{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.018 visninger | Oprettet:

Val
Val
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 108

Uovlig parkering {{forumTopicSubject}}

Hej, vi har en træls nabo som parkerer på vores grund hver dag som om det var hendes, når man bede hende om at fjerne sin bil, så lukker hun bare døren igen.. vi har politi anmeldt det, men der sker intet self... Hvad fanden kan man gøre ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uovlig parkering
  • #1   13. sep 2016 Parker bag hende, så hun ikke kan komme ud igen. Det er jo din grund

• #2   13. sep 2016 Så stopper hun nok med det ret hurtigt skal du se....

• #3   13. sep 2016 sæt hegn op,
    eller anden afmærkning

evt minebånd, som det politiet bruger,

så hun kan se,, hun skal holde sig væk,
    og hjælper det ikke,

så man bliver grover, i sin metode

når i nu har prøvet og komunikere med hende

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#4   13. sep 2016 har prøvet med at parkere bilen sådan så der ikke var plads til hendes, men hun har squ bare parkeret sådan så jeg ikke kunne komme ud, så jeg har ikke rigtig lyst til at parkere bilen bagved hendes, ved ikke om hvad hun ka finde på, de damer er squ da crazy smiley men har overvejet at sætte hende bil på 4 træstumper, men gøre politiet noget ved det så ? eller har de helle ikke ressourcer til det ? smiley

• #5   13. sep 2016 Bestilt en Falk bil og få den transporteret væk på hendes regning. Den må jo tydeligvis være i stykker når det den holder på din grund smiley

Men det går nok ikke.. Men kunne være skide sjovt.

Eller lav tidsbegrænset parkering medmindre man har fået udstedte en parkerings tilladelse, og så kan du gå og lege parkeringsvagt smiley

• #6   13. sep 2016 Ved ikke hvad bil du har men et tov i hendes bil og så træk den væk

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#7   13. sep 2016 er det lovligt at give parkeringsbøder selv ? smiley

Kan min 3d desværre ikke smiley

• #8   13. sep 2016 Mht, til parkerings bøder så synes jeg sku nærmeste det ene firma efter det andet skyder op. Så kan være du skal starte eget firma, og så selv hyre firmaet til at kontrollere din grund, og hvis hun ikke betaler kan man bare slæbe hende i retten. Om det er så nemt som det lyder tror jeg næppe. Men kunne bare godt se det sjove i det.

• #9   13. sep 2016 Skilt op: Privat grund, biler fjernes uden ansvar

• #10   13. sep 2016 Jeg kender nogle der kan fjerne den

• #11   13. sep 2016 Donkraft under og af med et hjul og læg det ved siden af.
    Du lader selvfølgelig donkraften holde bilen oppe og venter på at hun kommer og beder om din hjælp da du jo har hjulbolte og momentnøglen med dig.
    Så giver du hende bare lige en mundlig melding om at det koster hende 500,- i leje af momentnøglen.
    Så tror jeg ikke at hun gør det mere.

• #12   13. sep 2016 - Havde selv samme problem der hvor jeg boede tidligere.. Der var det bare hendes gæster der gang på gang parkerede enten bag min bil eller der hvor jeg skulle holde.. Det fik en ende, da jeg valgte at placere min bil, så ingen af dem kunne komme ud.. smiley

• #13   13. sep 2016 Marker dog grunden op med f.eks.: http://www.harald-nyborg.dk/p10568/hegnspael-110x0-8-cm-roed-10-stk på det stykke det handler om.

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#14   13. sep 2016 ja, det lyder til at man skal prøve men lidt grovere metode smiley

• #15   13. sep 2016 Tag lige et billede af gerningsstedet

• #16   13. sep 2016 Hvordan parker på jeres grund, holder hun direkte inde på jeres grund eller hvordan skal det forståes?

• #19   13. sep 2016 bare vær et svin og tag en kniv og luk luften ud af alle 4 dæk. når hun ikke ser det. så skal du nok se at hun nok skal finde et andet sted at holde

• #20   13. sep 2016 Vil osse godt lige se hvordan hun holder på jeres grund og hvor? smiley Bor i til leje, eller ejer i?

• #21   13. sep 2016 Døjede også engang med et fæ der ville holde så jeg kun med stort besvær kunne komme ud af min indkørsel.
    2 gange tagpap med søm placeret ved hjul hjalp på dette - groft ja men var en af den slags fjolser man ikke kunne tale med.

Er det på ens grund kan en feje maskine der sprøjter godt med sten bruges, evt. spredning af hønse gødning eller sprøjtning mod ukrudt mens vedkommende holder parkeret, der skal jo også gødes og sprøjtes hvor bilen holder.
    Evt. kan man bruge pladsen hvor hun holder til spray male forskellige ting, du har jo forsøgt advare og pænt bede hende om flytte bilen.
    Sjove nedgravede ting eller et lettere skjult hul - der er masser af muligheder.

• #22   13. sep 2016 21#
    kan godt li din tanke gang smiley

• #23   13. sep 2016 Den er nem .. Skilt med skriften

PRIVAT GRUND
    Biler fjernes uden ansvar

Når hun så parkere der igen så ringer du efter den lokale skrothandler og beder ham fjerne bilen ..

• #24   13. sep 2016 Du kan jo "tabe" dine pigsko(med extra lange søm) foran og bagved hendes dæk......
    .Når hun så har været punkteret 4-5 gange kan du gå over og spørge hende om hun har set dine pigsko , fordi du ikke selv kan finde dem smiley

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #25   13. sep 2016 Det er ikke muligt at fjerne ting uden ansvar, idet er opstår et varetægtsforhold. Derimod kan du give hende parkeringsafgifter for at holde ulovligt.

• #26   13. sep 2016 Clegg Med sådan et skilt så hæfter man f.x. ikke for de ridser/buler bilen evt. får når den bliver fjernet ...

Har selv været turen igennem

• #27   13. sep 2016 Et billede af hvordan hun parkerer på jeres grund, ville være meget behjælpeligt, så skal vi nok hurtigt finde en løsning til hvordan du slipper af med hende. smiley

• #28   13. sep 2016 vis du gør som 99% af jer siger så kommer du selv til at stå for skaderne på hendes bil lige meget hvad + du kan kommer i fængelse vis du evt skærer dæk op eller læstner hjulebolt eller andet som kan påvirke hendes sikkerhed i bilen

og så skal du sku ikke komme og klage når hendes venner fuckker dig totalt op

• #29   13. sep 2016 Bestil byggevare eller grus og få fragtmanden til at stille dem så tæt på hendes bil at hun ikke kan komme ud.
    Du kan jo ikke gøre for at fragtmanden har placeret dem der. =)

• #30   13. sep 2016 Altså mit forslag går jo heller ikke på at løsne hjulbolte, men simpelthen tage hele hjulet og lægge det foran hendes førerdør - så KAN hun overhovedet ikke undgå at se at der mangler et hjul.
    Og så sæt en seddel i ruden, hvorpå der står at momentnøgle kan lejes for prisen - så har man jo intet ødelagt udover hendes dag.

• #31   13. sep 2016 Hvorfor skal bilgalleri altid komme med en masse fantasifulde, men dog ubrugelige og i sidste ende dyre forslag, vi har stadig tilgode og se hvor meget på tråd starterens grund der er parkeret.
    men et skilt med privat grund, samt skriftlig påkrav om at finde anden p-plads ville nok være en start, der efter vil jeg mene at et lavt hegn/pæle skulle kunne løse problemet.
    Har været på den anden side af konflikten hvor en emsig nabo mente at den offentlige p-plads ude på vejen var deres.

• #32   13. sep 2016 Haha ja forhelvede få et læs grus læsset af bag hendes bil. Så kan du være heldig hun spreder
    Det ud for dig når hun skal bruge bilen smiley

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#33   13. sep 2016 vi lejer en del af huset, og der 3 biler i alt til vores hus, så hun tager altid en af pladsene.. vi- alle huslejer og udlejer selv har kontaktet hende og politiet... intet resultat smiley billeder kommer om lidt

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#34   13. sep 2016 Hendes er den røde bil

profilbillede
  • Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#35   13. sep 2016

profilbillede
  • Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#36   13. sep 2016 og hun bor bagved det grønne hegn på VENSTRE side, på det sidste billede.. så man skal ned til den stor vej først og så til venstre i 50 m..

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#37   13. sep 2016 #26 Det er ikke muligt at skilte med, at man er fri for ethvert ansvar, se evt. FED1998.1349Ø og U 2002.2546 V.

• #38   13. sep 2016 Kan ikke helt se hvilket grønne hegn på sidste billede du mener...

Du mener hun bor på den anden side af vejen, på det billede hvor man ser varevognen på?

• #40   13. sep 2016 4 mand burde nok kunne rykke den ud på vejen .....

Eller lån et vrag af en bil og lav en TÆT parkering .. f.x. møjbeskidt 4x4

• #41   13. sep 2016 har prøvet noget lignende.. Men går lidt med døren på klem med det.. Skriv pb hvis du vil høre løsningen på mit problem.. smiley

• #42   13. sep 2016 parkere din bil, op af hendes havelåge, eller hvis du kan få hele bilen ind i hendes have så gør det, og undskyld det med at der holde en rød lorte bil på din egen parkerings plads. ellers nøjes med at sige det en gang, MEN så hun forstår det..

• #43   13. sep 2016 Smid en banan, blomme eller what ever i soens udstødning.
    Jeg ville nok også smide et par skilte op med privat parkering.

Bliver hun så stadig ved med at parkere der, så lav en stor rende rundt om bilen så hun slet ikke vil kunne fjerne den. ("Den dumme kost vil jo nok forsøge at fjerne bilen alligevel og forhåbentligt ødelægge sin bil") så lærer hun det jo nok.

• #44   13. sep 2016 Ring til en med en 4x4, tov i, og parker den ude på vejen.

Ring til Poltiet og meld den ulovligt parkeret midt i det hele. Så kommer der måske en patruljevogn ud, hvis ikke de kan komme i kontakt med hende telefonisk. Og kan de ikke finde kællingen, så kommer SOS el. lign. og fjerner lortet for hende, på hendes regning, rekvireret af Politiet smiley

• #45   13. sep 2016 skal du have rigtig hævn, så sætter du en hunde lort fast i køler gitteret, så får hun en stank i bilen, som kun bliver værre, som bilen blir varmer.. så holder du øje med når hun køre, sætter dig med en god kop kaffe og smiler. smiley

• #47   13. sep 2016 Pusher > Hvis man læser #33 lader det til at udlejer står på samme side som TS.

• #49   13. sep 2016 På den anden side kan man heller ikke se et P-skilt på området. smiley

Og da man kører ind over en kant i et villakvarter, så vil jeg da grundlæggende formode at det er private grunde.

• #51   13. sep 2016 På privat grund, nej.

Det er ikke engang tilladt at parkere foran indkørslen.

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#52   13. sep 2016 EHM.. det vil sige at hvis jeg kommer ind på en blind vej, og ser en parkering i HAVEN på en privat grund, så jeg må parkere der, selvom ejeren af grunden siger du ikke må parkere på privat grund? .. lyder squ mærkeligt eller er det bare mig? smiley

• #53   13. sep 2016 Ikke engang med sin egen bil heller, Onkel Per... smiley

• #54   13. sep 2016 Dyhring > Faktisk nej. Ikke hvis du læser færdselsloven.

• M Y
    M Y Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #55   13. sep 2016 8800v. Det er meget nemt, få et p selskab til at kontrollere din grund tror de sætter skilte op osv på deres regning og hver gang der holder en på din grund så kan du ringe til p selskab og de ringer videre til p vagten og haps så kan de få lov til at betale 750kr, plus hvis du kan få lavet en god kontrakt med p selskab så kan det være du kan få nogle procenter for hver bøde der bliver skrevet. Det er en god forretning :-):-) Kan love dig at den røde bil holders sig væk med mindre vedkommende har mange penge O:-)O:-)O:-)O:-)

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#56   13. sep 2016 vi har prøvet også at parkere på alle p pladser- det hun gjorde, parkerede bare i indkørslen bagved alle og gik hjem... det er vel ikke i orden ?

+ på den vej hvor varevogn holder, er der parkering forbudt på begge sider (kun standsning) .. så hvad fanden laver hun i vores kælder ? hvad bliver det næste at hun kommer og griller i vores haven eller hvad ? smiley

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#57   13. sep 2016 MY - ja, jeg tror jeg prøver det først smiley

• #58   13. sep 2016 #55
    Den der p-plads vil de ikke røre ved gratis.
    der skal for det første være optegnet båse(for pladsens ejers regning) og så skal der være en reel indtjeningsmulighed for de opsætter skilt gratis.
    og for at du skal få andel i indtægterne, så skal du også deltage i udgifterne. DVS at du skal være med til at betale for skilte samt dække ind i retsager samt afgifter der bliver annulleret af den ene eller anden grund.

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#59   13. sep 2016 hov ikke KÆLDER.. mente vores side vej

• M Y
    M Y Tilmeldt:
    jul 2016

#60   13. sep 2016 8800v det er kun på den måde folk kan lære at holdes sig væk fra andres grund det er en bøde og hvis de bliver ved så kan de få en mere, hvis ikke der bliver betalt så held og lykke i retten. Jeg sys du skal ringe til flere private p selskaber og få lavet en god aftale smiley

• Val
    Val Tilmeldt:
    feb 2008

#61   13. sep 2016 og med hegn, mente jeg HÆK/ buske.. det kan gå lidt for hurtigt engang i mellem smiley

• M Y
    M Y Tilmeldt:
    jul 2016

#62   13. sep 2016 #58 det kommer an på hvilket selskab vi snakker om.

• #63   13. sep 2016 Cityparkering, Q-park og EuroPark har de regler som jeg har skrevet...
    de 2 første har vi førhen brugt og EuroPark er dem vi bruger p.t. i vores boligforening.

• #64   13. sep 2016 Jeg havde lukket luften ud af alle 4 dæk (ikke piftet dem for det er hærværk). Og jeg var blevet ved indtil hun havde fattet det.

• #65   13. sep 2016 Jeg er spændt på at høre hvad det ender med. smiley

Jeg havde tænkt godt og længe over hvad jeg ville gøre ved den bil, for det kan sagtens ende med at komme retur når du mindst venter det.

Uanset hvad, ville jeg nok starte med at sætte et par kameraer op sammen med en lampe der tænder selv med en bevægelsesføler, så du kan dokumentere hvad der foregår.
    Så havde jeg tænkt mig at banke på hendes dør, og spørge hende hvilke tanker der lå bag en parkering på en fremmed mands grund. Lukker hun døren, så er det bare at blive ved med at banke til hun åbner - og det kan tage lang tid. Ringer hun efter politiet og de rent faktisk gider komme derud, er det bare at forklare dem situationen og bede dem om at få hende til at fjerne bilen øjeblikkeligt.

Men jeg ville under INGEN omstændigheder bryde loven for at få hende væk. Det er meget nærliggende bare at gå amok med et af de ellers udemærkede forslag her i tråden, men det ender med at koste dig selv penge.

• #66   13. sep 2016 Det burde slet ikke være nødvendigt at skilte, sætte afmærkning eller andet. Man kører ganske enkelt ikke ind i en indkørsel hvor man ikke selv bor, for at parkere.

Du får intet ud af at ridse eller punktere hendes bil - andet end at du måske får igen.

Jeg ville få fat i to store sække stabilgrus eller perlesten og sætte foran og bagved bilen så hun SLET ikke kan komme ud. Og så en lille graveske i og en seddel hvor der står "Happy digging".

Fortæl gerne hvad der sker. Vi har selv en sag med vores nabo som gør alt i hendes magt for at genere os. Både med parkering af bil, hunde osv,

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #67   14. sep 2016 Du skal sket ikke fortage dig noget dom helst. Hvis det er din udlejers grund er det ham der må ordne det.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #68   14. sep 2016 søg på matrikkel på tinglysningen og se om det ikke er fælles vej/indkørsel til matrikkelnumre.. i så fald har du slet intet at gøre hvis hendes matrikkel også har brugsret.
    og som lejere og ikke ejere kan du heller ikke privat gøre noget, andet end at brokke dig.

• #69   14. sep 2016 Loven siger:

Det er ikke lovligt at parkere ud foran en indkørsel til ejendom. Denne forseelse udløser en afgift på 1.020 kr. Man må heller ikke parkere på en måde, der vanskeliggør kørsel til eller fra den pågældende ejendom.

Så det kunne være du skulle tage fat i politiet igen..

• #70   14. sep 2016 Hvad siger politiet helt præcist?

• #71   14. sep 2016 Hvis det er ok med ejeren så få sat en stolpe op med nr plade på til hver af de biler der holder der. Så må hun ikke parkere der og man kan få fjernet bilen.

profilbillede
  • #73   14. sep 2016 Det er jo meget enkelt:

"§ 17. Den, som uden ejerens tilladelse eller anden hjemmel færdes på anden mands grund eller som færdes ad en privat vej, hvor det ved færdselstavle eller andet lovligt opslag er tilkendegivet, at færdsel eller færdsel af den pågældende art er forbudt, straffes med bøde." Så du ringer bare til politiet hver eneste gang hun gør det. Sig hver gang at du også ringede dagen forinden og der intet er gjort ved det. Til sidst sender de vel for fanden en patrulje ud og stikker hende en bøde.

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/indland/private-kan-udstede-p-boede

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #74   14. sep 2016 men først check nu om hun har brugsret på "din" matrikel.. mange stedder findes der fællesbrug arealer/parkeringer. Fx rækkehuse, ejerlejligheder osv. Der kan sagtens være servitut at pågældende matrikkel har brugsret af dette areal. Også selvom det syntes at ligge i din forhave. smiley

Vi har f.eks. servitut hos os at passerende klovdyr(formoder bønder der har haft sine kø'er på mark), må gøre brug vandhullet på nabomatriklen, via vores indkørsel på grunden.. Idag er vores grund så bare midt i Randers, vandhullet er dækket og bygget hus på området.. og der er flere km til nærmeste mark - men idét servitut ikke er slettet gør den sig stadig gældende smiley

• #75   14. sep 2016 Ja, tjek om der er noget at komme efter først. Men hvis ejeren også mener hun er forkert på den er det nok rigtigt.

• #76   14. sep 2016

profilbillede
  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#77   14. sep 2016 #74 ...du kan være ganske rolig - den servitut er for længst ugyldigt enten som følge af interessebortfald eller passivitet :O)

• #78   17. sep 2016 En bigbag tæt på/rundt om hendes bil og så en ske.
    Så skal hun nok fatte det.

Det ku dæleme være underholdende at se på. smiley smiley

• #79   17. sep 2016 https://youtu.be/qyQ_kcCHt6M?t=41

Kommentér på:
Uovlig parkering

Annonce