{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Service indikator {{forumTopicSubject}}

Min seat ibiza 1.0 tsi kalder til olieskiftservice. om 29 dage.

Den kører med longlife service interval op til 30.000km eller 2 år til første service. Den har kun gået lige knap 12.000km og har kun kørt siden april i år.

Er det en fejl at den kalder ind så tidligt, olien burde da holde noget længere når det er longlife vil jeg mene?

Ringer selvfølgelig ind og hører dem ad mandag, men kunne være nogle andre der har prøvet noget lignende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service indikator
  • #1   3. sep 2016 Mange biler har service alt efter hvor hårdt man køre bilen. Så hvis du har kørt meget, hvor du giver gas osv. så regner den ud at du skal tidligere til service smiley

• #3   3. sep 2016 Er det ikke bare niveaumåleren som kalder på efterfyldning?

• #4   3. sep 2016 Ja ved godt den kan kalde ind tidligere, men synes dog 12.000km er noget tidligt i forhold til de 30.. måske omkring de 20-25 ville være mere realistisk.. smiley

Men kan selvfølgelig være den er sat til 15.000 variabel interval, så skal den nok bare lige stilles.

• #5   3. sep 2016 Tror ikke den mangler olie, den har ikke lyst med olielampen. Og den kalder det for et olieskift service. Ville også være lidt mærkeligt hvis den først ville have fyldt olie på om 29 dage smiley

• #6   3. sep 2016 havde skiftet olien og videre. det der med 30 k på olie det har ingen dagen været nogen god ide i min bog. olien bliver nedbrudt om det er longlife eller ej den er sikkert sat til fast interval hvis den er blevet nulstillet manuelt

• #9   3. sep 2016 Ja den bruger nok noget olie på 30t km, det skal lige tjekkes igen. Hvis den mangler noget må de lige fylde lidt på når jeg alligevel skal have stillet indikatoren. Fylder ikke bare et eller andet skidt på ;p må nok hellere få den rigtige olie smiley

Om en motor har bedre af kortere intervaller er der sikkert ikke tvivl om, men regner med at have bilen 4 år. Så ved ikke om det er at gå med livrem og seler at få skiftet den ved 15t km istedet for det variable interval.

• #10   3. sep 2016 har en kammerat som har købt en Opel Corsa og han har haft den siden november og kørt omkring 12-13000 km og der siger den det samme som din gør. og det er også 30.000 km normalt. han har ringet til opel og de siger de glemte at nulstille den fra fabrikken? men det burde vel ikke kunne ske? den skal vel bare have skiftet olie? eller hvad? smiley

• #11   4. sep 2016 Tror godt det kan ske, kan se i servicehæftet at der er forskellige service intervaller nogle faste og nogle variable. De har sat et kryds ud for 30t km variabelt service på min. Så har de nok bare glemt at stille den i farten, eller stillet den forket. Kender selv en med en polo, han måtte ind 2 gange og have den stillet..

Men når man får sin bil er der en tjek liste de skal hakke af med ting der skal gåes igennem, så skulle ellers være rimelig idiot sikkert smiley

Kommentér på:
Service indikator

Annonce