{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Skoda octavia 1u2 lugter + frost? {{forumTopicSubject}}

Ohøj smiley

Jeg har en 1U2 Skoda Octavia fra 1999, som jeg er glad for, men her hvor der er kommet frost, er den begyndt at lugte i bilen. Jeg kan ikke rigtigt lokalisere det, men umiddelbart kan jeg lufte det mest bag førersædet ved fødderne for passengere.

Lugter som en død hund der er våd lagt der i 10 dage.
Nogen der har oplevet der før og kender en løsning?

Skal siges at den ene bundmåtte bag førersædet var en smule fugtet under - altså meget let dugget, men kun oplevet her hvor der har været frost og koldt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda octavia 1u2 lugter + frost?
  • #1   12. nov 2016 Det er dit pollen filter vil tro det skjold der sidder inde under (over filter)er revnet nyt skjold og filter så er du kørende igen

• #2   12. nov 2016 Se PB Michael smiley

• #3   12. nov 2016 Damn hvem der bare kunne finde problemet på min bil.
    kommer vi under 8 +grader begynder min også at dugge.
    Og ved 3- grader er der is inden i bilen.
    Nu har jeg prøvet et par dage med de pingi poser man kan købe hos de Thansen.
    De skulle fjerne fugt, når de ikke kan det så skal de have et par minutter i microbølgeovnen og så er de klar igen.
    MEN jeg er bare tvivl om de virker.
    For synes stadig der er frost er på indersiden. bare i lidt mindre grad end normalt.
    Jeg tror jo så bare det er fordi det ikke er koldt nok.

Bilen køre fint nok.
    om vinteren har jeg bare lyst til og sætte ild til den og få forsikringspræmien fordi den er så nedern i de ca 3måneder det vare.

• #4   12. nov 2016 Det kan være jeg skal prøve det. Men lyder heller ikke sjovt for dig. Har det nok lidt på samme måde. Men sidste år, oplevede jeg efter at have renset drænhuller for skidt og møg, og fået tørret bilen - fordi der var vand under gulv ved forsædet, så var der ingen problemer med lugt og fugt.

Nu er det så startet forfra, så skal have tjekket de drænhuller, pollenfilter og så tror jeg også jeg skal prøve og købe sådan nogle fugtposer og se om det kan tage noget af det.

• #5   12. nov 2016 Den der dækplade over pollenfilteret, hvad nr har den og hvor får man den billigst, den er revnet på min ene Octavia?

• #6   12. nov 2016 Hos en hugger, ellers tænker jeg man kan få dem hos Skoda / Thansen lign.

• #7   12. nov 2016 Flemming N .
    Snakke du til mig?.

Jamen min bil har aldrig været våd i bunden, jo våde sko. men fjerner man måtten føles den ikke våd under.
    Ja de virker nok de poser?. Nok bare ikke på en bil som min man har lyst til og sætte ild til.

• #8   12. nov 2016 Havde samme problem i min også. Klima anlæg skulle renses en gang imellem og polen filter skiftes ,
    Jeg brugte såden en A/C rense sprey der laver skum,så problem var løst,
    kørte såden en program med damp i bilen med noget duft i men det virkede kortvarig.
    Men det med at vand kommer ind er heller ikke godt ,Octavia og Fabia havde de problemer, der kan også være årsag til lugt .speciel hvis bil er beskidt i forvejen (siger ikke at din er men kan godt være )

• #9   13. nov 2016 Jeg har bare ikke A/C i min og det er bagi og ikke foran ved førersædet. Men tak for input i hvert fald.

Har på fornemmelsen, det måske kan være en bundprop der er faldet ud eller hul i og dermed kommer der fugt op når der er frost. Alternativt kan det være dør plastiken som kan drille med at være utæt evt.

Kommentér på:
Skoda octavia 1u2 lugter + frost?

Annonce