{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

martin J
martin J
Tilmeldt:
19. okt 2016
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3

Er det et godt tidspunkt at købe Tesla {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad tænker i om tidspunktet for at købe en Tesla Model S?

Jeg har kigget på en P85 med ekstraudstyr som luftundervogn og AutoPilot, da dette er funktioner som jeg mener spiller en stor rolle for bilen og dens kommende opdateringer/features.
Ligeledes bliver disse udstyrsmodeller vanvittig dyre når der snart kommer 40% afgift endnu mere afgift frem mod 2020.

Men tilbage til spørgsmålet. Tror i at man skal købe en brugt Tesla inden 2017, eller spiller det ingen rolle?

Og til dem der ikke mener Tesla er en rigtig bil og man i stedet skal vælge audi, bmw eller lignende, så er det ikke det spørgsmålet går på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det et godt tidspunkt at købe Tesla
  • #1   19. okt 2016 Altså på grund af afgiften stiger hvert år, så tror folk der køber en Tesla at brugt prisen stiger og stiger hvert år, men jeg tror man skal vente se om der kommer en mere ens artigt ladestationer, og priserne på elbiler skal nok falde med tiden.. der skal nok komme flere fede biler smiley men det op til dig om du vil udnytte den billig afgift nu..

  • martin J
    martin J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #2   19. okt 2016 Tak for svar.

    Det skal måske nævnes, at jeg ikke tilhører en af dem der tror at man kan gøre en forretning ud af bilkøbet.

    Min bekymring gik mere på, om hvis man nu havde sat sig for at købe en brugt Model S - om tiden til det så var bedst at gøre det før eller efter årsskiftet.
    Økonomisk, hælder jeg mest til efter, grundet nyt job. Men hvis den forhøjede afgift i '17 op nyvognssalg gør at brugte Teslaer bliver mere efterspurgte, så er det måske bedst at slå til nu?


  • #3   19. okt 2016 tja kig på den her det ser godt nok dyrt i fremtiden, men du skal selv vælge. http://www.fdm.dk/billeder/Afgifter_paa_elbiler.pdf

  • martin J
    martin J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #4   19. okt 2016 Men dette er vel kun gældene for nysalg?
    Jeg kommer ikke til at købe den for ny uanset afgifterstigninger elle ej.

    Jeg kigger i niveauet 650.000kr for en bil der er 1-2 år gammel.

    Men min egen opfattelse er at med de afgiftsstigninger der kommer, bliver markedet for nysalg af Tesla stærkt begrænset, men markedet for brugte købt uden afgift, bliver lidt mere attraktivt.
    Med denne konklusion, kunne det være mere attraktivt at slå til nu, frem for at vente til 1 kvartal '17


  • #5   19. okt 2016 Det ville klart være en god ide at købe en nu, da de nye kun bliver dyrere i takt med at afgiften stiger.
    og der kommer til at gå en del år endnu inden vi ser Elbiler der kan konkurrere med Tesla.
    Så bestemt et GO herfra


  • #6   19. okt 2016 Så enkelt er det ikke at stille op. HVIS der bliver valg i morgen, og HVIS en evt ny regering vil give el bilerne lempelige vilkår igen( hvilket ikke er usandsynligt)så kan afgiften igen forsvinde så spørgsmålet er ikke sort eller hvidt

  • #7   19. okt 2016 Bjørn i

    Joo det kan man da?

    Som du selv skriver, er det jo meget usandsynligt at afgiften skulle forsvinde igen (Nærmere umuligt). og køber han en brugt er den jo afgiftsfri alligevel?


  • #8   19. okt 2016 Hej
    Hvor mange nye Teslaer er der kommet på de danske landeveje i 2016?
    MVH KP


  • #9   19. okt 2016 Det er meget få

    Jeg kan finde artikler der omtaler under 5


  • martin J
    martin J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3
    #11   20. okt 2016 Som jeg husker det med Lupo 3L, skyldtes prisstigningen (mangel på værditab), at leveringstiderne var 6-9mdr.
    Dette er ikke tilfældet for en Tesla, samtidig med at en Tesla koster 4 gange så meget.

    Min egen tanke går på, at brugtpriserne om ikke andet burde være uændret, altså hverken stiger eller falder. Hvis dette er tilfældet, ville jeg helst vente med at købe en brugt Tesla til næste år. Men hvis brugtpriserne følger med nypriserne, ville det være kedeligt at vente 4-5 måneder.


Kommentér på:
Er det et godt tidspunkt at købe Tesla

Annonce