{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Forskellig dækstørrelse? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have købt nogle vinterdæk, men er lidt i tvivl om det med størrelsen.
Vi har 14" 165/60 sommerdæk på nu. Går jeg ind på Quickpot, og søger på bilmodellen, foreslår den vinterdæk der hedder 155/65.
Vi er desværre forfulgt af punkteringer rimeligt ofte, så jeg vil jo gerne have at jeg kan nøjes med at skifte et enkelt dæk, imens det flade dæk bliver lappet. Før havde vi 13" vinterdæk og 14" sommerdæk, og var derfor nødt til at skifte to hjul når vi punkterede.

Så spørgsmålet er, vil jeg kunne køre med et 155/65 dæk på den ene side og et 165/60 på den anden side, begge 14"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellig dækstørrelse?
  • #1   6. okt 2016 Det kan du nok godt, kommer jo lidt an på hvilken bil og om den har ABS, esp osv
    Men det er ikke lovligt da dækkene skal være parvis en på akslen smiley

• #2   6. okt 2016 Det er en Picanto fra 2013, så den har ESP og ABS.
    Ved godt det ikke er lovligt, men det drejer sig som regel om turen ned til lappemanden og tilbage igen. Ville bare gerne vide om det er helt hen i vejret mht. køreegenskaber.

• #3   6. okt 2016 de 3 km. frem og tilbage er ikke problemet, problemet er at rulle diameteren på dækkene (sommer/vinter) ikke er ens, også kan bilen ikke finde ud af det, jeg ved ikke om man skal have en tester på en Kia, for at slukke dem igen.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   6. okt 2016 Den korte tur sker der ikke noget ved.. Men hvis det var noget du ville køre med dagligt, så var det no go smiley

Kommentér på:
Forskellig dækstørrelse?

Annonce