Porsche Cayenne S erfaringer :-) {{forumTopicSubject}}
Jeg har været lun på sådan en Porsche Cayenne i efterhånden rigtig mange år men er altid endt med at droppe ideen på grund af de historier osv man hører fra folk, men nu har jeg igen forelsket mig i sådan en og vil derfor hører om der er nogen der har erfaringer med sådan en?
Det er en Cayenne S fra 2004, kørt 220.000 kilometer og bilen er passet hos Porsche Århus.
Bilen har lige fået et service i 11 måned 2015 som løb op i 120.000kr hos Porsche i Århus så her går jeg ud fra at den er blevet gået ret godt igennem.
Men hvis man lader hver med at kører sådan en vogn på autoriseret Porsche-værksted, selv skifter dæk og bremser, selv laver service osv, hvor dyr er sådan en så i virkeligheden at holde kørende?
Det jeg er mest bange for er at jeg får den købt, kører i den i 2 uger og så går den i stykker og koster 20-50-80.000kr at få fikset, men går sådan en bil oftere i stykker end andre?
Det er jo en Porsche så tænker at kvaliteten er i top og derfor burde den ikke gå i stykker hele tiden?
Mvh Frederik
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
Den har ikke anhængertræk så den har ihvertfald ikke været brugt til at trække en masse men det er jo selvfølgelig en tung bil i sig selv
Den koster 7000kr i vægtafgift og jeg skal give 13.000kr i forsikring.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
På standard bil af den årgang plejer man at sige 5000 kr årligt
Regn med 20.000 årligt i reperation, hvis alt er som det skal være?!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Han siger det koster altid mindst 20000kr at have sådan en på liften, det skyldes at bilerne er så tunge, men folk køre dem som personbil.
Alle stumper er dyre og bremser/ undervogn bliver hårdt belastet..
Hvis jeg var dig ville jeg undersøge meget grundigt hvad stumper koster til sådan en vogn.
Der er grund til de er billige, de er svine dyre og eje og vedligeholde på.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.991
Selve servicet har kostet mere end bilen er værd..
Det er nok bare mig men der er noget der lugter langt væk. Sælger vil bare af med lortet hurtigst muligt
Er der kvitteringer for det service?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
Jeg køber bilen engros af den forhandler som har fået bilen ind i bytte så kender ikke noget til ham der har haft den før..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 200 Svar: 1.083
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Forhandleren har så "fået" bilen.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
de der regninger er jo fucked? de tager jo sygt meget bare for af- og på montering
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 93
Selvfølgelig skal du ikke være blind for de udgifter der måske kommer.
Jeg har selv kørt flere SUV de senere år (Range Rover Sport og 3x X5)
For mig har de ikke været dyrere at holde kørende end de andre biler jeg har haft.
Selvfølgelig er det en kæmpe fordel hvis du selv servicerer den og evt kender nogen der kan hjælpe med større reperationer.
Livet er for mig for kort til kun at køre i en kedelig bil, men alt er jo et spørgsmål om prioriteringer
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
haha kunne satme heller ikke forstå at det skulle koste så meget
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Transport er kørsel fra den ene lift til den anden, det koster også
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
Er det ikke billigere med en Audi Q7 4,2 eller Tourag 4,2 ?
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Det er "bare" en bil, intet overnaturligt ved den, udover mærket..
MEN det er ikke en billig bil, som de andre er inde på, så er alt dyrt at udskifte, og alt slides hurtigt, da det er en stor tung vogn. De kører virkelig lækkert, men det er værd at tage omkostningerne med ved ejerskab af en
At eje en jeep er ikke meget billigere kan jeg sige. Q7/x5 er lidt billigere, men der er ingen af de store biler, som er lige så billige som en alm sedan i samme prisklasse.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Normal handler jeg altid Porsche dele ved www.design911.co.uk/ de er altid friske på et godt tilbud.
Porsche er bestem ikke være, at arbejde i end andre biler.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
har du ejet nogen af bilerne? eller kørt dem? kom med saglige erfaringer når folk spørger om råd, istedet for at fortælle hvad du selv drømmer om, men du tør/kan jo ikke købe en jeep art f.eks for de er jo ikke så billige som du gerne vil gøre dem til.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
og jo det er dyrt. Men det ved man jo når man køber skidtet. service på dyre biler er dyrt.
Edit
sidste service på Cayennen var bare et lille service med olieskift og div filtre osv. omkring 5000 kr tror jeg hos aut. porsche.
Men så er bilen også støvsuget og læder på sæderne og instrumentbrættet osv har fået behandling, så den dufter og føles 100% som spritny.
de giver god service.
Da jeg kørte min nabos Ford Mondeo fra 2013 til service på Ford for ham, lugtede den af værksted.
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Min indgangsvinkel er som motorcykelmekaniker, der er MASSER af plads i sådan en bil. Men selvfølgelig har jeg også, stort set alt værktøj. Der på nogen måder kan bukkes og vendes på alle måder.
Hvad Cayenne'en angår, så er det skruget sammen, som så mange andre biler af den type.
Det jeg tror tit går galt, ved frie værksteder. Er de bliver skræmt over, at høre om regninger. Som den trådstarter har lagt op, og er bange for at lave en fejl. I sådan en bil, og efterfølgende skulle stå til ansvar for det.
Der er på ingen måder noget, i Cayenne'en der skræmmer mig. Dele koster hvad de koster, og arbejdet tager den tid det tager.
Det store berømte 60.000 Km service, som Porsche tager en små 30.000,-
Det kan jeg på ingen måder se, hvordan det ender i den prisklasse. Der er MAX dele for 5000,-
Jeg er sådan set total ligeglade med stemplet i servicebogen. Vi snakker en biler der 10-13 år gamle, hvor der ingen garanti er på mere. Og en gensalgspris der er pga manglende stemper i bogen. Udligner IKKE omkostningerne vs aut Porsche service.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
en skrælle med 6 mm top og forlænger, skrue 2 omgange på en skrue og hele forlygter popper ud og du kan nemt skifte alle pære. du skal ikke fjerne nogen dæksler. hvor har du den ide fra?
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
det ville være ret dumt ikke. berig os med dine egne erfaringer og hvad du har prøvet. ikke hvad du ser på YouTube eller andre siger.
tror iøvrigt ikke på at dine kollega ikke klarede at skifte den pære. du så bare et billede at motorrommet på en Cayenne og konstaterede at den er tæt pakket og det nok er svært at komme til pærerne. Er det rigtig?
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
https://youtu.be/WQT8QE328ow
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
50% af arbejder er viden, 40% er værktøj og de sidste er 10% er fysisk arbejde... Sådan er det nok også, på rigtig mange andre bil.
Og som alt andet tysk, er det besværlig. Kan der kun være to ting galt. Enten følger du ikke manualen eller har du ikke det rigtig værktøj.
Jeg ved ikke hvornår du sidst har, kigget i motorrummet på en af dine elske US of Shit Jeep..
https://www.google.es/search?q=jeep+srt8+engine+bay&rlz=1C1NHXL_daES690ES690&espv=2&biw=1375&bih=653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijgaq-pcTPAhUHCcAKHZAoAVcQ_AUIBigB#imgrc=_
Vis mig lige hvor der er mere plads i den ??
Fordelen med US cars, er de alle passer reservedele og værktøj med John Deere traktor. Det vil så sige en forholdsvis stor hammer og en rørtang
---------------------------------------------
Morden D
Nu siger jeg ikke Porsche er gratis at køre i. Jeg ville heller ikke have råd, hvis jeg ikke selv kunne vedligeholde mine.
Men når jeg se hvad regninger, nogen af mine Ferrari venner får. Så er Porsche gratis at køre i Vs Italinske sportsvogne.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
Corvetten vinder lige...
WHops, spoiler alert.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
fordi man ikke har brugt lidt tid på at tænke da man byggede bilen. og så på en JEEP.
https://youtu.be/txfW7BiMOSY
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
Når en Englender eller Amerikaner siger "spotless clean" betyder det. Man skal bruger resten af dagen på rengøring. Siger en Tysker det samme, betyder det tingen er REN !!!
Det giver sig i den grad også udtryk på, hvordan man vælger at lave tekniske løsninger.
Jeg oplever tit fra mit arbejde, at hvis jeg har oplært en Tysker. Så høre de sku efter og gør som jeg siger. Og springer ingen trin over.. Så når der problemer efterfølgende, så ved jeg alle logfiler er der. Og der rent faktisk er et problemer..
Når jeg har klager fra eks US eller UK, så kan jeg starte med at høre på to timers undskyldninger, om hvorfor de ikke gør som jeg siger. Det ender gerne med når de så går tilbage, til at gøre som jeg sage fra starten. Så virker alt som det skal...
Det er også en af grundene, til jeg har det RIGTIG svæt, med US vare / biler.
Standart løsningen i US er: "Holder det ikke, så lav det støre" istedet for at finde problemet.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Porsche Cayenne S erfaringer :-)