611 visninger
|
Oprettet:
Dodge caliber kobling/gear {{forumTopicSubject}}
Hej kloge hoveder..
Har købt mig en fin caliber, der har et lille problem.
Når man starter bilen om morgenen, skal man næsten træde foden igennem bunden af bilen (kobling) for at kunne skifte gear. Står den i gear, så kører bilen lidt når man starter den.
Koblingspunktet ligger helt i bund, indtil den bliver varm.
Kører jeg 2-3minutter så virker alt som det skal og koblingspunktet er hvor det skal være.
Hvad er problemet?
Hvad er løsningen?
Hvad vil det koste?
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
Prøv at google det.
F.eks her -
http://forums.edmunds.com/discussion/5845/dodge/caliber/dodge-caliber-transmission-problems/p6
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
Hvis du er heldig, kan du måske nøjes med at skifte væske og udlufte koblingen.
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
Forhåbentlig kan du nøjes med at skifte væske og udlufte. Det burde ikke blive så dyrt. Tjek evt om der skulle være utæthed et sted.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Den virker perfekt når den er varm, men koblingspunktet rykker sig, når den er kold.. hvad er det så lige for en utæthed jeg skal se efter?
Hvis nogen herinde har en Dodge med samme problem, hører jeg gerne fra jer..
Gætterier kan jeg selv finde ud af, så ønsker sådan set bare at høre fra nogen, der kender til det og rent faktisk kan svare, så jeg er forberedt, indtil mekkeren får bilen i næste uge..
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Der hvor jeg ikke kan finde ud af mere, er hvordan koblingspunktet kan ændre sig så markant fra kold bil til et par minutters kørsel.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Dodge caliber kobling/gear