{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

Pendlerbil til 60.000 km/årligt {{forumTopicSubject}}

Hej! Da jeg har fået et arbejde som kræver cirka 250 km kørsel/dagligt, går jeg nu på udkig efter en pendlerbil. De fleste kilometer bliver hentet ind på motorvej og motortrafikvej. Jeg er mest på udkig på brugtmarkedet. Bilen skal anvendes i 2-4 år.

Max 100.000 km - og gerne under
Minimum 24 km/l - skal være diesel
Lav støj på motorvej
Budget er max 120.000-130.000
Van kan være en mulighed dog ved et max budget på 90.000
Må gerne være forholdvis billig i reservedele
Fin komfort

Jeg har selv kigget på Polo og Ibiza. Hvad kan I anbefale ift. mine kriterier - eventuelt jeres egne erfaringer?
Bør jeg vælge en bil med 4 cylindre eller kan jeg nøjes med 3, og kan I anbefale en "økonomisk" chipning på hhv. en motor på 3 og 4 cylindre?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pendlerbil til 60.000 km/årligt
  • #1   27. sep 2016 Hvis du vælger en polo eller Ibiza så gå efter 1.6 TDI motor. Jeg havde en Ibiza 1.2 TDI til 45.000 km årligt, det var en rigtig fin bil men den kom aldrig i nærheden af de 30 km pr. liter. Lidt for lille motor.

• #3   27. sep 2016 Minimum en Skoda Octavia størrelse
    Skoda Octavia 1,6 TDi 105 GreenLine til 139900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2893036

• #4   27. sep 2016 Peugeot havde noget på et tidspunkt de kaldte pendlerleasing. Billig leasing med en røvfuld kilometer på.

Du bør seriøst overveje leasing, for med så mange km vil din bils værdi falde meget hurtigere end du kan nå at afdrage på den!

• #5   27. sep 2016 Som Ruh siger kan det måske være en ide med leasing

Jeg vil som hovedregning efter en større bil da komforten er meget bedre.
    Peugeot 508
    Mondeo
    Den nævnte Octavia
    Laguna
    Med så mange km bliver man ked af at køre i en lille bil

• #6   27. sep 2016 Har en ibiza du kan købe smiley

• #7   27. sep 2016 overvej en ny Citroen C3 1,6 HDI 100 hk - den er billig i anskaffelse og driftsudgifter og kører rimelig godt

Det vil være billige km du kører i den

• #8   27. sep 2016 Hvorfor ikke kigge på Den Blå Avis? Tast dine parametre ind og se hvilke muligheder der dukker op. Du kan da vælge en Smart for two, så får du en meget lille og økonomisk bil. Hvordan den er på motorvej må andre byde ind med.
    Personligt ville jeg vælge en større bil og så give køb på de mange kilometer på literen. Komfort er altså afgørende, når man kører langt hver dag og måske skal sidde i køer. Er det kvælende varmt bliver du rigtig glad for aircon osv. osv. osv.
    Tag også en tur rundt hos forhandlere og prøv nogle forskellige modeller.
    Det vil være pokkers surt at sidde i en Fiat 500 og drømme om en Mondeo stationcar.

• #9   27. sep 2016 Vi kører 60.000 om året i vores 208 Allure BlueHDI og det går fint smiley
    Den koster 125 kr halvårigt i afgift
    Men for at opnå de 30 km/l skal man køre 90 på motorvejen og ligge sig bag en lastbil og blive trukket med smiley

• #10   27. sep 2016 Køb så ny en bil som muligt med garanti. Pug 308 fx. Sælg inden 200k km.
    Håber det er godt betalt smiley

• #11   27. sep 2016 Køb en hyundai I30 diesel fra 2014, de kan fåes til 130-140000kr.
    Du har stadig 3 års garanti tilbage, og fri kilometer.

Kommentér på:
Pendlerbil til 60.000 km/årligt

Annonce