Det var en elegance der ud over den du linker til havde p sensor for og bag, læder på gear, rat og håndbremse, regn sensor, maxi dot, 17" alu, bedre radio osv. Så med næsten dobbelt km stand og lavere udstyrs niveau er den noget højt prissat.
    Min gamle var dog også solgt på få dage.

• #6   29. aug 2016 Min bror har en sedan i 1.2

Syns nu den trækker fint smiley ingen raket.. SLET IKKE!! Men den trækker da bilen fint op i fart og køre da ok på literen af stor bil/lille motor.. Meeeeeeeeeeen.. Måske 1.4 ville passe en smule bedre til bilens størrelse smiley

• #7   1. sep 2016 Hvad er der galt med en hellcat?

• #8   1. sep 2016 Havde sparket mig selv i baghovedet og manden mig op og kigget på noget 1,8-2,0turbo. køre lidt kortere på literen men er sp meget mere dynamiske.

Og havde valgt at kigge superb istedet for Octavia

• #9   1. sep 2016 Nu er der sikkert et budget der skal holdes, der er intet der taler for en Superb andet end bagsæde pladsen.
    Havde selv ny superb i kiggeren da jeg handlede, men har endnu ikke brug for bagsæde pladsen (mindre unger) så fandt den alt for lang at køre i.
    En Octavia kører efter min mening mere harmonisk med mindre man har helt frit slaw fra hylden med motor variant, undervogn osv. osv. Desværre er der de færreste der ikke behøver skæve til økonomien når de handler bil.
    En 1,8 T motor fra årgangen eller inden for budgettet ville jeg kun fraråde.
    De er hvis ikke de er motor repeteret kendt for et højt olie forbrug der bestemt ikke bliver bedre med alderen.

• #10   4. sep 2016 #8 havde jeg haft behov for en 1.8 så havde jeg kigget på det i stedet for, og hvis pengene var der til det.
    nu skrev jeg om en 1.2 og 1.4 fordi det er dem vi har kig på, og en superb vil jeg ikk ofre 150-200.000 ekstra på bare for at få det mere bagsæde plads, da der er rigelig plads til os i en octavia.
    så det har intet med at gøre at jeg skal "mande" mig op overhovedet.

Ellers rigtig mange tak for jeres svar allesammen (:

Kommentér på:
Motor på octavia

Annonce