1.097 visninger
|
Oprettet:
Skoda octavia 1u2 lugter + frost? {{forumTopicSubject}}
Ohøj
Jeg har en 1U2 Skoda Octavia fra 1999, som jeg er glad for, men her hvor der er kommet frost, er den begyndt at lugte i bilen. Jeg kan ikke rigtigt lokalisere det, men umiddelbart kan jeg lufte det mest bag førersædet ved fødderne for passengere.
Lugter som en død hund der er våd lagt der i 10 dage.
Nogen der har oplevet der før og kender en løsning?
Skal siges at den ene bundmåtte bag førersædet var en smule fugtet under - altså meget let dugget, men kun oplevet her hvor der har været frost og koldt.
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 345
okt 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 113 Svar: 351
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
kommer vi under 8 +grader begynder min også at dugge.
Og ved 3- grader er der is inden i bilen.
Nu har jeg prøvet et par dage med de pingi poser man kan købe hos de Thansen.
De skulle fjerne fugt, når de ikke kan det så skal de have et par minutter i microbølgeovnen og så er de klar igen.
MEN jeg er bare tvivl om de virker.
For synes stadig der er frost er på indersiden. bare i lidt mindre grad end normalt.
Jeg tror jo så bare det er fordi det ikke er koldt nok.
Bilen køre fint nok.
om vinteren har jeg bare lyst til og sætte ild til den og få forsikringspræmien fordi den er så nedern i de ca 3måneder det vare.
okt 2005
Nu er det så startet forfra, så skal have tjekket de drænhuller, pollenfilter og så tror jeg også jeg skal prøve og købe sådan nogle fugtposer og se om det kan tage noget af det.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
okt 2005
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Snakke du til mig?.
Jamen min bil har aldrig været våd i bunden, jo våde sko. men fjerner man måtten føles den ikke våd under.
Ja de virker nok de poser?. Nok bare ikke på en bil som min man har lyst til og sætte ild til.
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.154
Jeg brugte såden en A/C rense sprey der laver skum,så problem var løst,
kørte såden en program med damp i bilen med noget duft i men det virkede kortvarig.
Men det med at vand kommer ind er heller ikke godt ,Octavia og Fabia havde de problemer, der kan også være årsag til lugt .speciel hvis bil er beskidt i forvejen (siger ikke at din er men kan godt være )
okt 2005
Har på fornemmelsen, det måske kan være en bundprop der er faldet ud eller hul i og dermed kommer der fugt op når der er frost. Alternativt kan det være dør plastiken som kan drille med at være utæt evt.
Skoda octavia 1u2 lugter + frost?