{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Monica L
Monica L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Bilskade, hvem skal betale? {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har børn, og de sidder i nogle såkaldte baser inde i bilen. Da vi skulle køre i en anden bil, tog jeg dem ud og satte dem i indkørslen bag min vens bil som holdte i indkørslen. Da min ven så skulle afsted, lagde personen ikke mærke til disse og bakkede derfor ind i dem. Hvem skal betale skaden?

Hilsen Monica

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilskade, hvem skal betale?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   18. okt 2016 Det er en fin måde at teste et venskab på.. smiley
    Men lige meget hvad, så er der aldrig påkørselsret i landet, om det er genstande eller ej, så er det personen som kører der skal kontrollere at der ikke er noget i vejen for at bakke..

• Monica L
    Monica L Tilmeldt:
    okt 2016

#3   18. okt 2016 Ja, det ved jeg også godt. Jeg troede dog ikke personen skulle afsted inden jeg selv skulle afsted. Men skal man ikke som fører af bilen sikre sig, at der ikke er noget i vejen, inden bakningen foretages?

• Monica L
    Monica L Tilmeldt:
    okt 2016

#4   18. okt 2016 Ja haha, det må man sige! Men mange tak for svar, BG Piraten - jeg mente nemlig det samme som dig. Jeg skulle bare være sikker smiley

• Monica L
    Monica L Tilmeldt:
    okt 2016

#8   18. okt 2016 Mange tak for alle svar - det er jeg glad for smiley

• #9   18. okt 2016 Snakker vi sådan en flamingo sæde fidus?

• #10   18. okt 2016 Jeg havde selv betalt den regning. Det er undskyld jeg siger det, men uanmindelig dumt at sætte ting bag andres biler. Selvom man bør kigge om der står ragelse ved sin bil, er der ingen der gør det. Dyre lære penge, men havde selv ædt regningen hvis jeg var dig smiley

• #11   19. okt 2016 Hvis de stod lige bagved hans bil kan man jo ikke se dem i bakspejl/sidespejl og nej folk tjekker ikke om nogen har sat noget bagved deres bil inden man kører.Det ved du også godt at du heller ikke selv gør,så hvordan det nogensinde kan blive hans skyld er mig en gåde og hvis du kalder dig selv for en god ven,betaler du self regningen.

• #12   19. okt 2016 Nu skriver I alle om "rigtige" venner og selv om at betale. For lige at stikke hånden ind i hvepseboet, så havde jeg som fører af bilen betalt(og det skal jeg også rent juridisk) - det er nemlig mig der er et kvaj og ikke kigger om der ligger noget jeg kan køre over.
    På vej hjem havde jeg prist mig lykkelig for at det ikke var dine børn jeg havde ramt, for så havde piben nok en anden lyd mht. at se sig for, og hvem der havde ansvaret... smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #15   19. okt 2016 Jacob modsiger du ikke dig selv nu. Længere oppe mener du personen der stiller ting bag bilen skal betale. Nu skriver du så at du selv ville tage ansvaret hvis du var personen der bakkede i dem.

• #17   19. okt 2016 Hvis jeg bakker ind i en indkørsel og der intet er bag min bil da jeg parkerede den, så forventer jeg fandme ikke at folk smider ting bagved eller foran min bil som jeg kan ramme. Men som alle andre siger så er det formentligt hændeligt uheld så enten del i porten eller tag regningen selv som lærepenge smiley

• #18   19. okt 2016 Vil mene at det er ham der skal erstatte dine ødelagte autostole eftersom det er ham der er kørt ind i dem? Om han så har fået nogen skrammer på sin bil han vil have udbedret står ham jo så frit for...

• #19   19. okt 2016 Gode venner der

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   19. okt 2016 Jacob ok så må jeg hellere kræve lidt af mine skolepenge tilbage smiley for jeg læser dine to indlæg som stik modsat af hinanden.

• #22   20. okt 2016 Jeg tillader mig og være bagklog .
    Fordi det er dig der har dummet dig og ingen andre.
    Biler er en kørende genstand, de køre HELE TIDEN!!!.. Det altså heller ikke for sjov at hjulene er runde!.
    Man stiller bare ikke noget foran eller bagved en bil.
    DET burde derfor heller ikke gå ud over din ven bare fordi du ikke tænkte dig om.

Sket er sket og du må ud efter nye auto stole.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#23   20. okt 2016 Det muligt Jacob. Nogen gange formulere man sig forkert. Andre gange læser man ting men får ikke altid samme betydning ud af teksten. smiley ligemeget smiley

Kommentér på:
Bilskade, hvem skal betale?

Annonce