5.611 visninger
|
Oprettet:
Citroen DS3, Bedømmelse? {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Jeg går og overvejer stærkt at købe en DS3, hvad har folk af erfaring med bilen? er det en bil man skulle investere i eller ikke?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Det her er kun et udtryk for min personlige mening, andre kan have andre holdninger:
Gode ting:
Ekstrem god plads foran til høje mennesker.
Nem ind og udgang fordi den er 2dørs og har store døre.
Super fed design indeni.
Kører uden problemer 30kml
Ligger rigtig godt på vejen.
Rigtig fedt design, fede detaljer overalt.
Høj kvalitet på interiør, virkelig lækker kabine i kvalitetsmaterialer.
Økonomi, man kan kun være glad for at betale 240kr årligt i grøn ejerafgift. Vi kører i snit 25kml med vores så billig bil at bruge.
Dårlige ting:
Ret så meget kabinestøj over 100kmt
Man har en tendens til at sætte foden på døren når man stiger ud
Dårlig plads til voksne bagi (giver sig selv, det er en egoist bil, men vi har tit to børn med i den på 10 og 11 uden problemer).
5 gear er bare for lidt, man har hele tiden en oplevelse af en under-powered bil fordi gearene er ekstremt lange / høje. Man kører konstant under 2000rpm og er nødt til at geare ned for at overhale.
Gearkassen støjer netop grundet de høje gear.
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 8 Emner: 169 Svar: 1.742
Den kørte rigtig godt, men var ikke nogen raket, og den kørte ikke i nærheden af de 26 km/l som den skulle køre - jeg lå på 18-20 km/l ved fornuftig kørsel.
Hvis jeg skulle vælge i dag havde jeg fundet en 1.6 THP. Der får man udover en lækker motor også den fede kabine, og jeg mener den har 6 gear også.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Motoren er ret moment stærk og virker meget kvik dog er der lidt langt mellem gearene, men den trækker fint selv med 1200 omdrejninger
Citroen DS3, Bedømmelse?