{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.511 visninger | Oprettet:

R
R
Tilmeldt:
23. jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Rust før maler ? {{forumTopicSubject}}

Skal ha en vogn til maler.

Bilen har noget rust i den ene bagskærm som skal ordnes inden den ryger afsted.


Hvordan laves dette bedst ? Er det noget man selv kan ordne og få et ordenligt resultat ud af, eller skal man forbi en pladesmed ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust før maler ?
  • #1   19. sep 2016 ..

    profilbillede
  • #2   19. sep 2016 Det er vist arbejde for en pladesmed.
    Tror der er hul, hvis det bliver renset af.


  • #3   19. sep 2016 Min erfaring er at uanset hvor meget du sliber ned så vil det meget nemt komme igen... specielt når det er så slemt der...


  • #5   19. sep 2016 Jeg er selv maler, og det rust kan man som maler godt slibe til bart metal og give en god gang grunder og så holder det

  • #6   19. sep 2016 Hakay, hør lige om din mester vil give 2års reklamationsret på at det ikke kommer igen så.
    En ny stump plade i ellers ser den sådan der ud igen til næste syn.
    For der er ihvertfald hul indefra det der.


  • #7   19. sep 2016 Vil som minimum sandblæse det og ikke nøjes med at slibe ned til rå metal. Men det bedste ville være at få svejset et nyt stykke i

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   19. sep 2016 Ja det ville være tåbeligt ikke at svejse en ny skærmkant i når du alligevel vil have den malet,alt andet er klamp i mine øjne.
    Første gang jeg nogensinde har hørt om en maler der bare ville slibe det der ned...
    Som Cawdy siger,der er 99% sikkert hul indefra så jo mere du sliber jo større bliver hullet.


  • #9   19. sep 2016 Hvis der er hul skal der selvfølgelig en pladesmed til, ellers kan man sagtens slibe til bart metal og grunde med en epoxy grunder, og det holder, har aldrig oplevet andet

  • #10   19. sep 2016 Det dyreste ved at skifte skærmkant er maleren, så jeg ville klart få den skiftet hvis du alligevel har budgetteret med en omlakering. Andet kan ikke svare sig.

  • #11   19. sep 2016 Hvis at der ikke er hul under bobbel/rust, skal den bare have engang god slibening.
    Og en omgang epoxy grunder.
    Det er stort set lige så godt som en ny skærmkant.


  • #12   19. sep 2016 Havde samme slags rust i skærmen på min gamle mercedes, og det holdt da 3 år , og var stadig intet da jeg solgte den smiley

  • #13   19. sep 2016 Hvorfor er i så vilde med at ville skære skærmen i stykker? Hvis ikke der er hul skal det bare laves ordentligt. Dem der får rust igen efter 1/2 år er dem der sjusker med arbejdet.
    Det bedste er at få det sandblæst, men en god slibning til bare metal kan også gøre det, plejer at behandle med en af de der rust omdannere før jeg grunder og til sidst maler, plejer at holde fint.


  • #14   19. sep 2016 Hej
    Du bør genoverveje hvorvidt en udbedring overhovedet kan svare sig.
    Rust i skærmkanter er ofte være end først antaget ved gennemtærring i inderskærme, vanger og understøtninger for donkraftbeslag.
    Se et billede ud af mange fra en Corolla med samme "sygdom"
    MVH KP


    profilbillede
  • #15   19. sep 2016 Åhr et lækkert billede kæft jeg savner at svejse i E21éren smiley

  • #16   19. sep 2016 Det en Leon fra 2007 .. så håber da det kan betale sig og lave de rust pletter den har ????

  • #17   19. sep 2016 Hej
    Det udskårne
    Dobbelt så rusten i venstre side
    MVH KP


    profilbillede
  • #18   19. sep 2016 Hvorfor skal alting her på BG ende i en voldsom kæmpe opgave hvor nærmest hele bilen skal skiftes, der er INGEN her der kan se om der er gennemtæringer.
    Ja det kan være slemt, men det kan også sagtens være en en meget overkommelig opgave hvis det er taget i tide.



  • #19   19. sep 2016 Bjørn i , det tør jeg godt vædde en fadbamse på den er. Når den ser sådan der ud så er der hul. Den er rustet op inde bagfra.

  • #20   19. sep 2016 Som RUH siger, så er de bobler noget der kommer indefra, men behøver langtfra at være så slemt som Karsten P gør det til!
    Arbejder med at lave rust til dagligt, de sidste 10år, så ved udemærket hvornår det kan reddes med lidt sandblæsning og hvornår det hedder nyt metal.
    Som en anden skriver er det nu engang bedst ikke at skære og svejse for meget i en bil, da det altid vil komme igen der hvor det er gjort, men i det her tilfælde, vil skærmen se lige så træls ud igen om 2-4år.
    Så det er jo en vurdering om man vil smide 1500 efter at få lavet en stump ny kant, eller den blot skal sælges inden vinter smiley


  • #21   19. sep 2016 En skærmkant koster vel ikke mere end 2-300 kroner, så klipper man bare det stykke af man skal bruge og klistrer på med en bollesprøjte.

  • #22   20. sep 2016 Hej
    Lidt mere info vedr. skærmkantudbedring de luxe
    Også et resultat af "rulning" hvor lak og original tætningsmasse veg pladsen for saltvand og jernets tilbagevenden til FEO2 og medvidere
    Go som aperitif til vordende "nye skærmkantejere"
    MVH KP


    profilbillede
Kommentér på:
Rust før maler ?

Annonce