{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33

Schrick knast {{forumTopicSubject}}

Hej alle e30 folk. Hvad gir en schrick knast af effekt jeg har en 325 med eta blok og 325i top ved ikke om det kan betale sig med en anden knast for den går meget godt og kan man mærke forskel. Hilsen Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schrick knast
  • #1   7. okt 2016 Ingen kan besvare det spørgsmål ud fra de oplysninger!

• #2   7. okt 2016 de laver mange forskellige knaste

og de giver forskelligt

så med mindre du har spec. på den knast

så kan ingen hjælpe dig

• #3   7. okt 2016 Jeg fik en 272' knast i min gamle 2,0..

Den havde 149 hk

• #4   7. okt 2016 1ste gang jeg hørte om en som satte en tun knast i en bil var resultatet + 2 km/t, altså ikke besværet værd. Det var dog i en karburator bil.

Du skal have lavet mere end det for at det giver noget mærkbart, men jeg kan anbefale bogen "Tuning" af Gert Hack, den har jeg læst mange gange, og selvom bilerne i bogen er gamle. er teorien og fysikken og kemien stadig den samme, man får dog nemmere mere effekt i dag, da bilerne kan chippes osv.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   7. okt 2016 Allan
    Nu er en m20 motor bestemt ikke en ny motor, så den bog er nok ret passende til sådan en..

Men omkring knast, så kommer det som der allerede er skrevet an på hvilken der er tale om.. Mem jo hårdere du kører graderne, jo hårdere vil motorgangen være.. Og om det er det værd.. Det er op til en selv at vurdere.. Jeg var glad for min 272ér jeg havde i min ene.. Den smed også 197hk, kun med knasten skiftet.. Dog en stock 2,5ér

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #6   8. okt 2016 Ok tak for info jeg tror umiddelbart ikke det er noget jeg gider rode med og den går jo også udemærket som den er

• #7   9. okt 2016 Bogen er om biler fra 70erne, men som sagt er principperne de samme.

• #8   9. okt 2016 Tju hej for at sige knasten ikke er vigtig, det er trods alt den der bestemmer hvor meget og hvor længe ventilerne skal være åbne..

• #9   9. okt 2016 Men knasten er intet værd uden andre former for tuning, topstykke, udstødningsmanifold og komplet udstødning, det er der knasten spiller en stor rolle.

• #10   9. okt 2016 Indsugning og udstødning der flower godt er selvfølgelig ikke en dum ting.. Flow i motoren og åbningstider/løftehøjde på knasten skal selvfølgelig hænge sammen.. En desværre helt normal fejl er, at folk "over-knaster" deres motor, så de kun opnår dårlige ting.. Flow og kompression samt måden den bruges på spiller ind i valg af knast..

Kommentér på:
Schrick knast

Annonce