{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.968 visninger | Oprettet:

Gürhan K
Gürhan K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Bil med 3 isofixbeslag på bagsæderne {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er på udkig efter en bil hvor der er plads til 3 isofix baser på bagsæderne.

Eneste krav er, at det må ikke være en SUV eller 7 personers/mpv.

Altså en normal størrelse bil.

Findes det overhovedet? Fik at vide, at de nyere Superb skulle have det, men kan ikke læse mig frem til det på nettet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil med 3 isofixbeslag på bagsæderne
  • #1   11. okt 2016 Isofix forberedt bagsæde med Top Tether (til to barnestole på de
    yderste pladser)

• #3   11. okt 2016 Citroën C4 Grand Picasso.
    peugeot 5008
    Peugeot 307sw og 308sw

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#4   11. okt 2016 Øv! Kunne godt tænke mig sådan en ellers. Er jeg virkelig ude i noget Touran lignende gøjl?

• #5   11. okt 2016 Hvorfor synes du at touran osv er noget gøjl? Tør godt sige du bliver glad ved den i længden smiley

Ellers er jeg sgu bange for du er ude i noget fransk pisæske som once er inde på.. men hvis du gad sådan en havde du vel ikke stillet dette spørgsmål i første omgang?..

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#6   11. okt 2016 Ville helst ikke have en så høj bil. Det er også primært konen som skal køre rundt i den nemlig.

Men det ender nok med sådan en Touran. Vil helst holde mig fra det franske.

• #7   11. okt 2016 Konen bliver da glad for sådan en dejlig høj bil hvor man stiger "ind" og ikke "ned" i bilen. smiley

• #8   11. okt 2016 Jeg synes at have hørt at Opel Insignia har 3 isofix beslag i bag. Jeg ved dog ikke om det er rigtigt, men måske værd at undersøge.

• #10   12. okt 2016 renault scenic har osse 3 isofixbeslag på bagsæderne

• #11   12. okt 2016 Så er spørgsmålet bare om sådan en Insignia er bred nok til at der kan være 3 autostole, side om side på bagsæderne samtidig?... Men det er da til at finde ud af smiley

Mig bekendt er Renault mindst lige så fransk som Citroën og Peugeot? smiley

• #12   12. okt 2016 Som nævnt - Opel Insignia

• #13   12. okt 2016 Prøv nu lige den nye S-Max inden du køber noget. Der har du 3 individuelle sæder m. isofix.

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#14   14. okt 2016 Insignia er ikke helt tosset, det må jeg dyrke!

Christian, jeg har samme udfordring med S-max som med Touran. Det er en alt for stor bil. Den er ellers flot!

• #15   14. okt 2016 Men hvis du have pladsen som i en stor bil, så skal du jo købe en stor bil?

Den føles ikke så stor og klodset når du triller.

Og så har den jo semi-aut. parkeringssystem som standard!
    Dvs. at den parkerer selv, både i båsparkering og i parallelparkering. Og den kører også selv ud igen!
    Så er det jo ligegyldigt hvor stor skuden er! smiley

Men giv den nu lige prøvetur inden du dømmer den ude.
    Du får ikke en bedre bil, med så meget standardudstyr, i den klasse.

• #16   15. okt 2016 Men hvis der er alternativer behøver han da ikke købe en stor? smiley

• #17   15. okt 2016 Der findes bare ikke en bil, som har 3 sæder, med 3 stk. isofix, som ikke er større end Passat/Insignia/Mondeo-klassen.

Som skrevet før, hvis man vil have pladsen og mulighederne som i en stor bil, så skal man købe en stor bil.

• #18   15. okt 2016 Hvis Passat/Insignia/Mondeo-klassen har biler med 3 stk ISOFIX bag, så er det vel fint? Så får han både de ISOFIX han ønsker men uden det bliver en MPV.

• #19   15. okt 2016 Så vidt jeg ved, er der ingen biler i den klasse der har.

Og hvis der en der har, er den ret ligegyldig, for man kan stadig ikke have 3 stk. barnestole i, på samme tid.
    Netop fordi biler i den klasse, har 2 hele sæder, og så noget der forbinder dem.

Fokus er lagt på komfort for 2 mennesker, og ikke at der skal være plads til 3 barnestole.

• #20   15. okt 2016 Du skriver at du ikke ved om nogen biler i den klasse har ISOFIX. Opel Insignia, Peugeot 308 mv. har. Har hørt om folk der sagtens kunne have tre stole i, men det kommer jo bestemt an på størrelsen af stolene. Babystole er jo mindre.

Kan lade sig gøre i Vectra C, som er mindre end en Insignia og faktisk også i en Vectra B som er mindre endnu.

• #21   15. okt 2016 Ligesom Christian tvivler jeg også på at du kan udnytte alle tre isofix beslag på samme tid, men det er da muligt det kan lade sig gøre, det er ihvertfald meget nemt at finde ud af det, for det er da bare at køre forbi en forhandler der har bilen og prøve ad smiley
    Vi kunne bestemt ikke have haft en tredje barnestol bag i vores Mondeo MK3 som jeg ellers selv vil betegne som en okay stor "alm person bil" derfor købte vi Galaxyen hvor der er al den plads vi har brug for og samtidig også et dejlig stort bagagerum hvor barnevognen kan køres lige ind uden at folde den sammen, uden den tredje sæderække i.

• #22   15. okt 2016 Præcis - man skal ud og prøve, for det kommer jo også an på hvor store stolene er. En babystol i midten ville nok være nemmere.

• #23   15. okt 2016 I mit arbejde møder jeg dagligt mennesker der har tænkt, og gjort som dig.

"Arh, den går lige" eller "det er et kompromis vi kan leve med" eller "så længe stolene er små, så går det".

De mennesker kommer typisk efter 1-2 år med deres bil, som de købte fra ny, og har fortrudt, og vil have en større, f.eks. S-Max. Det koster folk ret mange penge i værditab, og det ærgrer selvfølgelig mange.

Det eneste jeg siger, er at det bedste man kan gøre, er at tage alle 3 stole og børn med ud, og så få prøvet bilerne på en god, lang prøvetur. Aftal evt. med sælgeren, at man kan låne/leje bilen i et par dage, så man kan prøve den i hverdagen.

Uanset hvad du og jeg siger, så er S-Max'en både kåret til, og betegnet af mange, som en af verdens bedste familiebiler.
    Og lige nu er den endda på priskampagne.

• #24   15. okt 2016 Jo jo Christian. Men når han ikke vil have en MPV, så er den vel udelukket. Og ja, det vil måske så være et kompromis, men det er jo trådstarters valg.

• #25   15. okt 2016 Ved ikke om du selv har børn, men en babystol fylder ikke meget mindre end en stol til større børn, nogen af dem faktisk mere.. Dog kan det give en plads fordel med en bagudvendt stol i mellem to fremadvendte, tror bare ikke på at det er nok i en bil uden tre hele bagsæder.. Ved selvfølgelig ikke hvor store børnene er og hvor mange år der er i mellem dem, måske er der kun brug for autostole til alle tre i kort tid, men de sidder jo ikke længe i en babystol og så står man pludselig med behovet for tre store stole side om side og må alligevel ud og bytte bil igen (se det så evt som en fordel/undskyldning for ny bil igen : )

Havde en S-max ikke kostet minimum det dobbelte af budgettet havde jeg helt klart snuppet sådan en, synes det er en rigtig lækker vogn! lige knap så "bus" som de andre rigtige 7 personers, men det nytter selvfølgelig ikke noget hvis man har bestemt sig for at udelukke den klasse..

• #26   15. okt 2016 Min søsters babystol er mindre end den til større børn. Ved ikke om der er forskel alt efter mærke.

Hvorom alting er har jeg set billeder på nettet af en Vectra C og Vectra B med tre stole (alle vendt med front i kørselsretningen). Og de biler er altså smallere i kabinen end en Insignia.

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#27   18. okt 2016 Christian, dine argumenter er bundsolide. Jeg har bestemt mig for at tage ud og prøve s-max, touran og open zafira tourer. Mit max budget er 500k så det er ikke så meget pga pengene, men mere at jeg nægter at gå All in på familiefar stilen og ville også have en bil med ryk i. Men som sagt, så må jeg bide det i mig.

Det er bare så uoverskueligt. Noget man skal være opmærksom på ved de 3 overnævnte biler?

• #28   18. okt 2016 Hvis du kan "leve" med en MPV så er det helt klart at foretrække smiley
    Prøv at smut forbi Youtube og søg modellen + review. Så får du god indsigt i de forskellige.

• #29   18. okt 2016 Det bedste du kan gøre er at komme ud og prøve de forskellige biler, og tag et par autostole med, og lav prøvemonteringer. Jeg glemte at tjekke hvordan det stod til med pladsen med en autostol i bag sidst jeg købte bil, og betaler prisen hver dag nu smiley

Jeg tror aldrig at jeg kunne blive tilfreds med sådan en stor familiebil, men det er jo meget individuelt. Det praktiske ved dem kan dog ikke diskuteres...

• #30   19. okt 2016 Hvis den ikke behøver være helt ny, så kunne en Mercedes R500 vel også være et bud på en familieslæde der stadig kan rykke sig lidt? smiley
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/r500/50-aut-4-m-lang/2968376

• #31   19. okt 2016 Du kommer ret langt for 500.000,-

Du får en sprit-ny S-Max Titanium med 240 hk turbo-benziner og aut. gear til 429.900,- så der er også noget spillerum til noget fedt udstyr. Jeg kan anbefale aktiv fartpilot, panoramatag, sensoraktiveret el-bagklap, og stylingpakke.
    Selvom S-Max'en har ret meget standard-udstyr.

• #32   19. okt 2016 Den der sorte alcantara kabine med de røde syninger du kan få i S-max'en.... den er altså os bare for lækker!!

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#33   20. nov 2016 Nu har jeg været ude og prøve alle 3 biler, men puha. Forsat ikke helt fjollet med ideen.

Jeg tænker, at nu vil jeg kigge efter en SUV og det betyder, at jeg faktisk er villig til at give en del flere penge end 500.000kr. Jeg tænkte jeg ville spille smart og kigge efter en nyere G-klasse. Men de koster jo som en mindre lejlighed i København, så helst ikke over den gode side af en million.

Hvad kan man få?! Jeg har kigget på GLE, GL, Mitsubishi Outlander, ML og og Cayenne, men ingen har fanme 3 individuelle sæder?! Hjælp!

• #34   20. nov 2016 Tesla Model X har tre individuelle sæder i bag, de kan endda køres frem og tilbage individuelt. Jeg går ud fra at de har isofix i alle tre sæder, men har ikke tjekket. Jeg kender dog ikke de danske priser, men de starter lige over en halv million kr. her i USA.

Ellers er Porsche Macan den mest velkørende SUV jeg nogensinde har kørt. Men den har nok ikke tre isofix ibag hvis ikke Cayenne har det.

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#35   20. nov 2016 Carsten, tak for input. Har lige studeret Teslaen, da det ikke lød helt dumt. Men der kan kun være 2 fremvendte sæder og 1 bagudvendt. Jeg er pisse besværlig, men det går ikke, at det ene vender den "forkerte vej".

Og i forhold til Macan, den koster også som en mindre lejlighed inde i København, så den overskrider også mit budget med en lille million smiley Havde tænkt max 800.000kr

• #36   20. nov 2016 Ok, som skrevet vidste jeg ikke hvordan det var med isofix i Tesla'en. Jeg ved med sikkerhed at der kun er to i Model S, da jeg selv har en bagudvendt autostol i min smiley

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#37   20. nov 2016 Forhelvede man, det er nedtur det her smiley Det ender nok med en Touran eller S-max. Og så må jeg vente et par år igen til at jeg kan smide de autostole langt inde i helvede med at købe en "almindelig" bil.

• #38   20. nov 2016 Ja, man skulle ikke tro at det skulle være så svært at finde en bil med 3 isofix i bag...

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#39   21. dec 2016 Til de interesserede faldt valget på en 2016 S-max titanium med 2.0T 240hk med div. udstyr :-)!

• #40   21. dec 2016 Tillykke med den! smiley

• #41   21. dec 2016 Tillykke med den, den bliver i helt sikkert glade for!

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#42   21. dec 2016 Det er jeg sikker på! Du får faktisk lidt af æren af mit valg. Undersøgte bilen lidt nærmere efter denne dialog på bilgalleri

• #43   21. dec 2016 Fedt, det er jeg glad for!

Jeg lever af at sælge Ford, så jeg synes det er fedt når folk vælger Ford. - også selvom, det er ikke er mig der sælger den. smiley

Fik du de 20" alufælge fra Ford Edge på den? For det spiller maks. på den bil!

• Gürhan K
    Gürhan K Tilmeldt:
    okt 2016

#44   21. dec 2016 Nej men regner med at finde nogle fælge hen imod sommer. smiley

• #45   21. dec 2016 Overvej i hvert fald de 20" Ford Edge fælge, de er super flotte til den, og koster ikke en bondegård.

Kommentér på:
Bil med 3 isofixbeslag på bagsæderne

Annonce