{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED VS XENON
  • #1   22. sep 2016 Hvis du skal kunne sammenligne de to lys typer direkte skal du jo også kunne få både xenon og led lygter til din bil, kan du det? Tvivler på det bliver godt at putte diode pærer i xenon lygter hvis det er det du har tænkt dig?

• #2   22. sep 2016 Det svinger lidt. På nogle biler er LED lyset bedre end tilsvarende Xenon og andre gange er det omvendt. Man bevæger dog sig generelt imod LED.

• #3   22. sep 2016 Kan man overhovedet få led pære der passer i Xenon lygter?

• #4   22. sep 2016 #3
    øh det vel bare bruge en h7 led pære i stedet for en xenon h7 pære i mit tilfælde ihvertfald

• #5   22. sep 2016 Hvorfor så ik montere halogen pære som din bil er typegodkendt med? smiley

Ved ikke om Led blænder mindre, for så er det helt sikkert at foretrække for dine medtrafikanters skyld

• #6   22. sep 2016 #5

Nu har bilen jo De-linser og har lavet flere test hvor jeg ser min egen bil komme modkørende osv. Det blænder ik som det gøre på standard lygter, men vil godt have flere svar på mit spørgsmål.

• #7   22. sep 2016 Nå på den måde.. så vil jeg holde med #5!..
    men hvis du bare vil ha meget lys og er ligeglad med om det er godkendt osv så lyser xenon pærer i parabol lygter skide godt op i landskabet!

• #8   23. sep 2016 LED fungerer altså bare bedst hvis det fx er LED Matrix-lys som på sen nye Astra. En LED pære i en halogen- eller Xenon-lygte er altså bare ikke det bedste...

• #9   23. sep 2016 Ligesom xenon lygter er der stor forskel på LED lygter fra bil til bil.
    Generelt så lyser LED lidt kraftigere, og lysfarven er tæt på dagslys.
    Har prøvet LED på en B-Klasse, og det var kraftigt og bredt, men lyste ikke nær så langt som adaptive xenonlygter gør på samme bil.

Til gengæld kørte jeg en w212 E-Klasse i weekenden (import fra Tyskland) med FULL LED som lyste virkelig langt og bredt. Desuden mega sejt med den adaptive funktion - som at man kører med fjernlyset tændt selvom man kører lige bag en anden bil, da den slukker de dioder der ellers vil blænde forankørende .

Til eftermontering har jeg desværre ingen viden, men vil ikke tro at det virker lige godt i alle lygter, da LED er meget afhængig af hvordan projectøren er lavet - og hvor focuspoint er.

Kommentér på:
LED VS XENON

Annonce