{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Prissætning af brugt motor {{forumTopicSubject}}

Hjælp til prissætning af brugt motor.
1.8T årg 2002
Km 129.000
Kompressions test 12.12.12.12
Motoren er uden
Turbo
Manifold
Generator
Kobling/svinghjul
Startmotor
Gasspjæld

Inkl 12 måneder/100.000km fuld garanti

Hvad vil i mene sådan en motor burde koste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prissætning af brugt motor
  • #1   7. nov 2016 50.000 hvis du skulle havde en reel chance for at tjene på det.

  • #3   7. nov 2016 5000kr
    Tænker jeg


  • #4   7. nov 2016 Hvormeget koster en lignende motor hos de danske autoophuggere? - det plejere at give en god indikation på hvad den bør koste.
    Checke evt. også med Ebay/Ebay Kleinanzeigen - men lig fragtomkostningerne til smiley


  • #6   7. nov 2016 På eBay handles de mellem 6-12.000 komplet. Så med alle de stumper der mangler på din så er vi nede på 3-4.000 kr. (og så skal du formentlig være heldig at der er en der kan bruge den)

  • #8   7. nov 2016 Husk på der er 12 måneders garanti. Det er en jeg skal købe fra en ophugger og kender godt prisen ville vare høre hvad andre siger. De ting der mangler på motoren er ting jeg har på min gamle så for mig har det ingen betydning

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   7. nov 2016 Hvad skal du give for den?

  • #11   7. nov 2016 5200kr

  • #12   7. nov 2016 For 5200 så er det i hvert fald en god handel for ophuggeren.
    Og selvom du har de manglende dele så er den stadig Maks 4000 værd.


  • #13   7. nov 2016 kan ikke se hvorfor i syntes det er dyrt. Jeg får som sagt 12 måneders fuld garanti der er foretaget kompressions test også har den som sagt kun gået 129.000 Har fået et tilbud fra et dansk firma som ville have 7000kr for en lignende motor dog med kobling og svinghjul, den har kørt 169.000 og er kun med 6 måneders garanti

  • #15   7. nov 2016 får at høre andres meninger smiley Jeg har intet imod at andre mener det er dyrt og det tager jeg også til mig det er helt klart ville måske bare gerne ha en begrundelse for hvorfor det fx er en god handel for huggeren smiley

  • #17   7. nov 2016 ja jeg syntes bare aldrig at en 1.8T AUM er til at finde uden de har kørt 250.000km og op efter smiley Derfor jeg fandt denne som ikke havde kørt så langt og tænkte at de små ting der skal tages fra min egen motor gjorde mig ikke så meget da de fleste af de steder jeg har kigget fås de ikke komplette ligesom denne her smiley


  • #18   7. nov 2016 Som jeg tidligere nævnte kan man få en komplet motor for 6-12.000 (nogen endda inkl gearkasse og motorstyring). Når man så trækker fra at der mangler en masse dele på din motor og at man selv skal bruge tid på at montere det så lander man altså nede på 3-4.000 kr.

    Helt fair du synes det er en god handel, men du har faktisk givet 2000 kr for at få garanti.


  • #19   7. nov 2016 jeg vil gerne vide hvor de sælges for det vil jeg da klart vælge så smiley

  • #20   7. nov 2016 5200,- incl. moms og 12 mdr. garanti - og den har kun kørt 129.000 km - det lyder da som en fair pris og jeg tvivler på det kan gøres ret meget billigere hos en dansk autoophugger.

    Evt. kunne du være heldig at finde en komplet bil med OK motor og lavt km tal til ca. samme penge, sikre dig en masse ekstra reservedele og så indkassere skrotpræmien senere - men så er du uden garanti på motoren smiley


  • #21   7. nov 2016 Har kigget lidt efter en komplet bil også i udlandet men de ligger i lidt højere kurs. Har før købt en hel golf 4 og solgt reservedele fra og så det som en god investering da mange stadigvæk kører i bilen

  • #22   8. nov 2016 Jeg gav selv 5500 for min motor til Carismaen i England (de 500 var transport fra Esbjerg havn til Randers) og den havde kun gået 90.000km dengang, men var så også uden alt andet end pumpen af tilbehør.
    Der ville jeg måske godt ha haft ihvertfald turboen med, da den jo så heller ikke havde kørt mere, men en golf er jo ikke det store at finde ny/bedre turbo til billigere penge.

    Men 5000 for en motor er en fornuftig generel pris for en god motor, hvad end det er en eftertraget M62b44 eller en M20b25 (BMW maskiner) pga. udbud og/eller efterspørgsel.


  • #23   8. nov 2016 Vær dog lige obs på om hvordan den "garanti" dækker, at du på en brugt motor fra en hugger SKAL skifte tandrem, og om den så dækker, hvis du/din kammerat gør det, eller de vil ha den ind til en autoriseret osv. så den i sidste ende er ligegyldig den garanti, fordi det er huggeren der skal hhv. skifte motoren og/eller reparere den bagefter og det så viser sig det "sjovt nok" er din turbo der har gjort at topstykket er gået osv smiley

  • #24   8. nov 2016 det kan du selvfølgelig godt have ret i

  • #25   11. nov 2016 For at garantien dækker SKAL remme skiftes og SKAL monteres på autoriseret værksted, eller sådan er det som regelt med de garantier der smiley

    Men finder du en brugt privat følger der som regelt også alt andet med. smiley

    Bare husk at være obs på hvad der står i garantibetingelserne smiley


Kommentér på:
Prissætning af brugt motor

Annonce