{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.080 visninger | Oprettet:

Porsche Cayenne S erfaringer :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg har været lun på sådan en Porsche Cayenne i efterhånden rigtig mange år men er altid endt med at droppe ideen på grund af de historier osv man hører fra folk, men nu har jeg igen forelsket mig i sådan en og vil derfor hører om der er nogen der har erfaringer med sådan en?
Det er en Cayenne S fra 2004, kørt 220.000 kilometer og bilen er passet hos Porsche Århus.
Bilen har lige fået et service i 11 måned 2015 som løb op i 120.000kr hos Porsche i Århus så her går jeg ud fra at den er blevet gået ret godt igennem.
Men hvis man lader hver med at kører sådan en vogn på autoriseret Porsche-værksted, selv skifter dæk og bremser, selv laver service osv, hvor dyr er sådan en så i virkeligheden at holde kørende?
Det jeg er mest bange for er at jeg får den købt, kører i den i 2 uger og så går den i stykker og koster 20-50-80.000kr at få fikset, men går sådan en bil oftere i stykker end andre?
Det er jo en Porsche så tænker at kvaliteten er i top og derfor burde den ikke gå i stykker hele tiden?

Mvh Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porsche Cayenne S erfaringer :-)
  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #1   4. okt 2016 120.000 kr?!? Shit.. er det ikke hvad bilen er værd i dag? Har da set en del gulpladet til 90.000

• #2   4. okt 2016 Dem der har sådan en har sikkert brug for at trække store trailere osv, det slider jo e del på drivlinjen, men 120.000,- det indikerer da den er svinedyr at holde kørende.

• #4   4. okt 2016 Jo altså jeg skal give 75.000kr for bilen ca.
    Den har ikke anhængertræk så den har ihvertfald ikke været brugt til at trække en masse men det er jo selvfølgelig en tung bil i sig selv smiley
    Den koster 7000kr i vægtafgift og jeg skal give 13.000kr i forsikring.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#5   4. okt 2016 så kan man jo spørge sig om hvem der ville give 120.000 i service for at holde en bil til lige over det halve kørende... ja det er da ressource spild ikke at gøre det, og det koster at ha bil, og gør man alle reperationer op i en gennemsnitsbil koster det sikkert mere end bilen selv, men for EN omgang er det godt nok mange penge at lægge ud.

På standard bil af den årgang plejer man at sige 5000 kr årligt
    Regn med 20.000 årligt i reperation, hvis alt er som det skal være?!

• #6   4. okt 2016 Har en makker som er på et værksted hvor de laver masser SUVere som Porschen.
    Han siger det koster altid mindst 20000kr at have sådan en på liften, det skyldes at bilerne er så tunge, men folk køre dem som personbil.

Alle stumper er dyre og bremser/ undervogn bliver hårdt belastet..

Hvis jeg var dig ville jeg undersøge meget grundigt hvad stumper koster til sådan en vogn.
    Der er grund til de er billige, de er svine dyre og eje og vedligeholde på.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#8   4. okt 2016 Old Peoples Choice

• #9   4. okt 2016 Min hjerne siger "hvem fanden sælger en bil for 75.000 når man lige har brugt 120.000 i service?"
    Selve servicet har kostet mere end bilen er værd..
    Det er nok bare mig men der er noget der lugter langt væk. Sælger vil bare af med lortet hurtigst muligt
    Er der kvitteringer for det service?

• #10   4. okt 2016 David det har jeg nemlig også tænkt.
    Jeg køber bilen engros af den forhandler som har fået bilen ind i bytte så kender ikke noget til ham der har haft den før..

profilbillede
  • #11   4. okt 2016 smiley

profilbillede
  • #12   4. okt 2016 smiley

profilbillede
  • #13   4. okt 2016 smiley

profilbillede
  • #14   4. okt 2016 smiley

profilbillede
  • #15   4. okt 2016 smiley

profilbillede
  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#16   4. okt 2016 haha shit man. tror jeg var dejset om hvis jeg fik den der smiley

• #17   4. okt 2016 Mon ikke manden har fået lavet service, også ikke kunne betale..
    Forhandleren har så "fået" bilen.

• #19   4. okt 2016 Et sæt bremser til sådan en Cayenne koster cirka det samme som en nysynet Golf 4 med et pænt kilometertal. Reservedelene er SINDSSYGT dyre, selv almindelige sliddele koster en brækket arm.

• #20   4. okt 2016 Det billigste sæt bremseklodser til bagakslen koster 2.500 kroner, hvis du vil have Brembo bremseklodser koster de 7.500! Det siger lidt om prisen på stumperne.

• #23   4. okt 2016 Læste på et andet forum, at et sæt dæk typisk holder 20.000 km, og et sæt bremser i en god kvalitet holder max. 35.000 km, hvis man kører pænt. Et sæt dæk til sådan en koster vel cirka 8.000 + montering. Jeg ville nok regne med 4.000-5.000 om måneden i serviceomkostninger, foruden de uforudsete reparationer på gearkasse, kobling og alle de andre dyre stumper.

• #24   4. okt 2016 hvis du selv er mekaninker så er det jo slet ikke så dyrt, bevares dele er lidt dyre end til en alm bil, men sådan er det jo smiley

de der regninger er jo fucked? de tager jo sygt meget bare for af- og på montering smiley den regning til 16000,- der er jo ikke for andet end 2500,- i dele? resten er tillæg og af- og på montering smiley

• #25   4. okt 2016 og hvad satan er "transport" på de andre regninger ? smiley det stikker sku helt af, tror jeg skal være porsche reparatør smiley

• #27   4. okt 2016 Min holdning er at man/du skal forfølge din drøm!!
    Selvfølgelig skal du ikke være blind for de udgifter der måske kommer.
    Jeg har selv kørt flere SUV de senere år (Range Rover Sport og 3x X5)
    For mig har de ikke været dyrere at holde kørende end de andre biler jeg har haft.
    Selvfølgelig er det en kæmpe fordel hvis du selv servicerer den og evt kender nogen der kan hjælpe med større reperationer.
    Livet er for mig for kort til kun at køre i en kedelig bil, men alt er jo et spørgsmål om prioriteringer

• #28   4. okt 2016 Morten D

haha kunne satme heller ikke forstå at det skulle koste så meget smiley men synes egentlig stadig det er at røvrende folk med alle de fast priser smiley

• #29   4. okt 2016 Haha ja:)
    Transport er kørsel fra den ene lift til den anden, det koster også smiley

• #30   4. okt 2016 Samme motor, men ikke en Porsche...

Er det ikke billigere med en Audi Q7 4,2 eller Tourag 4,2 ? smiley

• #31   4. okt 2016 Gad vide hvad den selv risiko dækning står for,men så dyr er den heller ikke at holde det er nok mere vigtig hvor tit den går i stykker og skal stå stille

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #32   4. okt 2016 Den regning der havde jo ikke været over 4-50.000kr, hvis det "bare" var lavet på et alm værksted.. Og jo de kan sagtens lave dem, har haft en inde og skille lidt på..
    Det er "bare" en bil, intet overnaturligt ved den, udover mærket..

MEN det er ikke en billig bil, som de andre er inde på, så er alt dyrt at udskifte, og alt slides hurtigt, da det er en stor tung vogn. De kører virkelig lækkert, men det er værd at tage omkostningerne med ved ejerskab af en smiley

At eje en jeep er ikke meget billigere kan jeg sige. Q7/x5 er lidt billigere, men der er ingen af de store biler, som er lige så billige som en alm sedan i samme prisklasse.

• #34   4. okt 2016 ja billigt skrammel. Drømmer manden om en porsche, så gem dit skrammel til dig selv. sælg din fiesta og køb en jeep srt når den nu er så billig. og en camaro, den får man jo næsten foræret.

• #36   4. okt 2016 Jeg står overfor at skulle købe en Cayenne i nær fremtid. Og jeg har brugt, meget tid på at undesøge kendte fejl og reservedele pris. Det er helt ærlig ikke så skræmmende hvad priser angår.

Normal handler jeg altid Porsche dele ved www.design911.co.uk/ de er altid friske på et godt tilbud.

Porsche er bestem ikke være, at arbejde i end andre biler.

• #37   4. okt 2016 "så vidt du ved"
    har du ejet nogen af bilerne? eller kørt dem? kom med saglige erfaringer når folk spørger om råd, istedet for at fortælle hvad du selv drømmer om, men du tør/kan jo ikke købe en jeep art f.eks for de er jo ikke så billige som du gerne vil gøre dem til.

• #40   5. okt 2016 der er jo forskel på en Cayenne og 911. tråden handler om Cayenne.

• #42   5. okt 2016 Jo da. Men hold de 2 modeller adskilt. Henning har jo ret, sådan en Porsche, som tråden handler om, er ikke anderledes fra andre biler at skrue på.

og jo det er dyrt. Men det ved man jo når man køber skidtet. service på dyre biler er dyrt.

Edit
    sidste service på Cayennen var bare et lille service med olieskift og div filtre osv. omkring 5000 kr tror jeg hos aut. porsche.
    Men så er bilen også støvsuget og læder på sæderne og instrumentbrættet osv har fået behandling, så den dufter og føles 100% som spritny.
    de giver god service.
    Da jeg kørte min nabos Ford Mondeo fra 2013 til service på Ford for ham, lugtede den af værksted.

• #43   5. okt 2016 Det har jeg da Morten D, jeg kan så sige dig Boxsteren er endnu være. Men vil stadig ikke sige, den er uoverskuelig at arbejde i.
    Min indgangsvinkel er som motorcykelmekaniker, der er MASSER af plads i sådan en bil. Men selvfølgelig har jeg også, stort set alt værktøj. Der på nogen måder kan bukkes og vendes på alle måder.

Hvad Cayenne'en angår, så er det skruget sammen, som så mange andre biler af den type.
    Det jeg tror tit går galt, ved frie værksteder. Er de bliver skræmt over, at høre om regninger. Som den trådstarter har lagt op, og er bange for at lave en fejl. I sådan en bil, og efterfølgende skulle stå til ansvar for det.

Der er på ingen måder noget, i Cayenne'en der skræmmer mig. Dele koster hvad de koster, og arbejdet tager den tid det tager.

Det store berømte 60.000 Km service, som Porsche tager en små 30.000,-
    Det kan jeg på ingen måder se, hvordan det ender i den prisklasse. Der er MAX dele for 5000,-

Jeg er sådan set total ligeglade med stemplet i servicebogen. Vi snakker en biler der 10-13 år gamle, hvor der ingen garanti er på mere. Og en gensalgspris der er pga manglende stemper i bogen. Udligner IKKE omkostningerne vs aut Porsche service.

• #46   5. okt 2016 Var det ikke fordi Porsche ikke ville havde andre til at pille i dem. smiley

• #47   5. okt 2016 haha Christian du er helt utrolig. du snakker om ting du ikke har forstand på eller prøvet.

en skrælle med 6 mm top og forlænger, skrue 2 omgange på en skrue og hele forlygter popper ud og du kan nemt skifte alle pære. du skal ikke fjerne nogen dæksler. hvor har du den ide fra?

• #48   5. okt 2016 sådan er det iøvrigt på alle porsche. nemmeste bil i verden at skifte forlygtepærer på.

• #50   5. okt 2016 alle porsche

• #52   5. okt 2016 jeg har også en kollega som engang har testet en viper acr og camaro ss. Han synes det var lorte biler, og bandede og svovlede over dem. Derfor jeg nu sidder herinde og skriver det er lorte biler.

det ville være ret dumt ikke. berig os med dine egne erfaringer og hvad du har prøvet. ikke hvad du ser på YouTube eller andre siger.

tror iøvrigt ikke på at dine kollega ikke klarede at skifte den pære. du så bare et billede at motorrommet på en Cayenne og konstaterede at den er tæt pakket og det nok er svært at komme til pærerne. Er det rigtig?

• #53   5. okt 2016 du nåede ikke engang at se han løsnede den. så stærkt gik det.

https://youtu.be/WQT8QE328ow

• #54   5. okt 2016 Christian:)

50% af arbejder er viden, 40% er værktøj og de sidste er 10% er fysisk arbejde... Sådan er det nok også, på rigtig mange andre bil.

Og som alt andet tysk, er det besværlig. Kan der kun være to ting galt. Enten følger du ikke manualen eller har du ikke det rigtig værktøj.

Jeg ved ikke hvornår du sidst har, kigget i motorrummet på en af dine elske US of Shit Jeep..
    https://www.google.es/search?q=jeep+srt8+engine+bay&rlz=1C1NHXL_daES690ES690&espv=2&biw=1375&bih=653&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijgaq-pcTPAhUHCcAKHZAoAVcQ_AUIBigB#imgrc=_

Vis mig lige hvor der er mere plads i den ??

Fordelen med US cars, er de alle passer reservedele og værktøj med John Deere traktor. Det vil så sige en forholdsvis stor hammer og en rørtang smiley

---------------------------------------------

Morden D

Nu siger jeg ikke Porsche er gratis at køre i. Jeg ville heller ikke have råd, hvis jeg ikke selv kunne vedligeholde mine.
    Men når jeg se hvad regninger, nogen af mine Ferrari venner får. Så er Porsche gratis at køre i Vs Italinske sportsvogne.

• #55   5. okt 2016 Vi kommer dog til at se et emne fra Christian, når motortrend uploader deres kommende Video med Corvette imod den nye 911 Cerrea...

Corvetten vinder lige...

WHops, spoiler alert.

• #56   5. okt 2016 se det er sådan noget LORT her jeg hader. hvorfor så besværligt og bøvlet.
    fordi man ikke har brugt lidt tid på at tænke da man byggede bilen. og så på en JEEP.

https://youtu.be/txfW7BiMOSY

• #57   5. okt 2016 Thomas.. Det er der John Deere, værktøjet kommer ind i billedet.. Eller ville hill billy og Co aldrig kunne holde deres lort kørende.

• #58   5. okt 2016 Hehe Hennig. Det har christian ikke lyst til at kommentere på smiley smiley

• #59   5. okt 2016 Nu må vi eller lade være at moppe ham mere.. Eller vælter hele hans US of Shit verden og han er mentalskadet resten af livet.

• #61   6. okt 2016 jeg skrev at det var sådan noget lort med at skifte pærer jeg hader. Men det er på en sprit ny JEEP eller en Peugeot 309 fra 89 er ligemeget.

• #63   6. okt 2016 Nu skal vi nok lige fastslå en ting omkring US Vs Tyske biler.. Der hærsker på ingen måde, den samme katvaltes sans på den anden siden af dammen. Som den vi ser fra Tyskland....
    Når en Englender eller Amerikaner siger "spotless clean" betyder det. Man skal bruger resten af dagen på rengøring. Siger en Tysker det samme, betyder det tingen er REN !!!
    Det giver sig i den grad også udtryk på, hvordan man vælger at lave tekniske løsninger.

Jeg oplever tit fra mit arbejde, at hvis jeg har oplært en Tysker. Så høre de sku efter og gør som jeg siger. Og springer ingen trin over.. Så når der problemer efterfølgende, så ved jeg alle logfiler er der. Og der rent faktisk er et problemer..
    Når jeg har klager fra eks US eller UK, så kan jeg starte med at høre på to timers undskyldninger, om hvorfor de ikke gør som jeg siger. Det ender gerne med når de så går tilbage, til at gøre som jeg sage fra starten. Så virker alt som det skal...

Det er også en af grundene, til jeg har det RIGTIG svæt, med US vare / biler.
    Standart løsningen i US er: "Holder det ikke, så lav det støre" istedet for at finde problemet.

• #64   24. mar 2019 Endte det her så med at du fik købt den Cayenne og hvordan gik det så med holdbarheden og service?

Kommentér på:
Porsche Cayenne S erfaringer :-)

Annonce