{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Garanti brugte viskere itu - hvordan er jeg stillet? {{forumTopicSubject}}

For 8 mdr siden fik jeg en ny Brugt viskemotor og viskerdrev (forrude) i min ældre Polo på et værksted.

For 1-2 mdr siden begyndte de at køre mere og mere langsom. I går gik den så helt død - eller den kører måske 5 cm af gangen efter lang pause.

Det er lige kort nok levetid for 2.500,-, synes jeg. Hvordan er jeg stillet ang. garanti/reklamationsret overfor autoværkstedet der udskiftede viskemotoren? (ikke VW)

Jeg har ikke talt med mekanikeren endnu - vil gerne lige høre hvad jeg evt. kan kræve (hvis han ikke er så samarbejdsvillig)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti brugte viskere itu - hvordan er jeg stillet?
  • #1   3. okt 2016 Det kan altså godt være andet end viskermotoren

• #2   3. okt 2016 Der er nok 6 måneders garanti på brugte dele, hvis du er heldig. Så det er øv bøv.

• #3   3. okt 2016 Man har ingen krav på garanti. Så hvis de ikke har skrevet noget så har du ikke automatisk garanti på de dele.

• #4   3. okt 2016 #1 Kan du evt. give et par eksempler på, hvad der ellers kan være årsag til det? (jeg aner ikke meget om biler)

Jeg har tjekket sikringen til viskeren - den ser ok ud.
    Mit bilbatteri er under 1 år og den lader fint (i hvert fald den gang).

I går lagde jeg dog mærke til, at fjernlys blev en smule svagere (ikke meget), når jeg forsøgte at starte viskeren. Testede det også i garagen bagefter. Ved ikke hvad det skyldes eller om det er normalt.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #5   3. okt 2016 det er din visker motor der er døende ja det kan også være den køre trægt i de bevægelige dele men tror nu mest på motoren lyder dyrt 2500 jeg skiftede min jeg gjorde det selv betalte 500 for et komplet drev med motor det er så en Cordoba jeg har

• #6   3. okt 2016 #ok
    selve motoren gav jeg 600 brugt. Drev kostede også 600 brugt.
    Inkl. arbejdstid blev det 2500. Synes også det umiddelbart var dyrt, men hvad ved jeg.

• #7   3. okt 2016 Ofte kan det ikke betale sig at købe brugt.
    Det kan have stået længe på lager, og derfor burde mekanikeren adskille drevet/armene, altså alle bevægelige dele, og have renset og smurt dem op, der er jo ikke noget der har godt af at stå stille, og når det er brugt ved i jo ikke hvor længe det egentligt har stået stille uden i vind og vejr.

Derfor hvis man vil være sikker, så køber man nyt...

Det er jo sjældent at en motor bare går i stykker, der er som reglen en årsag og det er ofte de andre bevægelige dele som ikke bliver renset smurt eller efterset, ved skift af en motor som er gået død, men du må jo prøve at snakke med værkstedet der har skiftet det for dig...

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #8   3. okt 2016 Den hænger du selv på, 8 mdr på brugte dele er da ok

• #9   3. okt 2016 2 års reklamationsret gælder vel bestemt også på brugte dele? smiley

• Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #10   3. okt 2016 #9
    Ja, men efter et halvt år, ligger bevisbyrden hos køberen / kunden.

• #11   4. okt 2016 Ja, formodningsreglen er ikke længere gældende.

Kommentér på:
Garanti brugte viskere itu - hvordan er jeg stillet?

Annonce