{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.577 visninger | Oprettet:

Lidt høj brændstofforbrug. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min getz 1.6 16v er opgivet til at kører 16.7km/l på papir. Men den kører slet ikke mere end ca. 11 km/l det lyder ikke normalt? Den kører næsten det samme både med alu- og stålfælge. Tanker mest op med shell benzin nogen gang vpower bruger samtidig bell add benzin additiv hver fuld tankning. Udover det kører bilen som en drøm synes jeg. Hvad kan man gøre for bilen kører lidt længere på liter?

- ekstra spørgsmål. Bilen er begyndt at hakke lidt på anden gear, en gang i mellem men ikke altid den gør det. Hvad kan problemet skyldes?

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt høj brændstofforbrug.
  • #1   1. nov 2016 Der er ikke nogen der kører det lovede smiley . Kan godt være ens info-center/tripcomputer siger noget, som ligger tæt på det opgivne. Men regner man efter på km, og det virkelige antal liter brændstof, så holder det slet ikke i virkeligheden.

Typisk er det 5 km under det på "papiret"

• #2   1. nov 2016 45 liter tank kører sku ikke mere end 500km i mine øjne er det virkelig høj brændstofforbrug? smiley

hvad siger du så til bilen hakker på anden gear? Ved du hvad det kan være?

• #3   1. nov 2016 Nej, det er noget lavt.

Hakker den KUN i 2'det gear, og er det gearkasse-lyd, eller er det selve motoren. ?

Er det motoren , som hakker, så kan det være et tændrør eller en tændspole. Er lidt i tvivl om der er separat tændspole til hver cyl. på netop din bil.

• #4   1. nov 2016 Hvordan lyder en geaekasse? Synes bare hele bilen hakker når jeg sætter den på anden gear og giver gas, især når på en lyskryds når jeg triller med lav hastighed og sætter den til anden gear og giver gas

• #5   1. nov 2016 Har du tjekket om dæktryk er det rette? Og så kan du ellers springe et gear over når du når 50 km/t og sådan noget..

Min går mere end den er opgivet til, hvis bare jeg kører fornuftigt.

• #7   1. nov 2016 kommer meget an på kørestil og om du køre små korte ture og meget bykørsel. min Insignia er opgivet til 19 kml det kan den på lange ture, men by og kørte ture er det 12-13

• #9   1. nov 2016 Min Bibi står til 15 km/l og kan komme op på 18 km/l hvis man kører MEGET pænt smiley

• #10   1. nov 2016 http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/183-Getz.html?fueltype=2&power_s=100&powerunit=2

Du har vidst et ret normalt forbrug..
    Nu ved jeg ikke med Hyundai, men f.eks Kia er notoriske løgnere i forhold til forbrug, og skyder gerne 50% ved siden af det rigtige forbrug.

• #11   1. nov 2016 Ja, vores søns Rio kører da slet ikke i nærheden af det opgivne heller. Og han kører endda eksemplarisk pænt ved jeg.

Ha ha , "skyder ved siden af" smiley :-) ....... det første du skrev med løgnere passer bedre smiley .... men det gælder dem alle sammen. ( her tænker jeg også på VW Diesel-skandalen )

• #13   1. nov 2016 Tommy, hvis det er tilfældet hvorfor er det så kun VW der betaler kæmpe bøder?

• #15   1. nov 2016 Ja, der er sikkert også nogle af de andre, som har fiflet lidt ? Men mange af de andre mærker kører jo også i USA. ...... det var åbenbart lige VW, som faldt igennem med et brag. Måske fordi de nok er de største Diesel-svinere på USA markedet.

Var her i sommer i Florida. En fornøjelse at færdes i deres byer, som ikke stinker af fæl NOX fra dieselbiler. Man kunne tydelig mærke, at der er langt mellem diesel-biler derovre heldigvis. ...... ikke dermed sagt, at der ikke er forurening, men der stinker ikke , som i de større Danske byer idag.

• #16   1. nov 2016 gutter .. kan det betale sig at købe iridium tændrør + nye tændkabler. altså ikke pga effekten men giver det en del brændstofbesparelse? eller er det bare spild af penge?
    dem her fra thansen koster 199 kr. http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-244318902
    jeg har fundet dem lidt billigere her: http://www.autodoc.dk/denso/7887809
    og måske nyt benzin filter?

#5 tjekker dæktrykket jævnligt , de er altid ok smiley så nej det er ikke pga mine dæk og mine vinterdæk er mærket med C som brændstof økonomi så de skulle ikke bruge alt for meget brændstof smiley

#6 det kan ikke betale sig at købe diesel da jeg aldrig køre lange tur. kun i byen.

#7 jeg køre kun i byen ja.. hvis jeg skal lave lange ture på motorvejen så kan den godt køre en del km længere men ikke ret meget synes jeg. smiley

#8 hahaha ipek er mit efternavn og det betyder faktisk silk på dansk. smiley sygt nok at du så lige frem en butik med mit efternavn.

#9 ville ønske min kunne det samme smiley jeg laver tit fuld tank på min bil.. penge penge penge .

#10 ja det kan jeg se smiley det kan heller ikke betale sig at sælge bilen videre. da jeg har næsten fået skiftet alt styretøj. minus tandstang og trækaksler. men resten er nyt. ellers ville jeg forsøge den vej.

• #17   1. nov 2016 #1
    Hmm, min G2 EZ går 14,7 km/l og den står til at køre under det smiley

• #18   1. nov 2016 Aries: ja så er der sku noget galt med min lorte bil.. Tror jeg skifter alt fra iridium tændrør til filter og prøver den vej.

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #19   1. nov 2016 Min søster har en Getz 1,6 og vi bor på Lolland, så der er ikke meget bykørsel. Hun kører 16-17 på literen, men når min nevø eller jeg kører i den, går den omkring 12, og den fejler ikke noget. Derimod er den ret sjov når den får en over nakken, så jeg gætter på det er synderen... smiley Det er i hvert fald det jeg bilder min søster ind når hun spørger... smiley

• #20   1. nov 2016 Jeg kører kun 15km/l men andre som f.eks. Whazz som kører pænt kan få Bibi op på 18km/l på en eller anden syg måde :0

• #21   1. nov 2016 Hvorfor i alverden hælder du Belladd i hver gang du tanker den helt op? Burde virkelig ikke være nødvendigt (og spild af penge i mine øjne).

Men hvis du primært kører bykørsel er det meget normalt af sådan en motor. Min BMW E36 med en 1,6'er kørte ca det samme i byen.

En gang nye tændrør og nyt filter er nok ikke en dårlig ide dog. Kører den med rotor og fordelerdæksel, kan det også være en god idé at skifte, de koster typisk ikke alverden smiley

• #22   2. nov 2016 #19 tror bare os mænd bruger speederen alt for grov ?? smiley siden en kvinde kan lave den til 16-17 stykker. jeg har aldrig set min over 12km/l

#20 hvem er nu wazz? smiley måske overholder den person omdrejningerne med gear skiftning smiley

#21 fordi efter jeg er begyndt at bruge benzin additiv så kan jeg høre motoren køre meget roligere i tomgang end før. jeg har næsten brugt halvanden flaske af 500ml ind til videre og vil helt sikkert købe 3. flaske. sådan en flaske rækker til 600 liter benzin. synes slet ikke sådan en flaske er så dyrt i mine øjne.
    - men jeg kan ikke finde rotor og fordelerdæksel til min bil, så den kører måske uden?

• #23   2. nov 2016 Søg under brugere smiley Whazz, a good friend smiley
    Ja meget bedre smiley

• #24   2. nov 2016 Ahh, jeg troede det var den der normale belladd til at hælde i tanken, men kan regne ud det er det "city" additiv du har hældt i. Det, og så lidt omdrejninger en gang imellem, så skal den nok forblive ren indvendig

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #25   2. nov 2016 Du har svaret selv. Du køre næsten kun by kørsel.

Kommentér på:
Lidt høj brændstofforbrug.

Annonce