{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.700 visninger | Oprettet:

Subaru Impreza 2,5 WRX STi {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en Subaru Impreza 2,5 WRX STi (ombygget til sti med 310 hk 480NM)
Den er fra 2009.

Er der noget man skal være opmærksom på ved sådan en bil?
Ved alm kørsel kan man så regne med mere end 9 km/l?



Taget fra forhandler :

Beskrivelse
WRX MODEL- OPGRADERET TIL WRX STI 310HK- 480 NM. Motor kørt 6000km.

Udstyr
Udstyr
Klimaanlæg
Fjernbetjent centrallås
Fartpilot
4 X Elruder
Navigation
El-spejle
Multifunktionsrat
Alufælge
Aftageligt anhængertræk
Xenon lygter
Tågelygter
Læderrat
Lædersæder
Sports sæder
Justerbart rat
Højdejusterbart forsæde
Armlæn
ABS
Airbag
ESP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subaru Impreza 2,5 WRX STi
  • #1   18. okt 2016 Prøv eventuelt at gå ind på subaruklub.dk der er der helt sikkert nogen der kan svarer på dine spørgsmål

  • #3   18. okt 2016 Jeg ville nok finde ud af hvem der har stået for at opgradere den, og hvad der er lavet.

    Men nej, forvent aldrig du kommer til at kører mere end 8km/l i den. Tror jeg kørte 6-7,5km/l snit i min, og den havde da et par hypper mere. Man kunne så også få den til at gå lige omkring 3 på literen også smiley
    Og så skal den højest sandsynligvis også kun kører V power/ høj oktan. Forvent det mere i benzinregningen.

    Hvem kører med halv gas i sådan en bil??


  • #4   18. okt 2016 Du skal nok ikke regne med at komme over 9 km/l medmindre du kører morfar kørsel - men så er det nok ikke sådan en Subaru du skal have smiley smiley

  • #5   18. okt 2016 Dele er dyre og nå du ikke ved hvem og hvordan den er skruet sammen.
    Men sådan er det med alle biler.

    Den skal køres pænt nå den.er kold.
    Dem skal ofte havde byttet om på for og bagdæk for ikke at smadre transmissionen.
    Ødelægger du et dæk er de oftest 4 nye for ikke at ødelægge transmissionen.

    Behandler du den med alt den kærlighed den skal havde har du en go bil
    Men er du som den gennemsnitlige Brian så find en Golf og smader den det billigst


  • #6   18. okt 2016 Say what? Nu har jeg selv ejet to og været et par år i klubben, og har sku' aldrig hørt om nogle der har kvæstet gearkasser på dæk!?

    At mange de så smadre 3-4 synkromesse i 5 trins, og de også kan halte lidt i den bedre 6 trins, er jo hvad det kan være.

    Men den udtalelse må du lige bakke lidt op Sø prop.

    Desuden er delene ikke dyrere end så mange andre biler, UK og Sverige er næsten naboer, og der kan alt købes til gode penge!
    Og ALLE turbo biler skal da køres pænt kold?


  • #7   18. okt 2016 Deres transmission er overfølsom over for uens rullediameter. Man bør skifte om på for og baghjul ved hver service. Og ødelægge man et dækning alle.de andre er halvt nedslidte så det 4 nye.
    Fået det afvide af en subaru tekniker


  • #8   18. okt 2016 Kan godt høre på det hele, at jeg ikke skal have subaru. Havde håbet på omkring 10 på literen, hvis man kørte pænt.

  • #10   18. okt 2016 Den eneste grund til at vi andre skifter om, er for at få ens slid. Kører man bilen groft, så slides fordæk mere end bagdæk hurtigere.

    Det andet er da en direkte and - og ja, jeg kender altså også Subaru mekanikere.
    Har da aldrig hørt den udtalelse før, ej heller nogensinde hørt om nogle der har fået skiftet dele på den bekostning.

    Knastlejerne dør forholdsvis tit på en Subaru, vel en af de ting man hører oftest om. Og der er da også andre ting der dør engang imellem.

    Men gearkasse/undervogn på bekostning af dæk? Den må du lige lidt længere ud på landet med smiley

    De er normalt opgivet til 9,5km/l - hvad for dig til at tro den kan kører længere end det?


  • #11   18. okt 2016 Den kan også godt køre 10km/L - hvis du vil. Spørgsmålet er nok, vil du det, når du har en bil der smadrer langt de fleste biler uden problemer?

    Jeg har afprøvet det på et par længere ture i min. Men jeg kommer ALTID frem til, at så har det været lidt for kedeligt smiley


  • #14   18. okt 2016 Uden for boost er under 3000 omdrejninger. Og der er bilen lige så død som en gammel Toyota Carina uden motor. Men ja, så har jeg da hørt om en der fik den op på 12km/l hvor den var optimeret til 350HK og 500NM, men det var også rent motorvej uden stop el. lign. til Tyskland. Hvis man da vil kører bilen helt dernede i omdrejningerne.

  • #15   18. okt 2016 Gennemsnitligt på en tank ligger jeg også på en 7-7.5 stykker.

    Men som sagt, så er der vel ikke ret mange der køber en bil der kan tage 0-100 på 4-5s også kører som en blød hat.


  • #20   18. okt 2016 Det er jo ikke to forskellige dækstørrelser på samme aksel der er snakke om, så ville man kunne forstå noget brokkede sig.

    Men igen, i det år jeg har været i Subaru miljøet her i landet, og i udlandet - har jeg aldrig hørt om det før idag. I call bullshit.

    Hvor arbejder den tekniker i verden?


  • #21   2. nov 2016 Den på billedet er for det første en wrx ikke en wrx sti , den har fået en standard brugt motor bygget i , hvis jeg skulle se på denne bil , ville jeg tjekke om toppakningerne er i orden smiley ,
    Der er ikke knastlejer som går , der er slet ikke noget som hedder knastlejer i sådan en motor
    ,
    Hvis hjulene er samme str for og bag , så sker det intet ved at køre med slidte fordæk og nyere bagdæk eller omvendt ,
    Den har viskosekobling som centerdifferentiale indbygget i bagenden af gearkassen hvis den har 480nm vil jeg også kigge efter en ny gearkasse , hvis man vil køre lidt frisk , så holder 5trins gearkassen ikke til det i længden


  • #22   2. nov 2016 Nej, jeg har da siddet og sovet i den grad da jeg skrev det - plejllejerne! Det er plejllejerne der har det med at dø smiley

    Det ved du jo alt om Skassa, du laver jo ikke andet end at skifte dem smiley


Kommentér på:
Subaru Impreza 2,5 WRX STi

Annonce