Bag om Flexleasing.... {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har tidligere posted et spørgsmål vedr. flex, da det har vakt min interesse. Jeg har studeret en del google emner og firmaer omkring emnet, så jeg er som sådan med på hvad det går ud på overordnet set. Endvidere er der kommet mange firmaer til siden det blev "tilladt" at tilbyde flex. De skriver stort set det samme på hjemmesiderne om fordele.
Det jeg mangler svar på er hvad der ligger bag tallene på flexydelsen om måneden samt 1. gangsydelsen, hvad firmaet tjener og selve restværdien. Hvordan kommer de frem til tallene. Nogle har en lavere ydelse om md. og andre har en større 1. gangsydelse samt større eller mindre restværdi.
Det vil virkelig være lækkert med nogle opstillede regneeksempler, hvor tal indgår?.
Hvad skal man kigge efter i regnestykket?. Nogle firmaer har både en førstegangsydelse samt et depositum. Depositum får man så igen ved kontraktudløb. Er det fx. godt eller skidt? Der er i hvert fald forskellige måder at tilbyde flex på.
Så hvad er mest sikkert og hvad skal jeg som leasingtager være opmærksom på. Hvad er mest reelt?.
Alle firmaer hytter jo sit eget skind, så det med at skelne mellem troværdige og mindre troværdige er også en jungle.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
ALLE biler til leasing i dag er flexleaset. Leaser du en spritny BMW hos BMW er den også flexleaset, de fortæller dig det bare ikke.
Jeg er ved at overtage en flexleasing af en Mercedes ML. Hvordan og hvorledes er en lang historie, men de tal jeg har kigget på er leasingtallene altså ydelse + førstegangsbetaling + restværdi. Lægger jeg de tal sammen får jeg samme tal som en tilsvarende model koster i Tyskland. Og så er det da ikke helt skævt vil jeg mene.
apr 2015
Emner: 35 Svar: 87
Kan godt se dit regnestykke, men jeg er nødt til at skal have sat et regnestykke ordentligt op, så jeg kan forstå tallene.
Er det for 12 md eller mere du regner ud fra?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Mercedesen kører på en 2 årig aftale men jeg overtager den med 12 måneder tilbage.
Du skal regne med at flexleasing af registreringsafgiften koster ca 1,1 % om måneden af den værdi bilen har i DK. Dvs hvis bilen koster 300.000kr i DK brugt så kan du som tommelfingerregel godt regne med at staten skal have 3.300kr pr måned. Ud over det skal leasingselskabet selvfølgelig også tjene nogle penge.
I min optik er flexleasing en super løsning. Men de tal som jeg giver dig her skal bare give mening.
Eksempelvis koster en Audi RS5 fra 2011 785.000kr i DK brugt. Samme RS5 kan du få for 6250.- pr måned i flexleasing med 73.500 i udbetaling. Restværdi er 171.500.- Leaser man den i 12 måneder har man brugt 320.000.- på det år og står nu med en RS5 uden afgift. Købt og betalt.
Samme bil i Tyskland koster 257.000.- kr, altså du har et tab på 63.000.- kr eller svarende ca til den månedlige ydelse. Så kan du jo så diskutere med dig selv om det er det værd.
Køber du i stedet den Danske bil skal du jo vurdere om værditabet svarer til 63.000 eller mere eller mindre. Skal du have skiftet bremser på en RS5 så kan du godt vinke farvel til de første 20.000kr.
I min optik er flexleasing ubetinget GENIALT til veteraner, altså biler over 35 år. Markedet er som regel større i udlandet, og man kan nemlig ikke få afgiften tilbage på veteraner ved eksport.
apr 2015
Jeg må regne lidt på tingene så. Mit Flexkøb vil som udgangspunkt være en BMW 530d, F10, mellem 2011-2013. Godt med udstyr.
Hvis jeg så kører ca. 20.000 om året og har den i 24 md. Er der en hovedregel om hvordan regnestykket så ser ud?.
Hvad skal procentsatsen som min. være, for at jeg kan være sikker på at jeg ikke skal betale mere retur for at dække restværdien ind.
Kan det bedst betale sig at lease 12 md. af gangen eller er 24 md. bedre.?
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 35 Svar: 173
apr 2015
aug 2007
apr 2015
aug 2007
Men følger lidt med i din tråd og prøver at blive klogere
apr 2015
Tror bedre det kan svare sig, at få firmaet til at hente den hjem.
Jeg er også rimelig ny på leasingfronten, men har læst mig til en del.
apr 2015
Bag om Flexleasing....